Permalänk
Medlem

Bra system?

Tja,
ÄNTLIGEN är mitt system på väg...

Antec Sonata 430W med dubbla 120mm fläktar
P4 2,6C
ZALMAN 7000CU
Abit IC7-MAX3
Cosair 3700 TWINX 1024Mb
120GB 8Mb Cache SATA Disk
MSI 5900 FX ULTRA 256Mb

Kommer klocka så långt det går...

Input?!

Permalänk
Medlem

Kul att det inte finns hundra andra trådar som handlar om precis samma sak.

Permalänk
Medlem

hehe najs, men wtf lixom geforce 5900 är ju ett skämt jämfört med Radeon 9800PRO, och speciellt ASUS 9800XE.
Sen kylar valet e väl sidsådär en SLK947u från gtek är ju mkt bättre, men bra är den väl btw sonatan e väl 380W agg på

Permalänk
Medlem

Kylaren är det bästa man kan köpa idag eftersom den är billig, tyst och skitbra. En SLK947 eller en SP94 är enbart bra.

Datorpaketet är väldigt fint förutom grafikkortet som borde bytas ut snarast. Bara dumt att lägga ut pengar på 256mb också, fungerar exakt lika bra med 128.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk
Medlem

Hmm....

MSI FX5900 Ultra har grym kylning med luft och går att klocka hyfsat, har lite dåliga erfaren heter med ATI och 9800XE var hittar du det?
Jag har inte sett några recentioner på det och går det att få tag på?

Kollade kylaren förresten och det är liten skillnad mellan de två i kylnings väg men SLKn låter som ett JAS...

Angående Sonatan har du rätt jag blandade ihop dom.

Hur mycket tror ni jag klockar?

BTW rool du är en <gädda<

Permalänk

4bsylon: SLKn låter som ett JAS om man väljer en högpresterande fläkt...

Edit: Bara så att du vet så låter MSI:s grafikkort förjävligt om du inte byter ut fläkten.

Permalänk
Medlem

FX5900 Ultra 256Mb

Really?

Jag läste att det fixade sig när de byggde om kylningen så det blev dubbla fläkar (samma funktion iaf.)

se bild...
http://www.msi.com.tw/images/product_img/vga_img/8929U256.jpg

Permalänk

Det kanske har blivit bättre nu men Ti-Serien från MSI lät som jetplan.

Permalänk
Medlem

As far as noise level, the dual fans MSI uses on the NBox N5900 Ultra are very quiet, as they don’t spin very rapidly. Because of this, the noise level of the N5900 Ultra is actually quieter than the FX5900U-VTD256, which is manufactured by NVIDIA. We still heard the squealing we first reported in the FX5900-TD128 review, although we’re glad to say that it wasn’t as loud or as consistent. It still seems to be a problem that affects some GeForce FX 5900 and GeForce FX 5900 Ultra cards however, regardless of manufacturer.

De kort som det syftar på (N5900 Ultra) har samma kylning som det kort jag har beställt... 8 )

länken:
http://firingsquad.gamers.com/hardware/msi_nbox_n5900_ultra_r...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Kylaren är det bästa man kan köpa idag eftersom den är billig, tyst och skitbra. En SLK947 eller en SP94 är enbart bra.

Datorpaketet är väldigt fint förutom grafikkortet som borde bytas ut snarast. Bara dumt att lägga ut pengar på 256mb också, fungerar exakt lika bra med 128.

Det beror ju på hur man ser det, SLK957/SP94 är ju helt klart en bättre fläns om man går på vad som kyler bäst.

Permalänk
Medlem