Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

En 21 år gammal tråd, som senaste post är från 2017.. Tror det är okej då

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit inne på Steelseries eller corseair när det kommer till tangentbord och mus. Men nu sitter jag med en "Logitech G502 Hero". Den är helt ok antar jag. Jag är däremot trött på sladdar så nästa mus jag skaffar kommer helt klart vara trådlös. samma gäller för tangentbordet, eftersom jag sitter i en fåtölj vid databordet och alltid har tangentbordet i knät.
Jag kan inte minnas märket eller modellen på musen som jag blev kär i. Men jag har fortfarande kvar djupa ärr sen vi skildes åt. Den försvann i en flytt eller om den blev stulen, det var så länge sedan nu. Och det var under en tid då jag inte var nykter. Så vad som helst kan ha hänt med den ärligt talat.
Hur som helst, ingen DPI eller macro inställning har riktigt kunnat mäta sig med den. G502 som jag har nu är ändå tillräckligt bra, och programvaran i musen är faktiskt väldigt bra tycker jag. Den har alla funktioner jag kräver av en mus för jag måste ha kortkommandon för alla spel jag spelar. Så med 3 knappar för tummen och 3 knappar på ovansidan + scrollen har 3 knappar gör den sitt jobb mycket bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

The product model RZ01-0015 corresponds to the original Razer DeathAdder, which was released around 2006-2007

Razor! Deathadder såklart, fick med den när jag köpte ett nvidia 480

Permalänk
Medlem

Logitech g305

Min MX518 vilar bara, men är kvar och är den bästa jag haft

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|Switch2|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

swiftpoint Z1 samt Z2

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Nejdå, man ska återanvända gammalt, vi vill inte ha något slit- och slängsamhålle.

Permalänk
Medlem

MX518. Är inne på min andra som även den börjar bli till åren och den är tillräckligt bra för att något utbytesbehov inte uppstått.
Sedan skriver jag inte detta för att gnälla, men skulle uppskatta om de där äckliga bilderna på mögliga datormöss slutade dyka upp igen och igen. Tänkte bara ignorera, men de verkar fortsätta återanvändas.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Logitech MX518/G400 är helt klart bästa musen jag har haft. Synd att de inte går att få tag på längre.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

ACE Edge 3200 är helt klart i toppen av den listan. Låg perfekt i handen, och att kunna ändra vikten var kanon

Just nu är det dock Logitech G Pro Wireless, trots att den förra började dubbelklicka så köpte jag en ny.. antar jag köpt in mig i och med powerplay-musmattan som gör trådlöst till ett icke-problem.

Jag kör än med ACE Edge 3200 helt underbar mus .
Gruvar mig den dagen den ger upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Jag kör en Fnatic x Lamzu som besparat mig spänningbesvär som jag haft med andra möss. Den har en klumpig dångel men annars bra på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Logitech G600 är nog den bästa jag haft. Har en Corsair Scimitar just nu, men tycker inte knapparna på vänstersidan är lika bra och Logitech sluttade sälja G600.

Jag kör fortfarande med en G600 och den har slutat säljas i typ hela världen. Men den finns fortfarande att få tag på i Japan. Köpte en när jag var i Tokyo i sommras. Går även att beställa på nätet. Det är dock en annan iteration den heter Logicool G600T. Logicool är vad Logitech heter i Japan. Största skillnaden är att den har en vanlig kabel och inte flätad kabel även loggan är den "nya" Logitech/Logicool loggan.

Permalänk
Medlem

Ägde MX518 i många år, men min absoluta favoritmus alla kategorier är G703 Lightspeed. Använder till både laptop och stationär

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Zowie EC2-B

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - aw2725df

Permalänk
Medlem

Zowie EC1-A, som ha varit med i 8-9 år nu.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Corsair M65 som har funkat i många år. Innan dess hade jag också en M65. Perfekt för mina händer. Lite sugen är dock på att testa något annat

Permalänk
Medlem

https://m.media-amazon.com/images/I/61sgEsXPTYL._AC_UF1000,10...

Köpte en Mad Catz R.A.T 3 för kanske 15 år sedan. Bästa spelmusen jag haft. Den skrotades för några år sedan och då hade företaget gått i konkurs så jag vågade aldrig köpa en ersättare från dem.

Kör nu en trådlös Razer Basilisk v3 som är kanonbra, men inget slår formen på den gamla ”råttan”

Permalänk
Medlem

Coolermaster MM720

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem

Gamla favoriter var Intellimouse 3.0 och MX300 men nu är det Xtrfy MZ1. Knapparna håller bara nåt år dock innan dom börjar dubbelklicka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Bästa jag ägt är helt klart G400, var nog inte ens G400s utan den utan -s jag har. Även haft fler MX5xx. Har kvar men inte använt på ett tag, men nu när jag sätter handen på den så känns den bra direkt.

Har nyversionen "classic" av Intellimouse 3.0 på jobbet, även den hyfsad och hade även den tidigare varianten hemma. Men formmässigt inte alls i nivå med G400/MX5xx. Hade tillfälligt under en period en gammal Deathadder som hade liknande form.

G603 rätt bra som kontorsmus/för allmän användning och med bra form, men lite hal och tung. Inte direkt något för spelande.

Provar en M650 nu hemma, fick tag på billigt och ville prova hur den känns. Inte dålig, men sämre form än de andra. Hyfsat smidig och tanken är ev att kunna ha med den om jag behöver portabel någon gång.

Har en MX Master 3s som jag inte börjat använda än, men provat en hel del på jobbet.
Även en oanvänd, men uppackad, MX518 Legendary.

Provat de flesta Logitech-kontorsmössen som finns/funnits. Inte lika många gamingmöss dock.
Även haft en del andra MS och även Steelseries.
Skulle jag köpa ny för spel ser G502 X mest intressant ut idag. Lockas inte direkt av de nya trådlösa mössen för finger-/klogrepp, vill gärna även ha lite fler knappar än vad de flesta har (7-9 rätt bra).

Permalänk

Kört en mx master3s i ett antal år nu. En g403a ligger som backup om man vill spela nån gång

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

Logitech MX Revolution, hoppas varje gång jag ser Logitech release att det ska vara en nytappning av den.
Provade MX Master (2 el 3) och den var hemsk, för hög.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Rival 300 efter dom hade fixat så att gummit på sidorna inte "frättes" bort efter några månader.
Den passade min hand perfekt och då jag är en som sliter ut tangentbord, headset och möss otroligt snabbt hade jag köpt upp ett lager av typ 5 stycken utifall de skulle sluta säljas (vilket de gjort) men har slitit ut dessa med.
Nu sitter jag med en Corsair M65 Pro som jag köpte för länge sen men aldrig föll för, pga att jag tycker den är för tung, men tänkte använda den tills den går sönder och köper då nån av de nyare Rivalmodellerna. Dock förmodligen inte trådlös då det i dagsläget blir ekonomiskt oförsvarbart att köpa dyra varor som jag snabbt sliter ut.

Permalänk
Medlem

Mionix naos pro, otroligt bra mus om man har lite större händer än vanligt, har kört deras möss senaste åren, köper alltid två ifall ena går sönder.

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

Finalmouse Starlight Pro TenZ. Helt underbar, använt den i 2 år nu. Tidigare en Finalmouse Ultralight 2 Cape Town men skönt att köra trådlöst

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk
Medlem

Har någon tips en på en trådlös bra mus som gärna väger väldigt lite, men som ändå har funktionen att kunna växla mellan steg och steglös scroll?

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder serien får priset. Bra kvalite rakt igenom och ergonomisk passform. Har nog haft minst en av varje version sen start. Tillverkas nya versioner till idag.
Nu i skrivande stund är min main dock en Lamzu maya X (mest pga att jag vill testa en ultralätt trådlös mus), riktigt sköna switches (krisp känsla att klicka) otroligt lätt i vikt, trådlös och symmetrisk passform, haft den sen i somras och har inte stött på något negativt än bortsett från batteritiden.

Visa signatur

ASUS TUF RTX 4080 Super OC | R7 7800X3D | MSI Tomahawk B650 | ROG STRIX 1000W | Noctua NH-D15 | DDR5 6000MHz CL30 32GB | Samsung Pro 990 1TB | Corsair 4000D RS | Cooled by Noctua | ASUS ROG XG27AQDMG | Lamzu Maya X | Artisan Zero | Wooting 80HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Har någon tips en på en trådlös bra mus som gärna väger väldigt lite, men som ändå har funktionen att kunna växla mellan steg och steglös scroll?

Glad måndag! Det beror på ifall du spelar med den eller inte. Men kan rekommendera Logitech MX Anywhere 3S. Den väger lite då den är relativt liten, funkar bra som jobbmus

Visa signatur

GPU: ASUS TUF 4070 Ti | CPU: Ryzen 5 9600 Non-X | RAM: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL32
Mobo: ASUS TUF Gaming B650-E WIFI | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Lagom gammal man känner sig när den tråden börjar med gamla favoriter som MX510 och MX700

Permalänk
Hjälpsam

En gammal Microsoft Intellimouse, min trådlösa började dubbelklicka, är tydligen ett vanligt mekaniskt fel.
Skall kika lite efter en ny.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 128GB ECC | https://valid.x86.fr/dfisjt
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasdern:

Glad måndag! Det beror på ifall du spelar med den eller inte. Men kan rekommendera Logitech MX Anywhere 3S. Den väger lite då den är relativt liten, funkar bra som jobbmus

Glad o glad.. det är ju måndag liksom. Anyways, tack för tipset! Både spelar och jobbar med den, just den modellen ser lite liten ut tycker jag nog tyvärr =/ Helst lite mer ergonomisk också. Många krav här ;D

Visa signatur

Maskin: i7, 64GB ram, 4070 Ti Super, Seasonic 1000W, 2 x 24" + Acer 27" XB271HUBM