Permalänk
Medlem

Radeon 9600 Pro

När jag klockar mitt radeon 9600 pro i tex power-strip så bli det återställt när jag tex öppnar en internet ruta.. varför kan jag inte klocka mitt kort utan att det blir återställt? är det någon spärr eller liknande?! har hört att man kan Flasha sitt Radeon 9600 Pro och om jag måste göra det hur gör jag det?

Permalänk

Har du ställt så att överklockningen ska vara standard även i Windows?
Gör det annars.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Vart ställer jag in det da?

Permalänk
Medlem

du måste säkert flasha bioset på ditt kort ... det måste jag göra på mitt för att överhuvudtaget kunna klocka någonting ... vet inte riktigt hur man gör det än dock ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bastis
du måste säkert flasha bioset på ditt kort ... det måste jag göra på mitt för att överhuvudtaget kunna klocka någonting ... vet inte riktigt hur man gör det än dock ...

Det ska inte behövas, jag har då inte behövt det och jag har inte hört om nån som varit tvungen att göra det på ett 9600pro.

Permalänk
Medlem

Tja, hur gör man? Jag skaffade ett igår och ännu mer prestanda är inte fel!
Vilka program behöver man? Det följde med "RedLine" nånting som jag fattade det som att man kunde använda. Det behöver en reg-kod. ska man in på deras hemsida för att skaffa en sån eller hur funkar det?

Sedan skulle jag vilja klocka FSBn på min burk. Måste man låsa upp frocessorn för att kunna göra det? Jag ställde in det på moderkortet att den skulle gå på 180 istället för 166 internt men inget hände. Vet någon nån bra sajt som förklarar detta? Jag vet hur man gör men inte om man måste göra det ena eller det andra för att kunna göra något av det... Lite luddigt kanske men det är ju folk som gjort det tidigare.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 939, ABIT AV8 , Saphire 9800pro 128Mb, 2x512 Kingston PC3200DDR, 80+200Gb hdd, CD-RW, Chieftech dragon chassi. Kolla galleriet!

Permalänk
Medlem

Bippen, finns serialnummer på fodralet till CDn. När jag installerade mitt Redline svor jag också... tänkte att det var j*kligt illa att det skickade med program man inte kunde använda.... tills jag såg en påklistrad lapp med serial på fodralet!

Mitt 9600pro var bara att klocka direkt med Redline.... inget krångel alls.

Permalänk

Prova annars med RivaTuner,det funkar ju till radeon också.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

eller prova Rage3d tweker, finns här: http://www.rage3d.com/r3dtweak/

Visa signatur

Barton 2500+ / Epox 8RDA+ / 2x 256mb Twinmos DDR 400 / Radeon 9600pro (@400/680) / Seagate Barracuda 80gb / Win XP pro

Permalänk
Medlem

Finns motsvarande klockningsprogram i Linux? Funkar det att köra programmet i Windows och sedan starta om i Linux? Finns inställningarna kvar även efter "hård omstart"?

(jag är ny på överklockning

Visa signatur

Always treat people as if they are real. After all, they could be.

Permalänk
Medlem

Eller så kör du med radclocker. Det gör jag och det fungerar utmärkt. Finns inkluderat i nya omega drivrutinerna annars kan man ladda ner det här: http://www28.brinkster.com/chrisww1942/