Bäst Moderkort-Processor-Minne Kombo för GAMING!

Permalänk
Medlem

Bäst Moderkort-Processor-Minne Kombo för GAMING!

Vilken kombination är egentligen BÄST för gaming, för att få ut mesta möjliga av sitt feta grafikkort?

O snälla ni som bara vill göra reklam för era grejor är bäst i världen, svara inte är ni snälla. Söker seriösa svar med fakta bakom

Hört tex att måste ha en viss sorts RAM till vissa mobos o processorer också, o ett tag sedan man uppgraderade nu, så lite guidning vore inte fel...kikat lite på dom klistrade men skulle vara fint med lite inside tips

Har ett Powercolor X800 PRO VIVO = XT-PE!
Och jag vill helst ha AMD-processor... 64

Så kom igen nu! Vad är bästa systemet för fps o gaming med mitt ATIkort?
Så att jag, o säkert många andra vet vad vi ska uppgradera till när tiden kommer!

mvh

Permalänk
Medlem

välj det *dyraste* av allt ^^ dyrt = bra, brukar det ju oftast vara.
och kom ihåg scsi hd ^^

EDIT: och du ska nog köpa ett bättre grafikkort om det nu ska vara så bäst ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

budget?

om vi snackar vanliga pengar, köp ett vanligt nforce 3 soket 754 mobo, en amd 64 newcastle 3400+ och ett par grymma corsair minnen..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

valfritt S-939 moderkort (MSI Neo2 är inte fel, välj det som passar dig) å 2x512 minnen (Corsair XL är ett bra val) å den dyraste S-939 cpu du har råd med, så enkelt va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Katana
haha, nej nej, vänta tills du kan skaffa dig DFI Lanparty till 939, sen kör du på OCZ-minnen, kanske 3200 platinum rev 2 eller nåt sånt + 3500+ och sedan klocka järneeeeet!

är inte 939 plattformen typ JÄVLIGT dyra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
valfritt S-939 moderkort (MSI Neo2 är inte fel, välj det som passar dig) å 2x512 minnen (Corsair XL är ett bra val) å den dyraste S-939 cpu du har råd med, så enkelt va?

Är 939 så mycket bättre än andra 64:an eller? Vad är den stora skillnaden?

Är 939 MYCKET bättre än 2600+ AMD XP?

Föresten kan du precisera namnet på minnena jag skulle ha lite mera exakt? finns ju massor med minnen som heter Corsair XL, o flera olika modeller...fattar nada

Vilken sort ska det vara? Exakt.

Permalänk
Medlem

men du ville ju veta vad som är bäst då ska väl inte pengar frågan vara ett problem ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PRiMAL
är inte 939 plattformen typ JÄVLIGT dyra?

Är 939 så mycket bättre än andra 64:an eller? Vad är den stora skillnaden?

Är 939 MYCKET bättre än 2600+ AMD XP?

Föresten kan du precisera namnet på minnena jag skulle ha lite mera exakt? finns ju massor med minnen som heter Corsair XL, o flera olika modeller...fattar nada

Vilken sort ska det vara? Exakt.

Ja det är det, det är dock itne lika stor skillnad mot s754 dock, minnerna ja snacka om är domma: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300701&cks=PRL