Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Avstängd

Spelar man inte som man vill? Man spelar på det säkraste sättet som möjligt, inte för att riskera att åka dit redan på nightmare level. Jag brukar använda trapassassin, speciellt Deatch Sentry. I softcore är det skitsamma men i hardcore är det onödigt att ta risker

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Mohaha! Slå detta: Hittade Tals amu nu precis på Calenzo i normal. För er som inte vet vem det är så är det den första av Baals Minions. Vilken röta

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Mohaha! Slå detta: Hittade Tals amu nu precis på Calenzo i normal. För er som inte vet vem det är så är det den första av Baals Minions. Vilken röta

Grattis! (igen)

Alltså detta tyckte jag lät skumt. Nån som kan förklara hur den kan droppa i normal? Den har ju required level 67, eller det kanske inte är det som avgör?

Permalänk
Medlem

Tusan, det måste ha varit ett hack eller något. Colenzo är ju bara lvl 43 :/. Jag fick Realm Down nu precis. Kanske ett Dupe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tycker ni om Vinddruider, klarar dom sig bra i Hell? Jag håller på med en nu i allafall.

Min ele druid klarade sig jätte bra i hell, kunde iaf döda det mesta. Har du tänkt att göra en så skaffa rätt så hög FCR. Enligt mig så är det ganska svårt att träffa med Tornado, men har du enigma så är det inget problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Grattis! (igen)

Alltså detta tyckte jag lät skumt. Nån som kan förklara hur den kan droppa i normal? Den har ju required level 67, eller det kanske inte är det som avgör?

Den har ilevel 26, vilket gör att väldigt många monster kan droppa den. Mephisto på normal (som är just level 26) klarar till och med att droppa den, men oddsen är ganska låga; 1 på 16192 (med 0 MF). Vanliga monster från slutet av Act IV kan droppa den, men som sagt är oddsen mycket låga, vi pratar om en på någon miljon.

Så nej sMricoT, det är inte en buggad item, utan helt legit.

Edit: Colenzo the Annihilator har oddsen 1 på 471232 för att droppa den (0 MF), så där hade du tur. Jag såg också att Stormtree kunde droppa den, så han är nog den tidigaste superunika bossen som klarar det.

Permalänk
Medlem

En skiller är "50", ska jag då leta grandcharms av monster som är lvl 50 eller har jag fattat det helt fel

Alltså jag ska göra en skiller med hjälp av pgems i cuben.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken lvl men Act3 Nm är bäst, spring runt i Flayer Jungle eller något med en Bowama som gör tillräckligt med skada för att döda på någon pil ifrån multiply arrow. Jag rekommenderar Ama för att hon dödar snabbt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Inte min favorit precis, jag har väldigt svårt med Amazon

Assassin och Necromancer rockar för mej

Nån som vet vad som hänt www.d2skills.com eller har jag skrivit fel i länken???

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet inte vilken lvl men Act3 Nm är bäst, spring runt i Flayer Jungle eller något med en Bowama som gör tillräckligt med skada för att döda på någon pil ifrån multiply arrow. Jag rekommenderar Ama för att hon dödar snabbt

Ok, får väl göra så.

Går det kolla om ens grejer är dupade? Har en wf som jag tradade till mig på ladder season 1 och jag läste på www.diabloii.net att 99% av alla wf, gf etc var dupes och att om två lika dupes var i samma game så försvann en av dem
Vill ej att den ska försvinna, men det är väl inte så många dupes på ladder season 1 så den kan väl ej åka bort?

Edit: Hunter(SWE) länken funkar finfint för mig

Permalänk
Avstängd

Va fan, det kommer upp en vit skärm med text bara

Ett stycke från d2skills: (ej korrekt formaterad)

Test Page
This page is used to test the proper operation of the Apache Web server after it has been installed. If you can read this page, it means that the Apache Web server installed at this site is working properly.
--------------------------------------------------------------------------------

If you are the administrator of this website:
You may now add content to this directory, and replace this page. Note that until you do so, people visiting your website will see this page, and not your content.

If you have upgraded from Red Hat Linux 6.2 and earlier, then you are seeing this page because the default DocumentRoot set in /etc/httpd/conf/httpd.conf has changed. Any subdirectories which existed under /home/httpd should now be moved to /var/www. Alternatively, the contents of /var/www can be moved to /home/httpd, and the configuration file can be updated accordingly. + mycket mer, sjukt enligt mej

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Va fan, det kommer upp en vit skärm med text bara

Ett stycke från d2skills: (ej korrekt formaterad)

Test Page
This page is used to test the proper operation of the Apache Web server after it has been installed. If you can read this page, it means that the Apache Web server installed at this site is working properly.
--------------------------------------------------------------------------------

If you are the administrator of this website:
You may now add content to this directory, and replace this page. Note that until you do so, people visiting your website will see this page, and not your content.

