Citat:
Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Seriöst, det skulle vara lättare att hjälpa om du skrev lite tydligare.
först:
"tyvärr så aktiverade jag inte detta efter den 15:e oktober"
och senare:
"beskedet att jag inte får dessa då jag aktiverat mitt kort efter den 15:e"
När aktiverade du kortet egentligen?
Jag är inte speciellt insatt i 3:s nya kort, men däremot har jag läst avtalsrätt (vilket är mer än vad de flesta andra som svarat verkar ha gjort) och utan att som sagt veta riktigt vad du pratar om så verkar inte punkt 4 ha någon som helst relevans då du aktiverade kortet, och därmed ingick avtalet efter den 15:e, punkt 3 (som jag förstår det). Dessutom verkar ingen riktigt veta när själva tillkännagivandet skett. Vad är det som säger att Tre tillkännagav sina nya villkor samma dag som de började gälla?
Lite funderingar bara, du får gärna ge lite mer klarhet i frågan.
Visst...
Jag aktiverade kortet den 22:e oktober klockan 20.**...
------------------------------------------------
Lite bakgrund från Tre:s hemsida för alla som inte visste det:
"Från och med den 15 november så gäller det nya 3Fri Kontanterbjudandet även för dig. 3 bjuder dig på 120 minuters röstsamtal till alla nät och videosamtal inom 3s nät under oktober månad. Från den 15 oktober finns dessa minuter påfyllda på ditt 3Fri Kontant.
Fortsätter du sedan som 3kund, bjuder vi på ytterligare 120 minuter under november respektive december månad.
Nästa gång du fyller på ditt 3Fri Kontant väljer du ett av de värdebevis* som tillhör 3Fri kontantserien.
Vad händer med de innestående pengarna på mitt 3Reload?
Dina innestående pengar använder du precis som vanligt fram till den 15 november, dessutom har du fått ett värdebevis på 120 minuter extra från oss på 3.
Efter den 15 november blir dessa pengar brukbara för SMS, MMS, innehållstjänster, data, internationella samtal, videosamtal till andra operatörer och 3Svar."
------------------------------------
Innebär detta alltså att man kan köpa en produkt, dvs ett 3Reload-kort innan den 15:e oktober, att de kan tillkännage de nya villkoren den 15:e oktober, samma dag som de för övrig ändrar dem, och att mitt kort helt helt plötsligt faller under de nya avtalet om jag aktiverade detta den 22:e?
..trots att jag med de 50 kr som var på kortet ringer enligt de gamla priserna?
Eller är det så att jag i och med aktiveringen har accepterat de nya villkoren för avtalet som kommer att träda i kraft den 15:e November för mitt kort?
Konfunderad... Du får gärna reda ut begreppen...
PS. Hela avtalet finns på:http://www.tre.se/upload/document/A...eload_HiRes.pdf
senaste från TRE!!!!!!
-----------------------------------------
Hej Mattias,
Tack för ditt mail.
Detta problemet är vi full medvetna om att det drabbat ett mindre antal kunder. Den
informationen som vi fått är att dom håller på att kolla över detta och kommer att
åtgärda det så fort som möjligt. Har tyvärr inget datum till dig när detta exakt är
löst. Vet bara att vi kommer att lösa det på något sett.
Mvh Daniel
3
Kundservice
-----------------------------------------