Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Tycker det står sig riktigt bra, gillade GOT också men storyn här känns mer personlig/nära än Jins quest att samla sitt creq för fritagning, och allt kopplat till ära mm. Gillar Atsus mer råa attityd a ala Uma T i Kill Bill. Sen känns världen mer levande här överlag.
Gillar även alla smådetaljer kring hur man låser upp nya vapen etc, tex de olika mästarna och även när man låser upp tex Kunais.

Ett måste för mig dock denna gång är att köra med JAP tal och engelsk text, kan varmt rekommenderas för rätta känslan.

Jag tycker att storyn är något sämre i GoY. Men för mig gör det ingenting. För mig ör det viktigare med rätt vibe i ett spel.

Ett open-world-spel måste i regel bestämma sig för att antingen ge spelaren maximal frihet, eller guida spelaren i steg för steg. Det första är ju spel som typ BoW eller Elden Ring. En del blir avtända av bristande fokus i den typen av spel. Den andra typen är mer AC-modellen. Många tycker att den modellen är tröttsam när spelet typ går ut på att bocka av märken på en karta.

Hur luckrar man upp den andra typen av open world -spel? Hur guidar man spelaren utan att det känns forcerat eller tråkigt? Detta tycker jag är spelets stora styrka. GoY är ett bättre open-world-spel än GoT.

Jag är annars en person som avlider sv tristess när jag känner att spelets syfte är att bocka av markeringar på en karta, ”gå dit, gör det etc etc etc”. Normalt gillar jag BoW-modellen mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Japaner från 1604 kan naturligtvis inte tala engelska. Jag skulle nästan hellre hoppa över spelet än spela med engelskt tal.

Nja lugn nu. Hoppa över

För mig är det genuint med japanska givetvis, men kan lika gärna vara finska, förstår dessa språk lika bra.

Och jag kan tycka det är ganska ansträngande att behöva följa med varje dialog med eng sub.

Därför tycker jag det är skönt med engelskt tal man kan lyssna på, men inte slavisk sitta och titta på tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Nja lugn nu. Hoppa över

För mig är det genuint med japanska givetvis, men kan lika gärna vara finska, förstår dessa språk lika bra.

Och jag kan tycka det är ganska ansträngande att behöva följa med varje dialog med eng sub.

Därför tycker jag det är skönt med engelskt tal man kan lyssna på, men inte slavisk sitta och titta på tvn.

Jag håller med! Jag skulle aldrig få för mig att spela med japanska som språk, oavsett spel. Då skippar jag hellre spelet helt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag håller med! Jag skulle aldrig få för mig att spela med japanska som språk, oavsett spel. Då skippar jag hellre spelet helt.

För mig som tycker om japansk kultur håller inte med. Tittar ni på dubbade filmer? De engelska röstskådisarna i spelet är ju det sämsta med spelet tycker jag. Det är för överdramatiserat/teatralisk. Det är inte så man använder språket i en reserverad kultur som den japanska. De japanska rösterna fångar EXAKT dialogen i gamla samuraj-filmer. Jag tycker inte att det är nära. Inte ens lite nära. Jämför ”skrattet” mitt i videon. Det är inte ens nära att vara lika bra på engelska. https://youtube.com/shorts/GlKxQXidFh4?si=g0R1jOc3wny6G_HF

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

För mig som tycker om japansk kultur håller inte med. Tittar ni på dubbade filmer?

Det har jag full förståelse för! Själv är jag totalt ointresserad av japansk kultur. Jag kollar väldigt sällan på dubbade filmer överhuvudtaget och dom enstaka anime-serier jag har sett (t.ex. One Punch Man) ser jag alltid dubbad så att jag förstår vad dom säger.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att man inte kan göra flera saker samtidigt, som att läsa undertext när man spelar, om det nu är viktigt för handlingen.
Är det cutscenes finns det ingen anledning att välja dubbat... då är man bara lat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Problemet är väl att man inte kan göra flera saker samtidigt, som att läsa undertext när man spelar, om det nu är viktigt för handlingen.
Är det cutscenes finns det ingen anledning att välja dubbat... då är man bara lat

dialog i såväl film, serier som spel är skriven med det i åtanke. Man kan missa en hel del av dialogen men ändå fatta vad som händer.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2 deluxuppgradering
66.00 Kr
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP1464-PPSA02572_...

