Permalänk

Bra moderkort för max 1000:-?

funderar på att skaffa ett nytt moderkort då gamla krånglar gärna ett under 1000 kr till socket A.
några förslag ?

Permalänk
Medlem

Har själv inte testat detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA7N8X-X men specsen ser ju ganska bra ut och asus brukar ju vara stabila och bra.

Permalänk
Medlem

Fel forum?

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Har själv inte testat detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASA7N8X-X men specsen ser ju ganska bra ut och asus brukar ju vara stabila och bra.

Ja det är ett mkt stabilt och bra kort, polarn kör med det det är lätt att klocka med oxå

Permalänk

tack för tipsen ! såg nu att jag va lite snabb o skriva, kan någon moderdator flytta tråden till rätt forum?

Permalänk
Medlem

Fast är dualchannel viktigt för dig?? iså fall skulle jag satsa på ett Epox kort med nforce 2

Permalänk
Medlem

abit nf7-s v2.0?

Permalänk
Medlem

Eller abit AN7

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Abit NF7 eller AN7.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beng@n
Fast är dualchannel viktigt för dig?? iså fall skulle jag satsa på ett Epox kort med nforce 2

nja jag är inte så enormt inastt så jag vet faktiskt inte vad dualchannel är ?

Permalänk
Medlem

i alla fall han ville helst komma under 1000lappen och an7 och nf7s kostar nästan 1000kr han vill ha ett billigt och bra moderkort så skippa de dyra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beng@n
i alla fall han ville helst komma under 1000lappen och an7 och nf7s kostar nästan 1000kr han vill ha ett billigt och bra moderkort så skippa de dyra

ja han fråga om under 1000spänn... AN7 funkar fint för mig.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

EPoX 8RDA+ Rev 2.1

Abit NF7-S Rev 2.0

DFI Lanparty Rev.B (kostar över 1000kr men är det bästa, eller ja det klockar bäst)

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
EPoX 8RDA+ Rev 2.1

Abit NF7-S Rev 2.0

DFI Lanparty Rev.B (kostar över 1000kr men är det bästa, eller ja det klockar bäst)

jag har spnat lite på Abit och EPoX korten men har inte hör om DFI förut ? var kan man få tag på det ?

Permalänk
Medlem

EPoX 8K9A7I funkar perfekt för mej, går att klocka med oxå;) kostar runt 500...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Kör med ett Asus A7N8X-X men ska byta så fort jag får pengar, inga problem med det eller så men är inte så kul kort att clocka med och har inga speciella funktioner (saknar bl.a Soundstorm, Raid, Firewire).

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

vad har du för processor ?
asus a7n8x -e delux är ett skit bra kort som har det mesta man kan önska sig. Abit korten klockar rätt bra men är inte lika stabila.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindcircus
jag har spnat lite på Abit och EPoX korten men har inte hör om DFI förut ? var kan man få tag på det ?

DFI kortet finns på datorbutiken.com, kostar 1300 kr.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
vad har du för processor ?
asus a7n8x -e delux är ett skit bra kort som har det mesta man kan önska sig. Abit korten klockar rätt bra men är inte lika stabila.

jag har en 2000+ thornton(stvning?) men även den ska uppgraderas i framtiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex

Ehh det kortet har inte ens dualchannel

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

har nestan bestämt mig för ett abit AN7 kort låter det som ett bra val?

Permalänk
Medlem

Få se om jag uppfattat det hela rätt. Du har alltså tänkt köpa nytt moderkort, så billigt som möjligt? Isåfall rekommenderar jag:

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ASRK7S8X

Har själv ett ligger på posten. Ska hämta det imorgon.

Om du däremot tänkte köpa ett moderkort som du ska ha kvar ett tag bör du nog satsa på AN7 kortet. Låter helt okej så länge du inte tänkt skaffa dig Athlon64.

Permalänk
Medlem

om jag hade en xp2000 hade jag inte köpt ny processor till socket A eller nytt moderkort heller för den delen, jag hade köpt ett 64 system.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
om jag hade en xp2000 hade jag inte köpt ny processor till socket A eller nytt moderkort heller för den delen, jag hade köpt ett 64 system.

jo det hadde jag nog också gjort om ekonomin hadde tillåtit .
jag har inte heller så stora prestande krav att jag anser det nödvändigt att köpa ett 64 system. men det är ju alltid kul att ha det besta !=)

Permalänk
Medlem

DFI NF2 Infinity? 1095:- på www.overclockers.se
http://www.overclockers.se/catalog/frame.php?vara=1112

Samma kort som Lanparty Rev.B fast utan alla extra grejor som LanParty har...men moderkortena är det samma

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

om jag skulle vart du så skulle jag väntat och vid ett senare tillfälle köpt ett a64 system istället, jag tycker det verkar dumt att uppgradera från en 2000+ till en annan socket-A processor med tanke på att du klarar alla dagens spel och liknande med den processorn...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD dude
om jag skulle vart du så skulle jag väntat och vid ett senare tillfälle köpt ett a64 system istället, jag tycker det verkar dumt att uppgradera från en 2000+ till en annan socket-A processor med tanke på att du klarar alla dagens spel och liknande med den processorn...

okej då kanske jag börjar kolla efter ett 64 system istället. fast då blir det först efter sommaren jag uppgrderar.
hur ser det ut på prisfronten nu på 64 mobos och prossesorer ? kommer priserna att sjunka märkvärt dom kommande månaderna?

kan man andvända sina gamla pc 3200 minnen till 64 eller måsten man även skaffa ny minnen?

Permalänk
Avstängd

Detta är ett billigt men ändå bra Kort : http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=EP8RDA3I

Visa signatur

Xp 2500+ /\ NV2A moderkort /\ 1 big ram /\ Club 3D 9800 xp 412/365 @ 430/400 /\ Maxtor 80 gb, 160gb, 200 gb*4 (på intrång) 8 mb cache

Något som jag tror, är något som man inte vet.

Permalänk