Permalänk
Medlem

Bra kylare till 9800 PRO?

Tja.

Är det någon som vet någon bra luftkylare till ett 9800 PRO kort?
Det finns väl ett par CPU-kylare som man kan modda dit, men jag vet inte vilka. Har sökt massa, men jag hittade inget bra.

Tacksam för svar

/Gustav99

Visa signatur

AMD Opteron 146@3200 MHZ,
G. SKILL 2GB PC4000 , DFI lanparty, ATI Radeon X800GTO2 , 2 Maxtor 160 GB (8 MB cash) , Seagate barracuda SATA 300 GB

Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera P4 box kylare, om ja inte minns fel har Kylning.com denna för en billig peng.

Jag kör själv den o klarar en ca 495-500/400+ på mitt TT 9800

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Arctic cooling VGA-silencer?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[hp pavilion a220.se]
AMD Athlon XP 2800+, 512 MB DDR, 80 GB hdd, dvd, dvd +R/+RW, ATI Radeon 9200, 128 MB videominne.

Permalänk

Mitt 9800PRO

http://kylning.com/info.php?cPath=82_87&products_id=419

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jo den är bra Arne Samma som på mitt eget kort...har iofs på Zalman's ZM80C-HP just nu, men jag hade denna innan...

EDIT: Slänger upp en bild på kortet som det ser ut just för tillfället...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem

NORTH Q SILENT ICE verkar ju bra. Men hur sätter ni fast, med buntband? Har ni tagit bort shimmen eller vad den nu heter också eller?

Visa signatur

AMD Opteron 146@3200 MHZ,
G. SKILL 2GB PC4000 , DFI lanparty, ATI Radeon X800GTO2 , 2 Maxtor 160 GB (8 MB cash) , Seagate barracuda SATA 300 GB

Permalänk
Medlem

Hellre arctic cooling vga silencer enligt mig då varmluften från grafikkortet dumpas utanför chassit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustav99
NORTH Q SILENT ICE verkar ju bra. Men hur sätter ni fast, med buntband? Har ni tagit bort shimmen eller vad den nu heter också eller?

Min har jag satt fast med skruv och mutter Jag blev tvungen att ta bort shimmen på mitt Sapphire 9800PRO för att få kontakt Men det gäller inte alla 9800 kort

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad är en "shimm"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Jo den är bra Arne Samma som på mitt eget kort...har iofs på Zalman's ZM80C-HP just nu, men jag hade denna innan...

http://oveclockers.50free.org/Bilder/Graffekylarn/P1240027.jp...

EDIT: Slänger upp en bild på kortet som det ser ut just för tillfället...
http://oveclockers.50free.org/Bilder/Graffekylarn/P2040092.JP...

Villken kylning var bäst då?

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Villken kylning var bäst då?

Klockar exakt lika bra med båda kylningarna. Misstänker att det är nått skumt. För minnena klockar rätt bra, men core klockar überkasst. Ynka 425Mhz artefaktfritt.
Misstänker att det är samma "fel" som hos ArneAnka, att shimmen gör så att det inte blir 100% kontakt =/

Till Arne: Om man monterar bort shimmen, kan man ev. montera dit den igen om det inte skulle hjälpa att ta bort den? Eller går det inte att få dit den igen isf?

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Citat:

Till Arne: Om man monterar bort shimmen, kan man ev. montera dit den igen om det inte skulle hjälpa att ta bort den? Eller går det inte att få dit den igen isf?

Det man får tänka på är att om man tar bort den så åker garantin direkt + att det är lite bökigt eftersom den är fastlimmad Jag skar bort den med ett rakbad Man måste också va väldigt försiktig så man inte kommer åt nått annat med rakbladet Det är flera här på Swec som dödat sina Radeonkort på detta sätt Att montera tillbaka den Njaa det är väl ingen större idee

EDIT: Så där ja nu har jag skrämt upp er så nu är det bara att leta fram rakbladet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Det man får tänka på är att om man tar bort den så åker garantin direkt + att det är lite bökigt eftersom den är fastlimmad Jag skar bort den med ett rakbad Man måste också va väldigt försiktig så man inte kommer åt nått annat med rakbladet Det är flera här på Swec som dödat sina Radeonkort på detta sätt Att montera tillbaka den Njaa det är väl ingen större idee

EDIT: Så där ja nu har jag skrämt upp er så nu är det bara att leta fram rakbladet

Hehe, jo skrämt upp mig får jag hålla med om till viss del
Fan, vet inte om jag vill montera bort den nu =/ Vill inte döda mitt kort, pank som jag är.
Vet ju inte ens om det är shimmen som är "felet".

När du hade din shim på, hade du någon kontakt mellan kylare/core överhuvudtaget då? Förmodar jag iaf. Mitt kort har ju kontakt, för flänsen blir varm och så, men jag är fundersam till om det är 100% 'ig kontakt då kortet klockar så kasst på core.

Vill ju komma högre än 425Mhz, arrghh!

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Medlem

Läs 3 inlägg upp...

EDIT: Jasså du märkte det

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Citat:

".

När du hade din shim på, hade du någon kontakt mellan kylare/core överhuvudtaget då?

Nix jag hade ingen kontakt alls Och nu klockar mitt kort 486/391

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nix jag hade ingen kontakt alls Och nu klockar mitt kort 486/391

Hmm, att det inte hade nån kontakt alls trodde jag ju inte Mitt kort gör ju kontakt som sagt, aja, då är det förmodligen inte det som är felet =/
Ska testa lite olika BIOS till kortet i helgen kanske, se om det gör nån skillnad. Testa IGEN att montera CPU-kylarn, även fast jag gjort det säkert 5 ggr redan

Tack för hjälpen iaf Arne, oerhört tacksam.

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p

Permalänk
Citat:

Hmm, att det inte hade nån kontakt alls trodde jag ju inte Mitt kort gör ju kontakt som sagt, aja, då är det förmodligen inte det som är felet =/
Ska testa lite olika BIOS till kortet i helgen kanske, se om det gör nån skillnad. Testa IGEN att montera CPU-kylarn, även fast jag gjort det säkert 5 ggr redan

Tack för hjälpen iaf Arne, oerhört tacksam.

På mitt kort var shimmen högre än själva coren så då blir det ju ingen kontakt Men det är ju inte alltid så Det är ju bara att mäta genom att lägga över nått rakt på shimmen då ser man om det blir mellanrum där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

På mitt kort var shimmen högre än själva coren så då blir det ju ingen kontakt Men det är ju inte alltid så Det är ju bara att mäta genom att lägga över nått rakt på shimmen då ser man om det blir mellanrum där

Ok ska kolla detta då Men som sagt, det gör kontakt. Så det kanske inte är det som är "felet" iaf, det återstår att se...
Tack igen.

Visa signatur

| C3D X800GTO 16p