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft
65.80 Kr PS Plus
98.70 Kr
https://store.playstation.com/en-se/product/EP1875-PPSA16902_...

Tomb Raider I-VI Remastered
239.60 Kr PS Plus
299.50 Kr
https://store.playstation.com/en-se/product/EP1875-PPSA16902_...

Gears of War: Reloaded
336.75 Kr
https://store.playstation.com/en-se/product/UP6312-PPSA17525_...

Permalänk
Medlem

AMD’s Jack Huynh, SVP and GM, Computing and Graphics Group, and Mark Cerny, lead architect of PS5 and PS5 Pro, discuss the latest developments from Project Amethyst – the collaboration between Sony Interactive Entertainment and AMD focused on Machine Learning-based technology for graphics and gameplay – a shared commitment to push gaming technology forward. Mark and Jack share three gaming technology breakthroughs that will lead to benefits across the gaming industry in the future.

Permalänk
Medlem

This October is MachineGames’ 15-year anniversary and this update is our anniversary gift for all players of Indiana Jones and the Great Circle™.
The update contains three main additions that have climbed high on the community’s wish list: New Game+, the iconic Cairo outfit, and voice language select.
https://bethesda.net/en/article/55hh0soSvjTmCwqR6X2VyB/indian...

Permalänk
Medlem

FINAL FANTASY VII REMAKE INTERGRADE & REBIRTH Twin Pack Physical Edition now available for PS5
Release Date: 4th December 2025
https://www.square-enix-games.com/en_US/news/final-fantasy-vi...

Permalänk
Medlem

COD: Black Ops 6 har gratis testversion som går att spela fram till 16 oktober. Ska vara fri tillgång till hela spelet, inklusive Campaign-läget (Som faktiskt fick 8-9 i betyg av flera sidor). Är själv inte intresserad av Multiplayer men blir kanske en genomspelning av storyn samt lite Zombies. Antar att det släpps just idag för att locka folk från BF6.

Permalänk
Medlem

Netonnet fortsätter att dyrka oss med skivspelare!

Battlefield 6

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Battlefield 6

Disc-Drive Master Race <3

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Battlefield 6

Går ju även få på Elgiganten för samma pris genom prismatcha.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Går ju även få på Elgiganten för samma pris genom prismatcha.

I dett fall skulle jag uppmuntra att så många som möjligt köper av Netonnet istället.
Bättre att gynna den som har bäst pris i första hand

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

COD: Black Ops 6 har gratis testversion som går att spela fram till 16 oktober. Ska vara fri tillgång till hela spelet, inklusive Campaign-läget (Som faktiskt fick 8-9 i betyg av flera sidor). Är själv inte intresserad av Multiplayer men blir kanske en genomspelning av storyn samt lite Zombies. Antar att det släpps just idag för att locka folk från BF6.

https://pbs.twimg.com/media/G2r5LMAWsAA3sQQ?format=jpg&name=large

Hittar inte detta nånstans att det är gratis bara att man kan betala ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hittar inte detta nånstans att det är gratis bara att man kan betala ?

Hittade i appen iallafall när jag valde mellan allt. På konsol får man väl leta upp Call of Duty, tre prickarna och sedan hitta rätt.

(Datumet är för förra gången de körde denna kampanj, då utan tillgång till Campaign)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

I dett fall skulle jag uppmuntra att så många som möjligt köper av Netonnet istället.
Bättre att gynna den som har bäst pris i första hand

Dessvärre har inte dom någon butik tillgänglig för mig, att bara ta sig till nära hemmet. Elgiganten har alltid legat bra till att bara svänga förbi efter jobb både nu och tidigare adress. Annars behöver man pröjsa frakt o vänta leverans.

Därför jag nästan alltid köper på Elgiganten vid releaser då dom nästan alltid har bra pris ofta 300kr billigare än Webhallen, PSN osv.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Men bara i webläsare, inte på PS5.

https://www.pushsquare.com/news/2025/10/write-full-length-rev...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Kom en ny patch till Ghost of Yotei idag. Ska tydligen bl.a. fixa buggen med mynt spelet. Tycker det är lite konstigt att det inte läggs ut några officiella patch notes.

Har själv inte stött på mynt spel buggen, men jag har sett videos där folk råkar ut för det. Förutom problemet med "menyn" som ligger kvar i bild ibland, vilket troligen beror på kontrollen, så har jag inte stött på direkt några buggar alls. Läste om att man skulle hålla in touch plattan för att lösa det och det funkade faktiskt för mig när jag testade det.

Har tittat på ett par "roliga" samlingsklipp där streamers råkar ut för alla möjliga buggar. Hur har det varit för er andra? Har ni haft mycket buggar eller har ni klarat er ifrån det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Kom en ny patch till Ghost of Yotei idag. Ska tydligen bl.a. fixa buggen med mynt spelet. Tycker det är lite konstigt att det inte läggs ut några officiella patch notes.

Har själv inte stött på mynt spel buggen, men jag har sett videos där folk råkar ut för det. Förutom problemet med "menyn" som ligger kvar i bild ibland, vilket troligen beror på kontrollen, så har jag inte stött på direkt några buggar alls. Läste om att man skulle hålla in touch plattan för att lösa det och det funkade faktiskt för mig när jag testade det.

Har tittat på ett par "roliga" samlingsklipp där streamers råkar ut för alla möjliga buggar. Hur har det varit för er andra? Har ni haft mycket buggar eller har ni klarat er ifrån det?

Måste titta på dom där klippen ikväll, verkar kul

Själv har jag typ 30h i spelet med mycket sidouppdrag o så, inte en enda bugg vad jag vet om iaf.... o jag spelar med svart kontroll 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Hur har det varit för er andra? Har ni haft mycket buggar eller har ni klarat er ifrån det?

Inga. Underbart spel som funkar 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

https://pbs.twimg.com/media/G2r5LMAWsAA3sQQ?format=jpg&name=large

Ja, det där måste väl ändå vara på grund av det höga trycket på BF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Måste titta på dom där klippen ikväll, verkar kul

Själv har jag typ 30h i spelet med mycket sidouppdrag o så, inte en enda bugg vad jag vet om iaf.... o jag spelar med svart kontroll 😂

Skrivet av ktd:

Inga. Underbart spel som funkar 100%.

Samma här. Har inte stött på några nämnvärda buggar alls, vad jag kan komma på. Förutom det jag nämnde, men det beror troligen på min handkontroll, inte spelet.

Jag blir alltid lika fascinerad när jag ser på såna här samlingsvideos där streamers har massvis med allvarliga buggar, medans jag själv knappt haft några alls. Man undrar ju om allt material är från tidig tillgång till spelet där dag ett patchen inte har kommit eller om dom aktivt försöker framkalla buggar eller nåt sånt? Vissa är ju bara idioter och försöker göra saker som uppenbarligen inte borde funka, som att försöka rida upp för stora stenblock med hästen i GoY bl.a. Har även sett detta beteende i andra spel och man undrar ju vad som är fel med dom här personerna, hehe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Ja, det där måste väl ändå vara på grund av det höga trycket på BF6

absolut.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte beskriva GoY som perfekt day one. Det har varit några uppenbara buggar och animeringar som känns konstiga.

The Oni Boss känns som att han glider fram på skridskor i vissa attacker. Märkligt med tanke på att han är en av huvudbossarna i spelet.

Permalänk
Medlem

Tror kundtjänst gjorde lite fel när de skulle prismatcha.. inte mig emot.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

<Uppladdad bildlänk>

Tror kundtjänst gjorde lite fel när de skulle prismatcha.. inte mig emot.

Kontakta kundtjänst så du visar att du handlar i god tro

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x