Permalänk
Medlem

Ragnarok: berätta gärna vad du kommer upp i för hastighet sen när du får det.

Ingen som fått VDSL än? Man undrar ju vad problemet ligger, stationerna är ju uppgraderade så där kan väl inte felet vara.
BBB har ju inga problem att leverera VDSL.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

Är med i klubben gubbs, "Din närmsta station är GÖTEBORG/MÖLNDAL.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation. "

Skulle inte förvåna om detta är ett standard medelande (?).
Min order är fortfarande inte behandlad.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Givetvis är det ett standardmeddelande för alla oss som har fått stationen installerad, skall bli intressant att jämföra de nya installationsdatumen de ska skicka till oss nu i veckan. Känslan är ju den att vi som ska få VDSL antingen kommer få vänta skitlänge eller så slänger dom till oss ADSL modem iallfall och säger att avståndet var för långt...

Men men, hoppas jag har fel!

Permalänk

Bra att jag inte längre kan kom åt min beställning på status sidan... SATAN vad sega de är, skall försöka gnälla lite så man kan få några månader gratis

Permalänk

Är med i klubben jag å!
Vi får verkligen hoppas att de inte börjar fula sig med avstånd=| Det skulle inte förvåna mig men det känns ju som en liten genomskinlig lögn som jag undrar om de kan upprätthålla. Äsch, dumt att dra för höga växlar på det här. Allt ordnar sig väl till det bästa får man hoppas.:rolleyes:

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk

Även jag har fått detta meddelande nu suck:

Din närmsta station är GÖTEBORG/FRÖLUNDA.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation.

Permalänk

Min station kopplades in i fredags (Då slutade min gamla bostream uppkoppling att funka).
Fick nytt modem igår, kopplade in och allt funkade direkt.
Dock tycker jag att denna uppkopplingen är ännu värre när det gäller att uppload drar ner nedladdninshastiheten (duplex), väldig stor skillnad mot föregående "standard" bostream abbonemanget.
Kan iochförsig vara något jag missat, men jag har exakt samma instälningar som innan, har bara bytt ip, dns och gateway i routern.

Vid enbart nedladdning så kom jag igår upp i ca 900k som mest.
Har dock inte testat så mycket ännu

Dock är det bra att splittern är integrerad i uttaget så att man inte behöver den gamla vita splittern + modemet liggandes på golvet.

Visa signatur

Kamera | Nikon F80 | Sony DSC-F828 | Fler Fotografier |
Hembio | Plasma PDP-435XDE | VSX-AX5i-S | DV-868AVi-S | Chippad Xbox med HD-AV |
Dator|SS51|512Mb 2T|2.53GHz|TFT 191T|9700pro|2*120 1*300GB|

Permalänk
Medlem

jahapp samma mezz som alla andra:

Information om din station *

Din närmsta station är ASPUDDEN.
Utrustning för scream har installerats i din station. På grund av förseningarna och för att påskynda leveranserna så mycket som möjligt installeras väntande kunder i flera omgångar. Du kommer under vecka 45 att få e-post med uppdaterad leveransinformation.
Zzzzzzzzz

Permalänk
Medlem

kommer väl ett mail på sön kväll

Permalänk
Citat:

Min station kopplades in i fredags (Då slutade min gamla bostream uppkoppling att funka).
Fick nytt modem igår, kopplade in och allt funkade direkt.

Ted Baker: Fick du ADSL eller VDSL?

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk
Medlem

Enligt kundtjänsten som jag just pratade med så skulle mailet komma ut idag (förhoppningsvis lade han till) någon gång och någon annan information hade han inte att ge.

Han sa även att det skulle bli intressant att se vad det stod i brevet och att han inte kude lova att dom kunde hålla 3 veckors leveranstid men att han hoppades på det.

Permalänk

Idag har de uppdaterat min status, har beställt VDSL

Din närmsta station är ÅRSTA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
crown...vad hade du för avstånd ? jag hade 3700m

3940m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
3940m

Gött jag är inte sämst 3700m

Dagen lider mot sitt slut och inget mail ännu...

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk

Och vinner jag med 20m?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JediSthlm
Och vinner jag med 20m?

Haha sikken lycko gris.---

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Alltså jag måste fråga...Ni som har fått reda på erat avstånd innan ni fått Scream levererat till er. Har ni mailat och frågat, ringt eller va fan? Skulle vara mycket tacksam för svar.=)

Det står inget på min status iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slajsen
Givetvis är det ett standardmeddelande för alla oss som har fått stationen installerad.

Min station skall ju inte installeras förräns vecka 48....

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

näh inget mail här heller...

Permalänk
Medlem

Diceman: Förut stod det på status-sidan vilket avstånd man hade till stationen, det har dom tagit bort nu.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar via telefon, men det var i sommras

Permalänk
Medlem

Ted Baker: Hur långt har du till stationen?

Vill komma med en liten varning för er som har ~3000meter.
Om det kommer fungera lika dåligt för er som för mig så blir det inte mycket mer än 3-4Mbit i DL.

Visa signatur

[size="1"].sig[/size]

Permalänk
Medlem

fick en ny hostmask idag iaf,, alltid nått

Permalänk
Medlem

Nån som vet om dom byter IP förresten? Om han byter från Xstream till Scream?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Nån som vet om dom byter IP förresten? Om han byter från Xstream till Scream?

Ja, det byts.

Permalänk
Medlem

Hur många tror på mail idag. Inte jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skall bli jäkligt intressant.

Permalänk
Medlem

det e ju bara och inse säger dom vecka 45 menar dom vecka 48.

Permalänk
Medlem

säkert 3 veckors leveranstid även på mail

Permalänk
Medlem

men sen försenar nog skanova mailutskicket så mailet kommer någon gång i februari