Permalänk
Medlem

a64 + twinmos original ?

hej hade tänkt beställa en a64 3000+ + moderkort epox 8kda3j tror jag det heter socket 754....
då är det så att jag har 2*256mb twinmos original 3200 400mhz och undrar om detta kommer att funka bra eller måste jag köpa nya minnen för att det ens ska gå igång typ ?
om jag behöver nya minnen vilka isånnafall billigt ?

Permalänk
Medlem

Om det är Newcastle så funkar nog minnet. en köp 2X512 Corsair Value vid tillfälle.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

okej...är dom bra ? länk ?
jooo det är en newcastle

Permalänk

För 30 minuter sen bytte jag mina twinmos eftersom att dom
ej funkade tillsammans med min newcastle.

Detta är tydligen ett vanligt fel med Twinmos och AMD 64.

Permalänk
Medlem

ahh ? alltså startade inte datorn eller ? för hade ju tänkt köpa nya minnen men ahr lite tajt om cash nu...eller vill inte slösa iaf..men kan det funka om jag har tur ?!?!

Permalänk
Medlem

Jag har twinmos 2*512 och AMD64 på ett MSI K8N NEO moderkort och de funkar prima

Permalänk
Medlem

Jag har twinmos 2*512 PC 2700 och AMD64 3000+ på ett Asus K8V SE Deluxe moderkort och dom funkar oxå bra.

/Rikard

Permalänk
Medlem

okej jag får väl hoppas att det funkar då annars får jag väl bara skaffa money helt enkelt
tack för svaren btw !

Permalänk
Medlem

frågan till er som kör a64 med twinmos, kör ni newcastle eller den äldre varianten av a64?

Visa signatur

Sekvencia: "Va e papst? "
XFX 7900XTX

Permalänk

newcastle. hört att dem skall vara bättre på alla sätt än clawhammer med den äldre c0-steppingen. håll utkik efter "ax" i tillverkar(opn)numret.

Permalänk
Medlem

de erfarenheter jag har med de 2 athlon64system jag byggt ännu är att clawhammer klarar twinmos orginal utan problem, newcastle däremot vägrade både twinmos orginal poch en sticka samsung orginal, däremot gillade den corsair..

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

jag har då fått tips av flera att använda newcastle med twinmos och hoppas på det bästa men, jag trodde det var clawhammer som absolut inte klarade twinmos ?!? nu blev jag förvirrad...

Permalänk
Medlem

jag satt iaf med en newcaslte och ett asus med via kt800 och fick inte igång skiten för att minnet krånglade.. funkade direkt när den fick ett corsair att tugga på istället

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

okej hur ska jag göra då ? köpa eller inte ?
tror inte jag har råd med något värsting minne nu...

Permalänk
Medlem

det finns ju 512mb corsair för runt 900 på datornbutiken, annars får du väl köpa p4 istället?

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

okej...kanske blir nya minnen då...för p4 vill man ju inte ha
dom här är det nått att satsa på ?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=512DDRCV400

eller några andra bättre för bra pris ? helst från db för hade tänkt beställa därifrån...

Permalänk
Medlem

jag beställde just en sån sticka, så jag hoppas verkligen den funkar som den ska

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=DoBBeR=-
jag beställde just en sån sticka, så jag hoppas verkligen den funkar som den ska

kom gärna tillbaka med resultat har du a64 ? lr barton ?

Permalänk

newcastle å allt funkar prima (se sign)

Visa signatur

AMD64 3200+, 3x512 TwinMos Twister, 2*WD 80 GB, 2*WD RAPTOR 36 GB, 2*WD 250 GB, 2*WD 200 GB sata, 9600 256MB,ASUS K8N-E Deluxe

Permalänk
Medlem

twister.... inte vanliga twinmos orginal.... rätt stor skillnad faktiskt

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Jag har Clawhammer och två Twinmos 256or, fungerar bra.
Efter vad jaghar hört har det varit störst problem med 512 modulerna.

Visa signatur

Akta så att du inte trillar i drickat!

Permalänk
Medlem

den clawhammer jag plockade ihop funkade kalas med 2 st twinmos orginal 512 verkar luriga athlon64, känns som att de funkar lite slentrianmässigt med olika minnen

svar till Aeqvist: jag kör en barton just nu, men har en a64 som jag väntar på moderkort till. det är den som jag kommer köra det beställda corsairminnet till..

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk

funderar på en a64 och har twinmos orginal minne, Vet nån nått moderkort som man kan köra med twinmos orginal?

Visa signatur

Amd barton 2800+ @ 2.2 ghz, Abit an7, 9600XT, 4400 poäng i 3dmark03 . 2x 512mb [Pc 3200 333mhz],

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krille_krille
funderar på en a64 och har twinmos orginal minne, Vet nån nått moderkort som man kan köra med twinmos orginal?

moderkortet spelar som sagt ingen roll, minneskontrollern sitter i processorn på athlon64..

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

funkar bra med twinmos i min, den va lite kinkig först men efter en stund så blev den glad, brorsans funkar också bra, 2x512 i båda....

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan.k
funkar bra med twinmos i min, den va lite kinkig först men efter en stund så blev den glad, brorsans funkar också bra, 2x512 i båda....

hur menar du efter en stund? lät du den stå och dra i några timmar med whiskey i lr?

Visa signatur

XFX 7900XTX

Permalänk
Medlem

okej ähh då tror jag ja chansar få se hur det går annars är det väl bara att ha kvar delarna och skaffa pengar till minnen

EDIT : har äntligen fått mina grejer

Epox 8kda3j
AMD 64 3000+
blev det...

det funkar ! wiee
har dragit upp fsbn i 240 * 10 nu och det går stabilt !
men minnena går inte upp så mycket men det funkar iaf blir nya minnen senare !
thx for da help everybody

har även provat 265 * 9 och dunkar det med har inteprovat högre fsb...:D