Permalänk
Medlem

Nfsu

ni som spelar NFSU (need for speed underground)
är det något att ha? bästa nfs spelet någonsin eller?

Visa signatur

ASUS a7n8x dlx Athlon xp 2400+ , 512 ddr PC3200, Sapphire radeon 9700 pro , 120GB Barracuda V,

Permalänk
Medlem

Garland kan inte tänka sig att vi som har det alla beställt från USA. Så du får nog spara frågan till det är släppt i Sverige.

Permalänk

Jag har iofs bara spelat demot, men det räckte för att visa vilken skit det är. Ingen som hälst känsla väldigt dåligt gjort. Blev väldigt besviken, dom andra NFS-spelen har ju iaf vart roliga, även om dom heller inte har någon vidare känsla.

Permalänk
Avstängd

det är ju släppt på xBox !.... det här är väll inte bara pc spel forum ?

Visa signatur

Slackware Linux 9.1, Kernel 2.6.1
Asus a7v8x -<|>- 256mb pc 2100 - 512mb pc 2700 - DDRDimm -<|>- Athlon XP 2000+ -<|>- GeForce 4 MX 440

Permalänk
Avstängd

det är skräp, noll känsla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det har kommit till konsolerna. Annars finns det som sagt ett demo.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om spelet kommit ut, moderatorerna kommer ha kuk-komplex och visa sin makt ändå

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Avstängd

det är svårt att köra drag utan ratt i allafall.... man måste ha varvet precis vi ett läge det är lite svårt med antingen full gas eller ingen

Visa signatur

Slackware Linux 9.1, Kernel 2.6.1
Asus a7v8x -<|>- 256mb pc 2100 - 512mb pc 2700 - DDRDimm -<|>- Athlon XP 2000+ -<|>- GeForce 4 MX 440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZmOngot
det är svårt att köra drag utan ratt i allafall.... man måste ha varvet precis vi ett läge det är lite svårt med antingen full gas eller ingen

Jo men får man väl till det kan framdäcken släppa och man åker på bakjhulen!

Permalänk
Medlem

Skitspel, riiiiiktigt dåligt är det. Noll känsla verkligen. Sen ska det vara fjolljapanbilar med nos å skit. Nä saknar gamla spelen med de riktigt kraftiga bilarna alá Mclaren F1 osv.

Permalänk
Medlem

Äckligt roligt spel, precis min smak!
Är beroende redan efter demon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man får ju ta det för vad det är...Ett arkadspel, verklighetstroget = nej. Underhållande = ja.

Det är iaf vad jag tycker, men smaken är ju som sagt som... Helt klart beroendeframkallade, köra fram nya trimdelar och stylinggrejer. Nu pratar jag givetvis om XBOX versionen då den till PC inte är släppt än.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Skitbra i single-player.
Värdelöst i multiplayer(dåligt syncat och inget LAN-stöd).

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Att alla ska gnälla på bilarna...
Det har varit allmänt känt att spelet skulle fokuseras på import-tuning och allt därtill, redan från att spelet tillkännagavs.
Gillar ni inte riskokare, spela ett annat bilspel och sluta gnäll.

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk

Re: Nfsu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skittles
ni som spelar NFSU (need for speed underground)
är det något att ha? bästa nfs spelet någonsin eller?

Ganska bra spel..roligt osv...men man måste klara av spelet innan man kan få bästa bilen. Om det är bästa spelet...NEJ! som någon sa tidigare fjoll japan bilar det tycker jag med. Var finns porschen? och alla andra sköna bilar! Det är STOR skillnad på demot och full version av spelet. Demo versionen finns det ingen känsa i. Men i full version har man en ganska bra känsla. Dock kunde man ha gjort det bättre.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är lite för krävande? Jag kör i 1024*768 Medium. Det rycker till ganska ofta för mig :/

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZmOngot
det är ju släppt på xBox !.... det här är väll inte bara pc spel forum ?

Good point!
Se till att inte posta screens på era bilar bara...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Bara jag som tycker det är lite för krävande? Jag kör i 1024*768 Medium. Det rycker till ganska ofta för mig :/

Å andra sidan så är 1024x768 rätt högt för ett Ti200 i helt nya spel. Jag skulle nog köra 800x600 och något mellan low och medium (inte kört NFSU så jag vet inte vad det finns för inställningar).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Konstig.. jag har en rätt slö burk, se profil, och jag kör 1024x768 med allt på high och hamnar mkt sällan under 25fps.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Blir rätt irriterad på en del punkter.
- Bilen går som en gocart och överstyrd helt onaturligt när man kör sakta. Normalt bilen svänger 90grader på typ 2-3m?
- Bilen svänger själv i Drag. vf är det? Jag vill köra själv!
- Svårighetsgraden. Vad tänkte de med när de gjorde spelet? Väljer man Easy ska det vara enkelt/halvsvårt att klara banorna. Nej då, de kör fortare än dig själv som nästan har max i "maxhastighetsbaren".
- Kollisioner. Bilen flyger runt som en skadeskjuten duva vid en kollision. Minsta lilla korrision och bilen är HELT lost. Av någon anledning landar bilen åt "fel" håll också, nästan alltid.
- Feldoserade och tråkiga banor mot slutet. Banorna blir sämre och sämre mot slutet. Det blir en kort racksträcka. Sen 90graderssväng. Inte så jätteskoj. Jag vill ju köra bilen, inte ligga på bromsen?
- Konstiga uppdrag (personlig uppfattning iofs). Tex 6 varv på en del uppdrag. Ett misstag i slutet och du har kört i princip 10min helt i onödan. Bara och börja om, och hur kul är det då?

