moderkortsbyte..bara måste...ASUS P4C800-E

Permalänk
Medlem

moderkortsbyte..bara måste...ASUS P4C800-E

Jag får chansen att köpa ett kort för 1250:- ca: så jag tänkte fråga nån om man måste sätta minnena i par..för jag vill inte köpa 2 st 512 om det räcker att köpa en 1024 istället för man vill ju ha max nån gång oxå...sen skulle jag vilja veta om det går att sälja det kortet som jag har eller om man ska ha det till en Lan-maskin. jag sätter inte ut vad det är syns ju under..Jag kommer att fråga mer sen för det ska bli en redig spelmaskin...Ha det alla.
"keep the good work up"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du tjänar upp till 10% på att köra i dual, dvs 2 minnesmoduler...sen tror jag inte det finns några 1024 stickor som klarar hög fsb....

och att maxa minnena kommer du troligtvis aldrig behöva göra...det kommer komma snabbare och bättre minnen när man behöver mer....och idag har man knappast nytta av 4*512

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Kör absolut på 2 minnesmoduler. Dual-Channel innebär större minnesbandbredd och det gillar Pentium IV processorerna.

Jag tror du får svårt att sälja ditt gamla kort då det är RDRAM den använder. Dock så är det en juste dator så varför inte behålla den? Kanske någon som vill ha en server kan vara intresserad. Vad hade du tänkt att sälja den för?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.