hej!
har ett abit IC7 med 512x2 samsung pc3200 minnen.
vad ska jag ha för inställningar i bios för att utnyttja minnena samt andra saker bäst ?
finns något som heter Performance mode eller nåt som man kan ändra till turbo m.m men den står på disabled i nuläget. Vill ej överklocka eller liknande.
/Trevlig fortsatt helg!
den ställer in sig automatiskt i dual channel mode.. det står när datorn bootar vilket mode minnerna går i....
angående turbo mode osv så gäller det cas inställningarna.. har du disable så har du standard inställningarna..
...
okej vad kan jag köra med för cas inställning på mina vanliga pc3200 samsung minnen ?
turbo eller ?
testa att köra så högt du kan. har du fått bra minnen så ska det nog inte vara några problem att köra turbo i 400mhz
okej. kommer jag märka någon skillnad mellan turbo och disabled i 3dmark och spel ?
handalr det om mycket i så fall ?
vad händer om minnena inte klarar turbo ?
Ursprungligen inskrivet av WhiZpEr okej. kommer jag märka någon skillnad mellan turbo och disabled i 3dmark och spel ?
det kommer nog att ge en liten skillnad i 3dmark. i spel kommer du inte att märka någonting alls
om inte minnerna klarar turbo så kommer den antagligen inte att boota och då måste du cleara cmos. dvs nollställa bios inställningarna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Spelnyheter från FZ