Permalänk
Medlem

p4 system

Hej

jag funderar på att gå från AMD till intel men har inte så stor vana på p4 system

funderar på en p4 2,8 800mhz
och ett abit ic7-g eller asus p4c800 dlx
2x corsair pc3500 cas 2
något ati 9800 nonpro

funkar detta och hur är det med kylning och det Integrerat ljudet på moderkorten mm = ge mig lite fördelar för ett p4 system är det värt dom extra lusentappa för p4 mot AMD

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Skulle gå ner lite i processor hastighet och lägga pengarna på ett PRO kort. Annars ser det jätte gulligt ut
Sen har jag hört mycket positivt om moderkorten du funderar mellan!

//mvh

Permalänk
Medlem

en P4 2.4 är mest prisvärd, kostar ~1800kr på db. Ett bra köp

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

när ni säger välj en billigare prolle menar ni för att dom klockar bättre (det verkar som att der råder delade meningar om dett här på swec) och om man nu ska klocka med ett p4 system ska man välja låga timings pc3200 ellre lite högre timings och typ pc 4000, jag tänker inte vattenkyla eller liknande kommer nog inte försöka klocka så högt.

sen på dessa moderkort jag har plockat ut finns ju integrerat ljudkort kommer detta att duga för spel film musik med lite högre kvalitet? vilket löst ljudkort kan man gämföra dessa med?

Om någon snäll swecare skulle orka plocka ihop en burk till mig för de ändamål som nämns ovan för helst 10000 men max 15000, bara lådan med innehåll utan dvd och cd. Krav: raid 0 inte raptor, tyst, bra ljud men gärna integrerat om det funkar.

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /

Permalänk
Medlem

Mest kanske för att dem dära extra mhz inte är så prisvärda, men om man skall hålla på så, så får man en fjuttig dator tillslut Men jag tycker inte dem sista 400mhz är värda 1000kr