Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Man kan ju fråga sig, om du överhuvudtaket har testat Trillian. Det föll dig tex inte in att testa dra fönstret mot skärmkanten?

Skräpfunktioner? Porrbotar? Ja du, du är nog ganska ensam om det.
Stort och klumpigt? Om du hade testat det, så hade du nog upptäckt att det stödjer skins, villket innebär att du kan få det betydligt mindre och smidigare än Miranda.

Men det är ju klart, är man trångsynt, så kan det ju vara svårt att ge andra program en chans.

Installerade Miranda idag, och det är fortfarande för tidigt för mig att yttra mig om funktionaliteten, men att iu:t skulle gå att customisera lika mycket som med Trillian är ju skitsnack. Snyggt är det verkligen inte.

Körde Trillian en månad, sen testade jag Miranda. Skräpfunktioner är de som aldrig används och bara är i vägen och stör. Porrbotar råkade jag ut för och jag är inte ensam om det. Och jo, skins har jag testat, men inget fick skiten att fungera bättre.

Permalänk
Citat:

Först och främst, porrbotar som bara skickar reklam till Trillian-klienter? Vet du överhuvudtaget hur Icq fungerar?

Och jag skulle gärna villja be dig räkna upp några av de "skräpiga" funktionerna.

Inte bara Trillian. Fick lika många som på Mirablis ICQ.

Alla nätverk man inte använder anser jag vara onödiga funktioner. De borde gå att välja bort dem. (Se Miranda)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedbuster
Inte bara Trillian. Fick lika många som på Mirablis ICQ.

Alla nätverk man inte använder anser jag vara onödiga funktioner. De borde gå att välja bort dem. (Se Miranda)

Det går att välja bort dom.. Jag anänder bara Icq och msn. Eller hur menar du?

Edit: Jag har inte fått ett enda porr mess på Trillian..
Speedbuster-> kan du leta upp ett skin du tycker är snyggt? Jag hittar inga.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Om man har betalt för trillian finns det många plugins till det också.
Trillian drar också lite RAM, ~3.7Mb minne det tycker jag iaf är lite.
Porrbotar? Har inte råkat ut för en enda sådan.
Miranda, tycker jag personligen var buggit, fult och inte min stil när jag testade det.

Miranda: Fult(Enda vettiga jag hitta på mirandas hemsida?)
Trillian: Snyggt (http://chosenos.tk)

Trillian: Fult (www.trillian.cc)
Miranda: Snyggt (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=17658...)

Vi kan hålla på i daaagar om du vill

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag hittade bara inga.. Nu kan jag testa miranda igen. jepp det skinet till trillian var fult som faen..

Edit: Njae.. jag är väll insnöad tror jag. Gillar inte Miranda

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Smaart att ta det fulaste skin du kan hitta för att "bevisa" att Trillian är "fult".

Edit: Standardskinet: http://w1.877.telia.com/~u87725842/trillian.JPG
Jag vet att "close", "minimize" och "maximize" inte fungerar på bilden, påpeka det inte. Har förresten installerat om programmet nu, så det fungerar igen.

Bilden är från när jag visade en polare hur Trillian ser ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Smaart att ta det fulaste skin du kan hitta för att "bevisa" att Trillian är "fult".

Edit: Standardskinet: http://w1.877.telia.com/~u87725842/trillian.JPG
Jag vet att "close", "minimize" och "maximize" inte fungerar på bilden, påpeka det inte. Har förresten installerat om programmet nu, så det fungerar igen.

Men sötis.. det var ju ungefär vad han gjorde.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex

Är det du som är schizofren eller jag som är trött?

Permalänk
Hedersmedlem

Älskar verkligen Miranda IM

Guld-program, har verkligen allt man behöver och är liten och snabbt.

Btw, Miranda fult? Enkelt, och stilrent, och lätt att modifiera:
http://www.home.no/chatta/miranda.jpg

Edit: Kan hålla med om att skinsen man kan ladda hem till Miranda är fula. Men varför skin? Ta bort menyraden, in med en schysst bg-bild och schyssta ikoner och färger. Voliá!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex

Enbart pga att jag inte hittade några "snyggare" skin på deras hemsida..

Edit: Men iof så fanns det inte speciellt mycket snyggare skin på trillians hemsida

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har använt Trillian så länge jag kan minnas. Är för lat för att byta och är super nöjd med Trillian, så jag behöver inte byta.

Litet "skärmskott":här

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Enbart pga att jag inte hittade några "snyggare" skin på deras hemsida..

Miranda stödde skins enbart genom ett plugin, som inte längre finns/stödjs. Dvs, man kan inte ha olika skins till Miranda.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Miranda stödde skins enbart genom ett plugin, som inte längre finns/stödjs. Dvs, man kan inte ha olika skins till Miranda.

Aha.. då är jag med

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Man kan ju fråga sig, om du överhuvudtaket har testat Trillian. Det föll dig tex inte in att testa dra fönstret mot skärmkanten?

Skräpfunktioner? Porrbotar? Ja du, du är nog ganska ensam om det.
Stort och klumpigt? Om du hade testat det, så hade du nog upptäckt att det stödjer skins, villket innebär att du kan få det betydligt mindre och smidigare än Miranda.

Men det är ju klart, är man trångsynt, så kan det ju vara svårt att ge andra program en chans.

Installerade Miranda idag, och det är fortfarande för tidigt för mig att yttra mig om funktionaliteten, men att iu:t skulle gå att customisera lika mycket som med Trillian är ju skitsnack. Snyggt är det verkligen inte.

varför ge andra program en chans om man har Miranda?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
varför ge andra program en chans om man har Miranda?

För att det finns bättre alternativ?

Är man nöjd behöver man ju naturligtvis inte prova alla alternativ, men att påstå att de alla suger, utan att ha gett dessa en chans är ju patetiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Älskar verkligen Miranda IM

Guld-program, har verkligen allt man behöver och är liten och snabbt.

Btw, Miranda fult? Enkelt, och stilrent, och lätt att modifiera:
http://www.home.no/chatta/miranda.jpg

Edit: Kan hålla med om att skinsen man kan ladda hem till Miranda är fula. Men varför skin? Ta bort menyraden, in med en schysst bg-bild och schyssta ikoner och färger. Voliá!

http://w1.858.telia.com/~u85835001/desk.jpg

DET är stilrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
http://w1.858.telia.com/~u85835001/desk.jpg

DET är stilrent

Ett perfekt exempel på hur klienten inte smällter in på desktopen. Speciellt 3d-ramen, kan ju inte bli mycket fulare än så. Tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ett perfekt exempel på hur klienten inte smällter in på desktopen. Speciellt 3d-ramen, kan ju inte bli mycket fulare än så. Tyvärr.

Förstår du hur enkelt det är att ändra "3d-ramen"?

Permalänk
Avstängd
Citat:

För att det finns bättre alternativ?

Är man nöjd behöver man ju naturligtvis inte prova alla alternativ, men att påstå att de alla suger, utan att ha gett dessa en chans är ju patetiskt.

då är jag patetisk

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Förstår du hur enkelt det är att ändra "3d-ramen"?

Jag gör ju inte det. Har frågat tidigare i tråden, men inget svar. Jag vill altså att contact-listan ska vara utan 'Title bar' och 'status bar', och vara _platt_, dvs utan några 3d-effekter.

Hur göra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Om du hade testat det, så hade du nog upptäckt att det stödjer skins, villket innebär att du kan få det betydligt mindre och smidigare än Miranda."

Mindre och smidigare än miranda går ej, punkt slut. Kanske lika litet och lika smidigt men inte mer

Har Trillian den underbara funktionen att automatiskt justera listans storlek pga hur många kontakter som är online? Den skulle jag inte klara mig utan.
Sen så är det ju så att saknar du något till miranda så skriver du en plugin
Saknar du något till Trillian? Too bad!

Jag har ingenstans att ladda upp screens på mitt miranda men kanske senare..

edit: nu har jag det
de kommer finnas här i ett par dar:
http://home.op.se/opse3237/miranda01.jpg
http://home.op.se/opse3237/miranda02.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gör ju inte det. Har frågat tidigare i tråden, men inget svar. Jag vill altså att contact-listan ska vara utan 'Title bar' och 'status bar', och vara _platt_, dvs utan några 3d-effekter.

Hur göra?

1.

2.

Permalänk
Medlem

Tack, men om du hade läst vad jag skrev, så hade jag inga poblem med att ta bort status - och title bar, men fönstret har fortfarande en 3d-effekt.

Är inte hemma nu, men jag kan fixa en screenshot, även fast jag tycker att det är ganska självklart, mitt problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Origin
[Bsom är online? Den skulle jag inte klara mig utan.
Sen så är det ju så att saknar du något till miranda så skriver du en plugin
Saknar du något till Trillian? Too bad!

Du vet inte ens att Trillian stödjer plugins (något som har nämnts oändligt antal gånger i tråden), men du ger dig in i diskussionen? Tragiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Porrbotar får man oavsett vilken klient man kör..
Tror förresten jag ska köra Miranda nu när datorn formateras i veckan
Blev sugen när alla snacka plugins o jag inte orkat kolla så många än. Dock får jag la offra Messenger plus med alla coola ljud

Ps. Kan man ställla ner ljudet i Miranda? Kommer inte ihåg och jag får ont i öronen av det jag har i ICQ Lite.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Porrbotar får man oavsett vilken klient man kör..
Tror förresten jag ska köra Miranda nu när datorn formateras i veckan
Blev sugen när alla snacka plugins o jag inte orkat kolla så många än. Dock får jag la offra Messenger plus med alla coola ljud

Ps. Kan man ställla ner ljudet i Miranda? Kommer inte ihåg och jag får ont i öronen av det jag har i ICQ Lite.

Miranda har ingen separat ljudkontroll nej, men sånt kan du ju fixa i en vanlig wav-editor, tom windows ljudinspelaren fixar det.

Visa signatur

Permalänk
Livstids semester

Jag kör miranda av flera anledningar som jag anser att de överväger den enda nackdel (grafiska sådana, stylning bl.a.) eftersom de är högst irrelevanta för min egen del.

Debatten vore faktiskt riktigt rolig att följa om folk (s.c.s.i. m.fl.) vore så mogna att hitta mer intressanta saker att diskutera, såsom funktionalitet, än de grafiska detaljerna. Men det vore väl för mycket begärt av er?

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk
Medlem

jag visste inte att trillian stödde plugins, vad är det som är tragiskt med det?
något som är tragiskt däremot är folk som pysslar med personangrepp och sånt i säkerheten bakom sin skärm
skulle vilja se dig säga vad du just sa irl till någon, do you have the nerv?

Permalänk
Medlem

Miranda 0.3.1 med lite roliga plugins som t.ex.

Neweventnotify
Popup
m.m.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Origin
jag visste inte att trillian stödde plugins, vad är det som är tragiskt med det?
något som är tragiskt däremot är folk som pysslar med personangrepp och sånt i säkerheten bakom sin skärm
skulle vilja se dig säga vad du just sa irl till någon, do you have the nerv?

Kolla grabbens anmärkningar till att börja med...

OnT: Jag har kört både miranda och trillian, tror faktiskt jag håller mig till miranda pga att jag lyckades få det att göra som jag ville enklare än vad trillian

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?