Permalänk
Medlem

Min nuvarande Logitech G700s är den som hängt med längst. Första musen jag till och med valt att laga för att dra ut på ett byte.

Permalänk
Medlem

Hade en Logitech MX1000 i säkert 10år, den var otrolig.
När den byttes blev det en Logitech G700s som jag aldrig riktigt blev kompis med, batteritiden var så jävla dålig.
Köpte en Taurus mus för 129kr, nån glorious kopia och den har fan varit helt fantastisk, inne på år 4 eller 5 nu. Bästa köpet, speciellt sett till priset.

Visa signatur

Ryzen 5 9600x - Asus TUF B850-PLUS WIFI - 2x16Gb Corsair Vengeance 6000mhz CL30 - RX 9070XT - Seasonic Focus PX 850 - Asus PRIME LC 240 - Linux Mint 22.2
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Switch 1+2
Sony Xperia 1 VI

Permalänk
Medlem

Steelseries Kana från 2012, har inte haft någon annan under tiden och den fungerar felfritt fortfarande.

Permalänk
Medlem

Razer Naga för att passformen passar min hand perfekt. Sedan älskar jag de programmerbara knapparna. Har den och en Razer Deathadder v3 att byta emellan men använder mest min Naga.

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Medlem

Logitechs välkända form (Mx300, G1 osv).
Utan tvekan den form som varit bäst för min del.
En ny version med sidoknappar, modern sensor, lightweight wireless osv vore guld.

Närmaste som finns nu är typ g305 men stor skillnad på sidorna på dessa där g305 är betydligt sämre.

Permalänk
Medlem

Logitech g903.
Helt fantastisk i combo med powerplay musmatta.

Permalänk
Medlem

Logitech Mouseman Dual Optical

Permalänk
Medlem

G502 är en riktig klassiker. Haft min sedan 2016, så 9 år nu, vilket är längre än någon annan mus hållit.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Mina nuvarande Logitech G700/G700s är nog de jag tyckt bäst om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

Hitscan Hyperlight är den som används nu och är nog den skönaste man har kört med genom åren! Gillar formen, den försvinner in i handen, väger knappt något, tysta och sköna klick.

<Uppladdad bildlänk>

Har bytt ut original skates mot Artisan dot skates.

Verkar vara en bra mus, hur är sidoknapparna?
Räcker batteriet länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Verkar vara en bra mus, hur är sidoknapparna?
Räcker batteriet länge?

Sidoknapparna är bra. När jag körde den på 1000Hz, så var batteritiden väldigt bra och laddade den varannan vecka men har köpt en 8k dongel och kör den på 4000Hz, så laddar den en efter 1,5 vecka nu så batteritiden kan jag inte klaga på Spelar la i snitt 3-4 timmar per kväll om jag kan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASUS TUF Gaming B850-Plus WIFI - Asus ROG 5080 Astral - Corsair Vengeance 32 GB 6000 MHz CL30 - WD Black SN850X 1TB - Crucial P310 1TB - Arctic Liquid Freezer III Pro 360 - NZXT C1200 - Antec Flux - Hitscan Hyperlight - Keychron K2 HE Wireless - Fosi Audio K5 Pro Gaming - Beyerdynamic DT 990

Permalänk
Medlem

Corsair M65. Ful, men bekväm och precis. Spelar ytterst sällan nuförtiden men editerar en massa foton och ibland video och den sitter som en smäck för långa sessioner. Första höll ca 8 år, nuvarande är väl 2.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Razer Naga V2 då jag behöver och använder de otaliga macro knapparna både i nöjde och arbete

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Roccat cone xtd. Försvann dock i en flytt så jag köpte ersättaren Turtle Beach Cone II. Bästa om man har lite större händer. Vippbart skrollhjul som logitech. Många knappar blir det. Suveränt! Har även sedan många år en Logitech g502 trådlös. Perfekt.

Permalänk
Medlem

Bästa skulle jag säga är den jag kör idag, annars hade jag bytt igen men det är Pulsar Xlite v3 eS. Kommer byta den också så fort den börjar krångla men det återstår att se om det blir för att den blir gammal och sliten eller att den går sönder.

Sämsta är nog en Compaq kulmus jag hade till min först dator. Den sämsta musen jag köpt med mina egna pengar är helt klart Razer Deathadder och ingen annan mus kommer nära, inget fel på formen men har sämsta scrollhjulet jag haft på en mus och börjar dubbelklicka värre än moderna Logitech möss.

Andra skitmöss jag haft: Logitech G Pro Superlight, SteelSeries Sensei, G-Wolves Hati Mini, Razer Boomslang.

Har 2st möss på vinden som fortfarande lever men som byttes ut för att de blev för slitna och det är Zowie EC2-A och Logitech G9x.

Skulle jag köpa en mus idag skulle det nog bli en Pulsar Feinmann F01.

EDIT: Kom på en mus som är sämre, den var så dålig att jag har förträngt minnet, den sämsta musen jag haft är 100% Saitek Cyborg.

Permalänk
Medlem

Den enda mus jag varit helt nöjd med de senaste 10+ åren är Razer Deathadder v2 (med sladd). Passar min hand perfekt och jag har inte lyckats förstöra den trots regelbunden tung användning "sedan urminnes tider". Det är också den enda moderna mus jag ägt som inte har haft problem med musknappar (dubbelklick och dylikt) och scrollhjulet fungerar lika bra idag som det gjorde dag 1. Fantastisk mus, jag köpte 2st extra vid nån rea för något år sedan och lade på hyllan just-in-case, men det verkar inte som jag kommer behöva dem.

Jag provade ett helt gäng med andra möss innan jag landade på Deathadder, men alla hade kvalitetsproblem och höll inte alls. Musklicksproblem verkar vara en epidemi, men även scrollhjul som "halkar" eller bara lägger av helt plötsligt verkar vanligt förekommande. Trist, för ett par modeller gillade jag så länge de funkade, särskilt en variant från Mionix (Castor har jag för mig den hette - musknapparna la av rätt snabbt iaf) och nån lyxig historia från Logitech som jag tyvärr glömt namnet på (dubbelklickade hejvilt direkt ur box, returnerade och fick en ny - samma sak efter ~ 1 vecka.. Suck.)

Nå, jag har nu gett upp jakten och nöjer mig med min simpla Razer.

Visa signatur

Lian-Li LanCool 216, ASRock B650E Taichi Lite, Ryzen 9950X, Arctic Liquid Freezer III 360, 64GB Kingston CL30/6000 RAM, PowerColor Red Devil 9070XT, 8TB NVMe SSD + 16TB SATA SSD, Seasonic Focus GX 1000W, Asus Swift PG32UCDM OLED + LG 32GP850 IPS

Permalänk
Medlem

Logitech G5, alla dagar i veckan.

Den är säkert 20+år nu, andra har kommit o gått genom åren, men de har av olika anledningar valts bort efter en tids användande och G5an har fått återta sin rättmätiga plats på musmattan.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d
In a world without walls and fences you don´t need windows and gates.......
AMD Ryzen 5 3600X, Radeon RX5700XT, on Linux Mint.

Permalänk
Medlem

Utan vidare MS Trekker Wheelmouse.

Lång, smal, låg baktill, parallella sidor där jag greppar den. Är clawgripper. Sedan PS/2-kulmöss slutade vara aktuella runt sekelskiftet har det varit en ständig kamp att hitta något som är så likt den som möjligt.

Nu har jag sedan ett gäng år tillbaka en Logitech G-pro, som kommer rätt nära, men ändå inte når hela vägen fram. Någon gång när jag orkar tänkte jag modellera och 3D-printa en så exakt kopia av Trekker jag kan och transplantera elektroniken från något modernt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

SteelSeries Rival 3. Har haft den i många år och lär ha den många till. Perfekt no-nonsense mus som lär hålla förevigt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Logithec Mx518

Permalänk
Medlem

Min nuvarande logitech g305 lightspeed. Har små händer och den ambidextra(?) designen ligger väldigt skönt. Det trådlösa har aldrig strulat, märker ingen fördröjning och batteritiden är lysande.

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Noctua NH-D14 / Sapphire 9070 Pulse

Permalänk

Jag kör en Pulsar Xlite v3 som jag är väldigt nöjd med. Gick från en Logitech Pro Superlight men det är stor skillnad. Xlite:en är inte symmetrisk på det sättet Superlighten är och är därför mycket skönare att hålla i. Det enda jag kan klaga på att skrollhjulet fortfarande är lite segt men hoppas att det släpper snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Varför är det så många som fortfarande använder tegelstenar från stenåldern?

Hög medelålder på forumet, gissar att många började på datorer utan möss och hittade sin odödliga favorit i 20-årsåldern.

OT: Kör MX Master för tredje generationen på raken. Det som gör dem till favorit genom tiderna är främst scrollhjulet.

Jag verkar lika okänslig för polling rate som fps över 60 så jag kör MX Master i spel också. Enda jag märkte av när jag körde med 502x för att se vad alla pratar om var att sladd är störigt, så den är mestadels i lådan som emergency-mus för sekundärdatorerna.

Funderar på MX master 4 men tycker den är oskäligt dyr, man känner sig mjölkad. Om någon känner till andra tillverkare som har samma scrollmekanism (infinity-scroll) vore det kul att prova något annat.

Permalänk
Medlem

På både jobb och privat kör jag bara logitech MX Master mös. Perkekt ergonomi för mina händer.

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Logitech MX518

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

1. Microsoft Wheel Mouse Optical 1.1A när de fortf gick att klocka USB-porten till 500hz i Windows. Rip.

2. Zowie FK2-C. Görs ju inte längre men lyckades få tag på 3st i kartong från Japan, och har 2st sen tidigare, så borde klara mig till 2050.

Visa signatur

X870E | 9800X3D | 4080S | DDR5

Permalänk
Medlem

Bästa är väl relativt till tiden, antar jag. MX518 är den enda musen jag köpt mer än en av.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Deltaco Gaming Mouse. Jag har länge använt Logitech trådlösa datormöss. Trådlöst i all ära men en "trådad" gaming datormus med en bra musmatta som underlag, är oslagbar

Permalänk

Bloodline Trådløs Mus

Jeg har testet ulike "MUS" til diverse spill i min tid, og den beste til nå for spillene HFW/HZD : StormBracker V3 Magnesium- Bloodline. Denne er som skapt for å styre selveste Aloy i alle kamper mot banditter / maskindyr og klatring i fjell + under vann. Ja, også når Aloy flyr med "Sunwing" er det helt perfekt respons! Dette var noe av det jeg kom på i farta av de MANGE tinga som kan gjøres i spillet!!!

Permalänk
Medlem