Permalänk
Medlem

Använder nu en Logitech MX Master 3S.

Bästa mus jag haft .

Visa signatur

Har till sist hittat hit från FZ.

Permalänk
Medlem

G400S och nuvarande G402

Permalänk
Medlem

Logitech MX518/G400, men sitter just nu med en G502.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Microsoft Mouse, både hemma och på jobbet i över 10 år. Ingen utav dem har ännu pajat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Som flera redan har nämnt, Edge 3200! Tyvärr började min tappa kontakt för en väldans massa år sen och hade sen en QPAD 5k och efter det någon Kina koppia som åkte i tippen ganska omgående tyvärr..

Suger riktigt hårt dock att jag nu blivit van vid trådlöst och ända liknande som existerar idag är Mionix Naos pro som såklart bara finns som trådad....

inväntar nog just nu bara på att komma igång med 3d skanner på jobbet i hopp om att kunna "låna" den och försöka få till ett konverteringskitt och ta innanmätet från någon trådlös mus och peta in i en Naos pro.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Har två som jag använder just nu.

Mionix Naos QG. Använt Naos sen den första kom. Finns ingen som kommer i närheten av komfort, riktigt sköna och responsiva i allt från spel till program

Logitech Mx Master 2s. Fantastisk i program men den har så låg Polling Rate att man får panik i spel. Till allt från Cubase & Film till kodning är den fantastisk men jag lämnar spelandet till Naos.

Drömmen hade varit en Naos med vertikalt hjul på sidan. 🤤

Visa signatur

Fujitsu M740n | Xeon E5-2699v3 | 196GB RAM
Nvidia P2000 | 2.5TB SSD | 10TB HDD | HA Skyconnect
Proxmox | Opnsense | UbuntuServer | Homeassistant
Citera gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Inte ägt så många. Min Logitech MX500 har varit med i över 20 år och får väl nog vara kvar i 20 till.

Permalänk
Medlem

Vill säga min Logitech Pro Wireless. Men som med de flesta möss så uppstår problem med dubbelklick och diverse. Står i valet och kvalet att köpa "2an"... Utöver det så är den grym. Men det är oerhört störigt.

Visa signatur

12600KF 5GHz - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 1980MHz @ 0.975v - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Måste vara den enda på jorden som anser att Asus ROG Gladius II mössen (ej Core) var/är helt fantastiska.

Permalänk
Medlem

Zowie EC1 mössen för min del

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Efter 20-30 möss senaste tre åren så är jag nog rätt så nöjd med Vaxee XE-S...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Mx518 var outstanding när den kom och jag höll länge fast vid den nästan religiöst, hade aldrig tänkt byta. Helt klart bäst ur perspektivet hur länge jag hade min. Med dagens mått tycker jag modellen är tung och klumpig, skulle sannolikt hamna bland de sista valen av det som saluförs nu.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Oförskämt nöjd med min Xlite Pulsar V2 som jag gav typ 500 spänn för några år sen. Gått upp rejält i pris sedan dess, vet inte hur de nya modellerna är. Scrollhjulet kunde varit bättre.

https://www.pulsar.gg/products/xlite-v2-wireless-gaming-mouse

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Mx518 var outstanding när den kom och jag höll länge fast vid den nästan religiöst, hade aldrig tänkt byta. Helt klart bäst ur perspektivet hur länge jag hade min. Med dagens mått tycker jag modellen är tung och klumpig, skulle sannolikt hamna bland de sista valen av det som saluförs nu.

3.0:an levde betydligt längre skulle jag påstå. Från vad jag minns fanns det i huvudsak två läger på den tiden. Antingen de som körde 3.0 eller de som körde MX500/510/518.

Kollar vi lite årtal:
3.0 kom 1999, uppgraderades 2002. Medans Mx500 kom 2002 och mx510 2004. Och jag vill minnas att det var mx510 som fick fart på Logitech tåget på riktigt.

Permalänk
Medlem

518 helt klart längst hållbarhet, kom inte ihåg när jag köpte den ens, 15 år sedan? 20?
Sladd såklart, inga batteribyten eller laddningar, dock med separat sladdhållare.

Permalänk
Medlem

Nyheten på första sidan är ju lite tokig. Bild på G400, en fantastisk mus, men underrubriken pratar om dess föregångare, MX518.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Logitech MX518 lätt bäst i min värld!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D, Radeon RX 9070 XT, 32GB DDR5, 4 TB SSD, Windows 11 Home

Dell 32" Pro Plus P3225QE IPS 4K USB-C

Permalänk
Medlem

True wireless är det bästa jag upplevt!

Kör för tillfället med Logitech lightspeed pro med musmattan som ger trådlös laddning. Underbart!

Permalänk
Medlem

MX518 och dess föregångare och efterföljare verkar ju vara en favorit för många. Sen exakt vilken som var bäst där är ju frågan, MX518 var väl den som blev mest känd men efterföljarna var nog bättre.

Modifierat många sådana genom åren, gällde att få till böjningen av fjädern till skrollhjulet precis rätt. I standardläget var klicket på skrollhjulet för tungt för att vara praktiskt användbart utan att riskera att råka skrolla samtidigt.
Det var två fjädrar, varav en man plockade bort helt och en annan som man böjde till för att få rätt känsla vid skrollningen.
För någon variant fanns det även en extra vikt man kunde skruva bort för att få musen lättare.
Behövde även böja till kabeln rätt för att få bra vinkel för mouse-bungee:n.

Nyutgåvan av MX518 (Legendary) var väl något annorlunda än de tidigare, något som kändes billigare/enklare på den.
Kanske blir att modifiera den jag har med delar från någon annan modell.
Får se sen när det någon gång kanske blir spelande igen vilken mus som används då.

Permalänk
Skrivet av Dannex:

Razer Deathadder serien får priset. Bra kvalite rakt igenom och ergonomisk passform. Har nog haft minst en av varje version sen start. Tillverkas nya versioner till idag.
Nu i skrivande stund är min main dock en Lamzu maya X (mest pga att jag vill testa en ultralätt trådlös mus), riktigt sköna switches (krisp känsla att klicka) otroligt lätt i vikt, trådlös och symmetrisk passform, haft den sen i somras och har inte stött på något negativt än bortsett från batteritiden.

Jag gillade deathadder också. Problemet var att jag bytte ut 13st via teknikmagasinet (ja du läste rätt) på två år i gymnasiet. Efter det gick jag över till logitech och stannat där sen dess.

Edit: Tänkte kanske vore relevant med orsaken. Dubbelklick på vänsterknappen på samtliga och en gång var scroll hjulet helt kasst också vad jag minns

lagt in orsak
Permalänk
Medlem

Världenst störtsa nostalgi mus är det åtminstone. Trevlig när den kom, och dens tid har passerat.

Permalänk
Medlem

MX518 var helt klart min favorit. Blev helt bestört när den var så pass liten att jag var tvungen att köpa en ny men då fanns inte MX518 att köpa längre

Permalänk
Medlem

Har MX518 hemma, men också en utmanare, ducky feather, väldigt trevlig mus

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Bäst och bäst, nu när jag inte spelar FPS längre så är en mus en mus. Men de två MX518 jag ägt från två olika generationer har överlag haft bäst kvalitet.

Permalänk
Medlem

MX 518 är den bästa någonsin. Nu har jag uppföljaren G403 som också är bra, men har börjat dubbelklicka och går bara att köpa G403 Hero numera som tydligen har en sämre sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Vill säga min Logitech Pro Wireless. Men som med de flesta möss så uppstår problem med dubbelklick och diverse. Står i valet och kvalet att köpa "2an"... Utöver det så är den grym. Men det är oerhört störigt.

Råkade ut för samma på min Logitech Pro Wireless, men gjorde så att jag lödde på två nya switchar så nu är den redo för några år till.

https://www.maxgaming.se/sv/ovrig-utrustning-datormus/hcnhk-m...

https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/verktyg/lodning...

Sen köpte jag en billig lödkolv på Kjell&Company, tog mig kanske 2 timmar. Men gjorde allt i lugn och ro med en kaffe paus eller två. En rolig grej att testa på om man gillar att greja lite

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Mx510 och mx518, wow nostalgi. Där har vi komfort!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Min MX518 började bli väl sliten så bytte till en Logitech G403 Hero och den är rätt bra, lite för liten för min hand och inte alls samma sköna känsla. Men har inte hittat någon bättre ersättare!

Permalänk
Medlem

518 hands down min favorit.
Har en nu, men läste för någon månad sedan en tråd här på forumet om någon som haft en som gett upp och inte hittade en ny, utan fick köpa något annat. Jag fick lite panik och köpte en annan mus, bara för att lägga undan min älskade 518 i en plastlåda av rädsla att även den kommer ge upp en dag.

Visa signatur

Fractal Design North White Mesh
AMD Ryzen7 7800x3D
32GB DDR5
Arctic Cooling Freezer II 240mm
MSI GeForce RTX 4080 Super

Permalänk

Microsofts IntelliMouse 3.0

Har fortfarande spökkramper i kroppen som saknar dess passform.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH