Jag är sugen på att uppgradera till en större 3D printer (Bambu A1) nån gång senare i år. Jag skulle i så fall behöva ett nytt och större bord.
Problemet är då att bordet behöver vara typ minst 70x70, redan där försvinner många av de vanliga alternativen på t.ex IKEA. Bordet behöver också vara riktigt stabilt, helst ha en platt fot istället för ben. Detta eftersom 3D printer är starka och snäva, vilket orsakar mycket vibrationer och skakande, vilket jag vill reducera så mycket det bara går.
Jag har letat i diverse butiker men har hittat väldigt få bord i den storleken som är bygga på ett så pass stabilt sätt, jag behöver hjälp att hitta fler alternativ eller inspiration. Vad kan ni rekommendera? Bordet ska helst kosta ett par tusenlappar eller mindre, bara det är stabilt och printern får plats utan att slå i väggen så är jag nöjd. Material har inte stor betydelse, men trä är att föredra.
Edit: tack för svaren hittills. Glömde nämna här i OP inlägget att jag bor i hyresrätt, så om möjligt vill jag undvika att borra osv. Jag är inte helt emot det, men föredrar såklart att hålla väggarna så fint det går.