vinyl+logitech 680=dålig bas

Permalänk

vinyl+logitech 680=dålig bas

Jag har problem när jag ska koppla in min vinyl-spelare till min logitech 680.
jag har kopplat riaa förförstärkare imellan vinylen och logitechen men ändå låter basen väldigt konstigt.
Basen är mycket djupare och mullrar mest hela tiden. När jag kör cd så funkar allt hur prima som helst!

Ska det inte gå att koppla in en vinyl-spelare till logitech 680 och få bra ljud?

Är det nån som vet om signalen från en riaa förstärkare är likadan som en signal från en cd-spelare?

Väldigt tacksam för förslag vad man kan göra!

Visa signatur

Zeke

Permalänk

Enda jag vet e att vinyl och cd skivor låter inte lika i alla fall.
Sen hur det är har jag ingen aning om. Men man kan ju inte förvänta sig att få lika bra ljud analog som digitalt.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk

kan tillägga att när jag kopplar in vinyl-spelaren till nån annan förstärkare än logitech z-680 så blir ljudet bra med klar och fin bas.

Nån som har nån anning varför inte logitech z-680 klarar en vinyl-spelar signal på ett bra sätt?

Visa signatur

Zeke

Permalänk
Hedersmedlem

Den mullrande basen kan bero på rundgång om du har högtalarna för nära vinylsvarven.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

näe jag har högtalarna en bra bit ifrån spelaren...så det kan inte vara det......känns som om frekvensen är för låg för logitechen på nått jäkla sätt.......får liksom ingen snärtig bas alls utom bara ett lågt mullrande

eftersom den funkar bra när man kör cd och jag har testat att köra vinyl-spelaren till en annan förstärkare tror jag inte att nånting är trasigt.

Förslag någon???

Visa signatur

Zeke

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som när man inte jordat skivspelaren till förstärkaren. Kopplar man en skivspelare till en vanlig förstärkare så finns det ofta en liten jordkabel med som man fäster mot förstärkarens chassi. Glömmer man det kan det låta mullrigt som du beskriver.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Låter som när man inte jordat skivspelaren till förstärkaren. Kopplar man en skivspelare till en vanlig förstärkare så finns det ofta en liten jordkabel med som man fäster mot förstärkarens chassi. Glömmer man det kan det låta mullrigt som du beskriver.

Då "mullrar" det även när pickupen inte ligger på skivan. Har själv en RIAA som iof inte är så bra som jag kopplat till datorn men den funkar. Den har ingen jordskruv så jag jordar kabeln i signalkabeln, funkar lika bra.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

vart kopplar man jord-kabeln för att få bästa jord?....jag har kopplat jordkabeln från vinyl-spelaren till kylflänsarna på baslådan... jag får "brum" ljud om jag vrider på volymkontrollen utan att ha på nån skiva.....

Visa signatur

Zeke