If you have upgraded from Red Hat Linux 6.2 and earlier, then you are seeing this page because the default DocumentRoot set in /etc/httpd/conf/httpd.conf has changed. Any subdirectories which existed under /home/httpd should now be moved to /var/www. Alternatively, the contents of /var/www can be moved to /home/httpd, and the configuration file can be updated accordingly. + mycket mer, sjukt enligt mej

Blir samma sak för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
*text*

Gå in på http://www.d2items.com/skills.php så funkar det (iaf för mig )

Permalänk
Avstängd

Ja, nu funkar det. Det måste vara nåt fel på deras server

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
En skiller är "50", ska jag då leta grandcharms av monster som är lvl 50 eller har jag fattat det helt fel

Alltså jag ska göra en skiller med hjälp av pgems i cuben.

Du har fattat helt rätt. ilvl för ett föremål blir monstret som tappade föremålets lvl (eller kartans lvl om det är en kista). lvl requiment har ingenting med ilvl som en del tror.

ilvl 50-53 är då det är allra störst chans att få en skiller i kuben. Då är det 21/461 (dvs ca 4,5% chans). De monstrena som har lvl 50-53 finns i act3 nightmare.

Ska man ha en skiller of vita (dvs med +(41-45) life) däremot ska man satsa på monster som har minst lvl 91. Chansen att få en sådan är 21/24201 (ca 0,087%). Monstrena som når upp till det är Diablo, Pindleskin, Baal, de tre sista av Baals Minion-bossar.

Kamelbarn eller någon kunnig: Vad heter Pindleskin i textfilerna? Har säkert klurat i ett år vilken rad det kan vara

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
[...]Kamelbarn eller någon kunnig: Vad heter Pindleskin i textfilerna? Har säkert klurat i ett år vilken rad det kan vara

Hm, vad menar du? I superuniques.txt heter han väl bara Pindleskin?

Pindleskin Pindleskin reanimatedhorde5 52 9 0 0 6 6 1 0 0 Act 5 Super Cx Act 5 (N) Super Cx Act 5 (H) Super Cx 0

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Hm, vad menar du? I superuniques.txt heter han väl bara Pindleskin?

Hmm, då tror jag att jag har missuppfattat konceptet lite. Trodde både bossar och vanliga monster låg i monstats.txt

EDIT: I vilken fil ser man Pindleskins lvl?

Visa signatur

Permalänk

Vad är det man ska ha i cuben när man gör om charms? och ska dom vara identifierade?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

identifiera den och om du inte är nöjd med den kan du lägga den i kuben tillsammans med 3 pgems.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Hmm, då tror jag att jag har missuppfattat konceptet lite. Trodde både bossar och vanliga monster låg i monstats.txt

EDIT: I vilken fil ser man Pindleskins lvl?

Tredje raden i talar om att Pindleskin är reanimatedhorde5, och den använder i sin tur monstats.txt för att bestämma vilken level reanimatedhorde5 kommer ha. Alla Superuniques ger väl också +lvl, och om jag kommer ihåg rätt så är det +3; alltså är Pindleskin level 88. Jag är dock inte säker på vilken mlvl han ligger på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Tredje raden i talar om att Pindleskin är reanimatedhorde5, och den använder i sin tur monstats.txt för att bestämma vilken level reanimatedhorde5 kommer ha. Alla Superuniques ger väl också +lvl, och om jag kommer ihåg rätt så är det +3; alltså är Pindleskin level 88. Jag är dock inte säker på vilken mlvl han ligger på.

Då är jag med... Tack

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Ska börja spela diablo2 igen.. någon som kan skänka lite nybörjar saker? Kör ladder just nu

"amazon"

Och vanliga med amazon också.

Du kan få titans revenge och lite annat. Viska till Xgold_Reborn

Permalänk
Medlem

Någon som har en Pelta Lunata (unik buckler) och några 14 max damage jewels som jag kan få trada?
Letar även efter några sjysta Bladetalons, gärna eth, sockets och repairs durability (måste vara req lvl 9 eller lägre)

nl/sc

Permalänk
Medlem

Nu när inte www.d2skills.com funkar, vet ni om det finns någon liknande? Där man kan räkna ut skills osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gå in på http://www.d2items.com/skills.php så funkar det (iaf för mig )

Med denna länk funkar det.

Edit: Med 49 på skeleton mastery och 46 på skeleton har skeletten 1337 liv på hell

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Nu när inte www.d2skills.com funkar, vet ni om det finns någon liknande? Där man kan räkna ut skills osv.

Lägg till skills.php i slutet som Gratz sa så funkar det

Edit:
Sorry, det var www.d2items.com/skills.php men det är samma sida som d2skills.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Med denna länk funkar det.

Edit: Med 49 på skeleton mastery och 46 på skeleton har skeletten 1337 liv på hell

Med 20 på Cyclone armor, 17 på twister, 20 tornado och 20 hurricane så absorberar cyclone 1337 damage

Permalänk

Med 50 i Concentrate, 102 i Battle Orders och 2 i Berserk ger Concentrate totalt +1337% damage.

Men nu räcker det va?

Permalänk
Medlem

Någon på ladder som kan ge/låna en båge till mig?

("kanske en buriza :P")

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Har letat lite efter pvp guider, men inte hittat nått bra. Har ni någon assa pvp guide så länka gärna, och nej jag vill inte ha någon trap/kick guide, det ska vara en melee.