Lite för att vädra..
Men det som jag tycker är roligt som gör att jag spelar det fortfarande.

+ Snygga intron
+ Kul att bygga lite på motorn och ha lite olika möjligheter. Inte fullt så komplicerat som Redline Racing, men ändå lite att pyssla med.
+ Riktiga bilar och riktiga namn. Tycker jag är trevligt.
+ Ganska mycket stylinggrejer och dekaler. Också dessa orginalnamn.
+ Klart snyggare grafik
+ Bra ljud
+ Lite bättre känsla i styrning, bortsett från det jag skrev ovan...

Säkert en del med... och det är mina personliga åsiker, bara så du vet

EDIT: http://delarium.mine.nu/bilder/bilstyling/nfsu3.jpg, http://delarium.mine.nu/bilder/bilstyling/nfsu4.jpg mitt åk

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Körde 1280x1024 i medium, demot på. Har Ti200 och det funkade prima.

Visa signatur

.::Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke::.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är riktigt kul. Man skall dock vara inställd på att det är ett rent arcade-spel utan någon direkt realism vad gäller köregenskaper b.la.
Men ett arcade-spel kan var nog så undehållande om det bara är väl gjort, vilket jag tycker NSF: Underground verkligen är.
Vad gäller "riskokare" så finns det faktiskt en hel del som uppskattar den typen av bilar, + att det framförallt är japanska bilar som modifieras och stylas mest?
Dessutom så är bilarna snyggt gjorda, så det kan man inte klaga på tycker jag.
Sedan hade det hade inte riktigt passat med bilar som Porsche eller Ferrari i ett spel som går ut på att styla och modifiera sin bil.
För vem vill styla i sönder bilar som inte är i behov av att förskönas mer?

[Edit]: Det skall tilläggas att jag inte har klarat av spelet utan bara kommit en bit.

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Efter att ha nött sönder dragstripen så provade jag "vanligt" race och någonting måste vara fel för bilen går i typ 600km/h och man har inte en chans at styra. Detta händer bara på vissa ställen av banan, vad kan man göra åt det?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Testpilot

Att det verkar svårt är ju för att alla speltillverkare nu för tiden verkar tro att man kan göra det svårare istället för att ha bättre story. På så sätt håller spelet längre men det blir tråkigare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

När jag lirar nfsu fryser spelet c.a 1 minut två gånger per bana, vet någon varför, förutom det flyter spelet perfekt. Det är RIKTIGT störande..

Visa signatur

//Iceberg - In Trance We Trust!
www.iceberg.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Booris
Efter att ha nött sönder dragstripen så provade jag "vanligt" race och någonting måste vara fel för bilen går i typ 600km/h och man har inte en chans at styra. Detta händer bara på vissa ställen av banan, vad kan man göra åt det?

hadde samma fel, testa lägg in patchen!

Permalänk
Medlem

Bilarna är underbara, jag älskar turbojapare, kul med varation från dom gamla... känslan är grymt mycket bättre än hp2 där den sög som fan... det som är synd dock efter bana 85 så blir spelet extremt svårt, till och med på easy.. och visa banor är 6varv.. bara ett litet mistag och bilen voltar och man får börja om.. ganska värdelöst...

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Jag körde med Golfen genom hela spelet. Jag blev lite besviken på sista snubben, det var för enkelt. Fast jag blev lite chockad när man helt plötsligt körde på bana 112/111.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreaTioN

Men ett arcade-spel kan var nog så undehållande om det bara är väl gjort, vilket jag tycker NSF: Underground verkligen är.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Jag tycker det är skitkul. Satt och spelade det hela dagen igår. Har fortförande bara klarat mig igenom hälften av alla lopp:p Det är kul att kolla på saker man låser upp och testa olika stylingar på bilen. Det kan ta upp en del av tiden.
I början av spelet är det väldigt segt och tråkigt då man kör en riktigt långsam bil. Men när man väl börjar få sina sketna trim-kit och stylingdelar så blir det kul.

Fartkännsan tycker jag är helt underbart. Många delar av banorna är väl genomtänkta så att man precis klarar sig genom kurvorna utan att behöva ställa sig på bromsen. Ju snabbare destu bättre:)

En annan sak jag diggar rejält är musiken. Inte alla låtar är bra, men många är det. Och det tuffaste är att det är riktig musik! Inte någon hemmagjord spelmusik. Utan det var bla Natedog och en låt till jag kännde igen från Animatrix.

För övrigt så fattar jag inte vitsen med att varken ha skador på bilar och stöd för nätverk med! Det suger verkligen!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro