Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hur då? För nån som varit intresserad av just ett astral 5080 så är det nog ett fynd då den cirkulerade för 18k +.
Sen vad du tycker om den är prisvärd eller inte är upp till köparen som är intresserad av produkten.
Och nej, hattåg mot rtx 5080 och kalla det för ”asusskatt” är inte ett värdigt argument, vad som är ett fynd relaterar till vad en vara vanligtvis kostar.

Jag håller med dig, det är klart att dyra produkter som är nedsatta kan vara fynd!

Däremot har det här kortet kostat 15700kr sedan 7/10 (ca en och en halv vecka sedan) och blev då nedsatt från 16800kr till 15700kr. Det må vara en prissänkning med 1100kr, men det är samtidigt en prissänkning med ynka 6,55%.

Och en rabatt på 6,55% tycker i alla fall inte jag är räknas som ett fynd.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag håller med dig, det är klart att dyra produkter som är nedsatta kan vara fynd!

Däremot har det här kortet kostat 15700kr sedan 7/10 (ca en och en halv vecka sedan) och blev då nedsatt från 16800kr till 15700kr. Det må vara en prissänkning med 1100kr, men det är samtidigt en prissänkning med ynka 6,55%.

Och en rabatt på 6,55% tycker i alla fall inte jag är räknas som ett fynd.

Herregud har sett trams som 300-400 kr rabatt på ps5’or som kostade tusenlappar mindre tidigare i denna tråd. Det är inte upp till dig som individ och även mod att avgöra vad som är fynd eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Herregud har sett trams som 300-400 kr rabatt på ps5’or som kostade tusenlappar mindre tidigare i denna tråd. Det är inte upp till dig som individ och även mod att avgöra vad som är fynd eller inte.

Så ere! Har 1 enda person tyckt att det är ett fynd så tycker ju tydligen någon att det är ett fynd!

One mans trash is another mans treasure!

Frågan är varför det stör någon annan? För mig är ungefär 1% av fynden här riktiga fynd. Jag sitter dock inte och kommenterar på alla andra ickefynd jag ser

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Vi letar alla efter olika "fynd" och vi har olika tankar om hur billigt ett fynd ska vara för att kallas just fynd men det är väl bättre att vi har 100 tips på "billigare-än-vanligt-produkter" att välja bland än bara ett eller två med fantastisk prissänkning (där det ena är felsatt och ändå inte leder till något)?

Om sen fyndet är jättebra sett till konkurrerande produkter spelar inte så stor roll. Det borde väl ligga på eventuella köpare att ta reda på?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig tipsat om ett fynd någonsin. Men jag har köpt en hel del fyndtips och jag är extremt tacksam över de personerna som tar sig tid att dela med sig av sina fyndtips! Att klaga på att somliga tips inte är tillräckligt bra fynd när det som mest kommer in en handfull tips om dagen känns bara otacksamt mot de som tar sig tid att faktiskt tipsa oss andra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

Produkt: Google Pixel 10
Länk: https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...
Kategori: Mobiltelefon
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=15031543
Pris: Mobilen på köpet vid nyteckning av 24mån abonnemang á 299kr/mån.

Otroligt bra deal enligt mig, totalt 7177kr över 24mån och bara mobilen kostar annars drygt 8700kr.

Ja, det var ju ett bra tips och pris om man vill ha en Pixel. Abonnemang måste man ju ändå ha ett, och om vi räknar med ett för 150kr/månad så är det 3600 utslaget på två år; med ett totalpris på 7476 för dealen ovan landar ju själva mobilen på knappa 4000, förutsatt att man behöver kring 30GB data alltså. Klarar man sig med mindre kan man ju jämföra med ett 100kr-abb, och då blir reella priset drygt 5000 för mobilen.

Startavgiften på 299kr är dock i sig hutlös, är det något man kan krångla sig ur? Inte för att det utslaget på 2 år är mycket att orda om, en dryg tia i månaden, men mer av princip.

Visa signatur

ASUS TUF B760, i5 14600K, 32GB RAM, RX 570, 4K Samsung u24e590, ASM1064 4xSATA PCIe, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sequoia, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
HTPC: ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580@1080p, Win 10 ESU
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10 LTSC; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Att klaga på att somliga tips inte är tillräckligt bra fynd när det som mest kommer in en handfull tips om dagen känns bara otacksamt mot de som tar sig tid att faktiskt tipsa oss andra tycker jag.

