fick igång mitt NF7-S med annat minne, men nu då?

Permalänk
Medlem

fick igång mitt NF7-S med annat minne, men nu då?

Fick precis igång mitt NF7-S rev 2.0 efter lite om och men (hade detdär prolemet med pip och ingen bild).
Men efter jag hade bytt mina minnen (2x twinmos 256mb pc3200) mot ett orginal 256mb 2700-minne så hoppade den igång. Men vad gör jag nu då? För så fort jag sätter i mina andra minnen så vill den inte.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

trasiga minnen ? testa dom som inte funkar i en annan burk, funkar inte den datorn så kanske det är minnena. Du har kanske skadad dom med...jaa..sånt där nu va de heter =)..inte bra att ta för mycket i minnen utan ett sånt där litet sött armband

ps..testa även 1 å 1..är 1 av dom pajj tror jag de kan sabba allt..

Visa signatur

XP2000+@1880Mhz~164x11,5 m. Alphafläns. MsI k7t266 m. BIOS 3,7B4 G-force2 Ti m. Zalman ZM80A. 1x512 Corsair 2700. 80gig seagate. samsung-52x cdrom, plextor-16x cdr, pioneer-4x dvdr.

Permalänk
Medlem

fattar ingenting, men nu helt plötsligt så funkar dom (?).
ajja, jag klagar inte
ESD armband har jag andvänt hela tiden förresten.

ps: jag tror jag ÄLSKAR dehär forumet!! ville bara säga det, puss!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YocaL
fattar ingenting, men nu helt plötsligt så funkar dom (?).
ajja, jag klagar inte
ESD armband har jag andvänt hela tiden förresten.

ps: jag tror jag ÄLSKAR dehär forumet!! ville bara säga det, puss!

haha jag har exakt samma besällning som du så jag hoppas at du kan svra på vad du gjorde när minnenra inte funkade och hur du fick dom att funka.?

Visa signatur

Chassi.(Chieftec DX-01BL-D).Cpu
(AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz).Ram(PC3200/DDR400 *2).Moderkort.(Abit NF7-S rev 2.0).Graff( Powercolor Radeon 9600 PRO 128MB DDR ).HHd.(Seagate Baracuda 120gb)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XXL
haha jag har exakt samma besällning som du så jag hoppas at du kan svra på vad du gjorde när minnenra inte funkade och hur du fick dom att funka.?

Alltså, jag vet itne vad jag ska svara, men först å främst så testade jag med mina minnen som jag fick med, men då ville den inte. Så då så snodde jag min polares orginal-256mb-2700-minne och satte i dimm1 porten, och då så startade den, sen när jag satte tillbaks de andra minnerna så ville den inte, så åkte så klart polarens minne i igen, och då så startade den igen. Sen testade jag att bara sätta i ett av mina minnen och då så ville den hoppa igång tack & lov, sen var det bara det trycka i resten av minnet och så funkade det. Så det är lite mysko, men att ha ett äldre minne till hands är nog att rekomendera, sen så verkar det mest som att man får flytta runt dem och testa lite olika kombinationer. Någon sa även att man kunde ställa om nåt i BIOS efter det att den hade startat på det gammla minnet, men jag vet inte.
Men skriv gärna och berätta sen om du skulle få igång den, eller inte