Permalänk
Medlem

IS7-E drivrutiner GÅR inte installa?

tjena hej. jag har ett abit IS7-E moderkort och när jag försöker installera drivrutinerna till det (INF) så hänger sig installationen och inget händer, om jag då startar om datorn måste jag installera om hela windows för det skiter sig totalt. har provat drivrutinerna som är med på skivan och de senaste på abits hemsida.

jag har kommit på en teori att det kanske är för att jag har installerat winXP med inbyggt service pack 1. eller har det ingen betydelse? tänkte att jag skulle prova en version utan sp1 och installera det efter drivrutinerna kanske? förmodligen är jag bara nojig nu men jag blir så frustrerad bara

om någon har varit med om det här så säg vad ni gjorde!

Permalänk

är det en ny dator eller har du uppgraderat med nya komponenter eller ska du bara ominstallera INF drivrutinen på ett tidigare fungerande system?

har varit med om problem att installera winxp och drivrutiner pga av uselt och klent nätagg.

ps. winxp med sp1 är bara en fördel.................

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

Jag plockade nyss ihop en dator med Abit IS7-E som bas....Det enda problemet jag hade var att datorn hakade upp sig mitt i installationen av Windows XP (SP1).

Felet jag gjorde var att inte formatera partitionen jag skulle installera windows på, utan trodde att det skulle räcka med att köra över en ny version över den gamla...Sedan har det flutit på utan problem...

Ibland är det enklare än man vill...