Det du skriver håller jag absolut med om och jag ber om ursäkt till @Ryssfemma för mitt inlägg!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxtrappa:

Produkt: -20% Ikea smart belysning
Länk: https://www.ikea.com/se/sv/cat/smart-belysning-36812/?filters....
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11202847
Pris: -20%

-20% på alla smarta lampor hos ikea (kräver ikea family medlemskap), te.x. E27 lampan trådfri för 79kr (ist för 99kr)
Erbjudandet gäller 20/10 - 2/11 2025

Vågar man hoppas på att de "tömmer lagren" och den nya generationen lanseras redan i november? Behöver matter over thread-enheter. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Hakar på den här frågan, är också sjukt sugen på att slå till på den här modellen men känns lite risky. Någon som har koll?

Har du vågat köpa den än? Den är fortfarande nedsatt ser jag...

Permalänk
Skrivet av Mr Mr:

Nej, har tyvärr fått prioritera annat men visst kliar det i köpfingret...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Skrivet av BurningSnowman89:

Nej, har tyvärr fått prioritera annat men visst kliar det i köpfingret...

Jag har köpt den.
Beställde 16 oktober och den kom igår, 21 oktober.
Inga konstigheter alls 👍

Dock kom frågan om jag kommer använda den i Frankrike eller Belgien, när jag startade och följde installationsanvisningarna. 🤔
Vet inte riktigt vad det har för betydelse.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

(Massa tips grafikkort)

Tackar för tipsen i sig
... men måste ändå vara lite kinkig: det är trevligt om fyndvarutips märks upp på något vis.

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för tipsen i sig
... men måste ändå vara lite kinkig: det är trevligt om fyndvarutips märks upp på något vis.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1587887-plats-for-lite...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för tipsen i sig

Sådär, ursäkta mig. Men ovanstående tråd känns passande för dig

Skrivet av Donhoz:

"fynd varor"

Inets priser är aldrig fynd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Ja, det var ju ett bra tips och pris om man vill ha en Pixel. Abonnemang måste man ju ändå ha ett, och om vi räknar med ett för 150kr/månad så är det 3600 utslaget på två år; med ett totalpris på 7476 för dealen ovan landar ju själva mobilen på knappa 4000, förutsatt att man behöver kring 30GB data alltså. Klarar man sig med mindre kan man ju jämföra med ett 100kr-abb, och då blir reella priset drygt 5000 för mobilen.

Startavgiften på 299kr är dock i sig hutlös, är det något man kan krångla sig ur? Inte för att det utslaget på 2 år är mycket att orda om, en dryg tia i månaden, men mer av princip.

Aa verkligen! Skickade det till morsan så hon lär nog nypa en sån deal!
Absolut håller med, såg även att jag glömde inkludera startavgiften i totalkostnaden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem

Ska det verkligen vara såhär, kopierad fyndhörna?

Endast produkt 2 & 3 är ens prisvärda och då med ett rejält ingrott medlemskapskrav.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe|Acer XV272Uz 1440p 240Hz|MinuxLint på Kanelen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ska det verkligen vara såhär, kopierad fyndhörna?

Endast produkt 2 & 3 är ens prisvärda och då med ett rejält ingrott medlemskapskrav.

Inga problem att ta bort det inlägget om det är så att det sticker folk i ögonen? Verkar väldigt känsligt det här..

Raderade inlägget nu, tänkte någon kunde haft nytta av det som fanns i fyndhörnan hos Inet men det är bara tröttsamt när det drar fram gnäll hos folk.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Inga problem att ta bort det inlägget om det är så att det sticker folk i ögonen? Verkar väldigt känsligt det här..

Raderade inlägget nu, tänkte någon kunde haft nytta av det som fanns i fyndhörnan hos Inet men det är bara tröttsamt när det drar fram gnäll hos folk.

För att vara tydlig så ville jag inte såga dig eller på något vis hindra dig från att bidra till tråden!
Tyckte tipsen i sig var meningsfulla, men saknade bara reservationen att de var fyndvaror.
(IMO så är det rätt stor skillnad på nedsatt pris på en produkt, mot en begagnad produkt som bara finns i nått enstaka ex - tyckte inte ens min kommentar platsade som gubbgnäll, men är väl gubbe så kanske blir det automatiskt?)

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

För att vara tydlig så ville jag inte såga dig eller på något vis hindra dig från att bidra till tråden!
Tyckte tipsen i sig var meningsfulla, men saknade bara reservationen att de var fyndvaror.
(IMO så är det rätt stor skillnad på nedsatt pris på en produkt, mot en begagnad produkt som bara finns i nått enstaka ex - tyckte inte ens min kommentar platsade som gubbgnäll, men är väl gubbe så kanske blir det automatiskt?)

Nej då, förstår att du inte ville såga mig Så det är lugnt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Spanat in detta. Blir det billigare än så? Tänker iom BF och resterande reor är på gång. Tänker en Pixel 10 är ingen dålig mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Jag har köpt den.
Beställde 16 oktober och den kom igår, 21 oktober.
Inga konstigheter alls 👍

Dock kom frågan om jag kommer använda den i Frankrike eller Belgien, när jag startade och följde installationsanvisningarna. 🤔
Vet inte riktigt vad det har för betydelse.

Tack för svar! Då beställer även jag en sådan senare ikväll.
Vad valde du? Frankrike eller Belgien? Har du hunnit använda den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Tack för svar! Då beställer även jag en sådan senare ikväll.
Vad valde du? Frankrike eller Belgien? Har du hunnit använda den?

Valde Frankrike.
Har provat en tysk Der Herr der Ringe UHD och den fungearde utan problem.
Ska prova en svensk Blueray ikväll.
Men kändes som ett lurigt val, frågan är bara vad det innebär. För meny språk och så väljer man ändå

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Valde Frankrike.
Har provat en tysk Der Herr der Ringe UHD och den fungearde utan problem.
Ska prova en svensk Blueray ikväll.
Men kändes som ett lurigt val, frågan är bara vad det innebär. För meny språk och så väljer man ändå

All Blu-ray som säljs inom EU är region B. 4k Blu-ray är regionfria. Borde inte vara något problem om du inte köper Blu-ray från, säg, USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxtrappa:

Produkt: -20% Ikea smart belysning
Länk: https://www.ikea.com/se/sv/cat/smart-belysning-36812/?filters....
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11202847
Pris: -20%

-20% på alla smarta lampor hos ikea (kräver ikea family medlemskap), te.x. E27 lampan trådfri för 79kr (ist för 99kr)
Erbjudandet gäller 20/10 - 2/11 2025

Någon som köpt av dessa och sett ifall de fortfarande fungerar bra med HA? Kör själv Trådfri från lite mer än ett år sedan men recensioner verkar säga att dessa är någon ny modell som inte fungerar. Är specifikt intresserad av GU10, men de andra borde ju köra samma teknik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Någon som köpt av dessa och sett ifall de fortfarande fungerar bra med HA? Kör själv Trådfri från lite mer än ett år sedan men recensioner verkar säga att dessa är någon ny modell som inte fungerar. Är specifikt intresserad av GU10, men de andra borde ju köra samma teknik!

Skall inte vara något problem att köra dessa med varesig ZHA eller Zigbee2mqtt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Har du någon länk till där det påstås att dom inte fungerar?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Har du någon länk till där det påstås att dom inte fungerar?

Är i recensionerna på IKEAs hemsida, inte kunnat hitta något annat därmed frågan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Produkt: Samsung 65" The Frame 2025 4K QLED Smart TV
Länk: https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/samsung-tq65ls03fauxx...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14592243
Pris: 13 990:-

På köpet ingår en Music Frame. Se kampanjvillkor: https://campaign.modino.se/samsung/frame-2025/?lang=sv

Oberservera även att Netonnet säljer även TV+TV-ram för 13 990:- men jag vet inte om paketpriset får inkluderas med Music Frame kampanjen. För att vara säker ta kontakt Netonnet om man får ta del av Music Frame-kampanjen.

Om allt inkluderas så är det ju ett fint pris.

Det verkar absolut ingå. Kolla på Modinos sida för inlösen av kampanjartikeln där det står:
"Kampanjerna gäller om du har köpt produkten hos: Elgiganten, NetOnNet, Samsung.com/se, Komplett, Power, Elon, HiFi-klubben, Euronics, Dustin, Proshop, Webhallen under perioden 20.10 - 09.11.2025"

Fel post citerad
Permalänk
Medlem
Skrivet av besj:

Det verkar absolut ingå. Kolla på Modinos sida för inlösen av kampanjartikeln där det står:
"Kampanjerna gäller om du har köpt produkten hos: Elgiganten, NetOnNet, Samsung.com/se, Komplett, Power, Elon, HiFi-klubben, Euronics, Dustin, Proshop, Webhallen under perioden 20.10 - 09.11.2025"

Du citerade nog fel annons

Permalänk
Medlem
Skrivet av besj:

Vad menar du ska ingå och vilken kampanj?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Gigabyte AORUS Radeon RX 9070 XT ELITE 16GB || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF1000 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO