Permalänk
Medlem

Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Jag har en A925 med 3Reload-kortet. Tyvärr så aktiverade jag inte detta efter den 15:e oktober och därför så fick jag inte de 120 minutrarna som alla 3Reloadkunder fick. Efter två veckor utan svar från tre så fick jag beskedet att jag inte får dessa då jag har aktiverat mitt kort efte den 15:e. Jag hävdar dock att detta är ett 3reload-kort som jag har köpt och att de inte har rätt att ändra avtalet utan att meddela mig 30 dagar i förväg. Alltså borde jag också ha rätt till dessa minuter. Jag känner mig lurad!

Någon mer som har drabbats? Någon som har fått minuter retroaktivt?

/Mattias

Permalänk
Medlem

Få det upplåst, jag har skickat blanketten till dig med mail.

Permalänk
Medlem

Tack för filen...

Blir jävligt trött på dem... Försökte tyda avtalet:

3. AVTALETS GILTIGHETSPERIOD
3.1 Avtalet börjar gälla när du tar kontantkortet
i bruk och löper tills vidare, om
inte uppsägning av avtalet sker i enlighet
med avsnitt 10.

4. JUSTERINGAR AV AVTALET, TJÄNSTER
OCH PRISER

4.1 Vi kan behöva göra ändringar i avtalet
och i tjänsterna. Ändringarna träder
i kraft tidigast 30 dagar efter att vi
tillkännagivit dem. Om en förändring
är till nackdel för dig har du rätt att säga
upp avtalet. Om du fortsätter att använda
tjänsterna sedan förändringen trätt i
kraft tolkar vi det som att du accepterar
förändringen.

4.2 Nya prislistor och bestämmelser i avtalet
kommer att finnas tillgängliga på vår
webbplats www.tre.se/kontantkort

...och blir lätt förvirrad. Låter som de inte har rätt att ändra avtalsformerna inom 30 dagar efter tillkännagivandet. Alltså borde jag rimligvis ha fått reda på att 3Reload-kortet görs om till 3 kontant 30 dagar innan villkoren ändrades... Är det så att de lever på paragrafen att villkoren för avtalet jag godkände när jag aktiverade mitt 3Reload kontantkort är de som tillhörde 3 Fri kontant...?

Blir lite orolig när jag ser hur blanketten är utformad. Ser ut som en vanlig uppsägningsblankett och risken är att de makulerar kortet men inte låser upp telefonen.

Särskillt för mig...

Permalänk
Medlem

Stämm dom.

Permalänk
Medlem

Funderar allvarligt på att ringa Konsumentverket... De har ju konsumentrådgivare i hela landet. Tyvärr är de dock oftast gamla tanter... Kanske Post och Telestyrelsen, de är väl rätt så ARGA också?

4.1 Vi kan behöva göra ändringar i avtalet
och i tjänsterna. Ändringarna träder
i kraft tidigast 30 dagar efter att vi
tillkännagivit dem. Om en förändring
är till nackdel för dig har du rätt att säga
upp avtalet. Om du fortsätter att använda
tjänsterna sedan förändringen trätt i
kraft tolkar vi det som att du accepterar
förändringen.

Tror att ovan paragraf i så fall är min räddning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask
Funderar allvarligt på att ringa Konsumentverket... De har ju konsumentrådgivare i hela landet. Tyvärr är de dock oftast gamla tanter... Kanske Post och Telestyrelsen, de är väl rätt så ARGA också?

4.1 Vi kan behöva göra ändringar i avtalet
och i tjänsterna. Ändringarna träder
i kraft tidigast 30 dagar efter att vi
tillkännagivit dem
. Om en förändring
är till nackdel för dig har du rätt att säga
upp avtalet. Om du fortsätter att använda
tjänsterna sedan förändringen trätt i
kraft tolkar vi det som att du accepterar
förändringen.

Tror att ovan paragraf i så fall är min räddning...

Dom började ju köra på det nya ändringarna dagen dom tillkännagav dem. De gav en ju 30 dagar att inte acceptera det nya avtalet. Alltså till den 15 november. Innan den 15 november borde dom inte kunna kräva något av dig. Om du kaddar idag borde du med avtalet i hand kunna kräva att ladda på med sög 50 kr och ringa och skicka SMS till de priser som stod när du (och jag) skaffade kontantkortet.

Avtalet säger klart och tydligt att man använder sitt gamla avtal i minst 30 dagar från att dom meddelat ändring. Inte att man innom 30 dagar har rätt att säga upp avtalet. (Vilket dom försöker få folk att göra.)

Visa signatur

Det socialistiska liket lever medelst frankensteinliknande åtgärder.
Flygande anka! Akta den bitts!
Gud är som Alfons osynliga kompis. Få ut det ur skallen och bli en normal människa... För guds skull... Väx upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squalo
Dom började ju köra på det nya ändringarna dagen dom tillkännagav dem. De gav en ju 30 dagar att inte acceptera det nya avtalet. Alltså till den 15 november. Innan den 15 november borde dom inte kunna kräva något av dig. Om du kaddar idag borde du med avtalet i hand kunna kräva att ladda på med sög 50 kr och ringa och skicka SMS till de priser som stod när du (och jag) skaffade kontantkortet.

Avtalet säger klart och tydligt att man använder sitt gamla avtal i minst 30 dagar från att dom meddelat ändring. Inte att man innom 30 dagar har rätt att säga upp avtalet. (Vilket dom försöker få folk att göra.)

Tyvärr verkar det inte som de följer sina åtaganden. Och de är inte lätta att ha att göra med. För de flesta har ingen koll på Tre och tyvärr så vill de inte ersätta mig. Fundera på att ringa och bråka igen men blir så less på dem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask
Tyvärr verkar det inte som de följer sina åtaganden. Och de är inte lätta att ha att göra med. För de flesta har ingen koll på Tre och tyvärr så vill de inte ersätta mig. Fundera på att ringa och bråka igen men blir så less på dem...

Mmm... Jo, och går man till Pekka, eller vad ni nu har för komsumentvägledare i stan, så har han ensam 2 miljoner saker att ta hand om, och Tre kan sätta tre företagsadvokater på att trycka ner dig.

"Även om man har rätt har man ingen chans"-senario.

Du kan pröva att ringa igen till dom, som noob, och undra varför du inte fick några 120 minuter, när alla dina polare fick det. Kanske lägger dom på dom.

Visa signatur

Det socialistiska liket lever medelst frankensteinliknande åtgärder.
Flygande anka! Akta den bitts!
Gud är som Alfons osynliga kompis. Få ut det ur skallen och bli en normal människa... För guds skull... Väx upp.

Permalänk
Medlem

är det någon som fått några gratisminuter för november?
jag köpte en 925 med det gamla kontantkortet, fick 120 min i oktober. enligt 3 ska jag även få minuter i november och december. men än så länge har inga minuter för november dykt upp...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

15:e varje månad, mannen...

Pratade precis med Frida på Tre... Hon sa att jag per "automatik" kommer att få 120 minuter den 15:e November... och den 15:e December oxå...

Men det är frågan det...? Skall nog ta ett snack med min lokala Tre-butik imorn....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
är det någon som fått några gratisminuter för november?
jag köpte en 925 med det gamla kontantkortet, fick 120 min i oktober. enligt 3 ska jag även få minuter i november och december. men än så länge har inga minuter för november dykt upp...

De ska dyka upp om du fortsätter med tre efter den 15:e november, d.v.s. godkänner de nya vilkoren. De lär alltså inte dyka upp förrän tidigast den 15:e.

Permalänk
Medlem

aha, så pass.

ja, jag tänkte att jag likagärna kunde ta emot 120 min nu och 120 min i december och sedan låsa upp telefonen för några hundra istället för att låta tre låsa upp den nu. de extra 240 minuter jag får känner jag är värda lite mer tom. än vad det kommer kosta att låsa upp den hos någon obskyr firma...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask
Jag har en A925 med 3Reload-kortet. Tyvärr så aktiverade jag inte detta efter den 15:e oktober och därför så fick jag inte de 120 minutrarna som alla 3Reloadkunder fick. Efter två veckor utan svar från tre så fick jag beskedet att jag inte får dessa då jag har aktiverat mitt kort efte den 15:e. Jag hävdar dock att detta är ett 3reload-kort som jag har köpt och att de inte har rätt att ändra avtalet utan att meddela mig 30 dagar i förväg. Alltså borde jag också ha rätt till dessa minuter. Jag känner mig lurad!

Någon mer som har drabbats? Någon som har fått minuter retroaktivt?

/Mattias

Seriöst, det skulle vara lättare att hjälpa om du skrev lite tydligare.

först:
"tyvärr så aktiverade jag inte detta efter den 15:e oktober"
och senare:
"beskedet att jag inte får dessa då jag aktiverat mitt kort efter den 15:e"

När aktiverade du kortet egentligen?

Jag är inte speciellt insatt i 3:s nya kort, men däremot har jag läst avtalsrätt (vilket är mer än vad de flesta andra som svarat verkar ha gjort) och utan att som sagt veta riktigt vad du pratar om så verkar inte punkt 4 ha någon som helst relevans då du aktiverade kortet, och därmed ingick avtalet efter den 15:e, punkt 3 (som jag förstår det). Dessutom verkar ingen riktigt veta när själva tillkännagivandet skett. Vad är det som säger att Tre tillkännagav sina nya villkor samma dag som de började gälla?

Lite funderingar bara, du får gärna ge lite mer klarhet i frågan.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Seriöst, det skulle vara lättare att hjälpa om du skrev lite tydligare.

först:
"tyvärr så aktiverade jag inte detta efter den 15:e oktober"
och senare:
"beskedet att jag inte får dessa då jag aktiverat mitt kort efter den 15:e"

När aktiverade du kortet egentligen?

Jag är inte speciellt insatt i 3:s nya kort, men däremot har jag läst avtalsrätt (vilket är mer än vad de flesta andra som svarat verkar ha gjort) och utan att som sagt veta riktigt vad du pratar om så verkar inte punkt 4 ha någon som helst relevans då du aktiverade kortet, och därmed ingick avtalet efter den 15:e, punkt 3 (som jag förstår det). Dessutom verkar ingen riktigt veta när själva tillkännagivandet skett. Vad är det som säger att Tre tillkännagav sina nya villkor samma dag som de började gälla?

Lite funderingar bara, du får gärna ge lite mer klarhet i frågan.

Visst...
Jag aktiverade kortet den 22:e oktober klockan 20.**...

------------------------------------------------
Lite bakgrund från Tre:s hemsida för alla som inte visste det:

"Från och med den 15 november så gäller det nya 3Fri Kontanterbjudandet även för dig. 3 bjuder dig på 120 minuters röstsamtal till alla nät och videosamtal inom 3s nät under oktober månad. Från den 15 oktober finns dessa minuter påfyllda på ditt 3Fri Kontant.

Fortsätter du sedan som 3kund, bjuder vi på ytterligare 120 minuter under november respektive december månad.

Nästa gång du fyller på ditt 3Fri Kontant väljer du ett av de värdebevis* som tillhör 3Fri kontantserien.

Vad händer med de innestående pengarna på mitt 3Reload?
Dina innestående pengar använder du precis som vanligt fram till den 15 november, dessutom har du fått ett värdebevis på 120 minuter extra från oss på 3.

Efter den 15 november blir dessa pengar brukbara för SMS, MMS, innehållstjänster, data, internationella samtal, videosamtal till andra operatörer och 3Svar."
------------------------------------

Innebär detta alltså att man kan köpa en produkt, dvs ett 3Reload-kort innan den 15:e oktober, att de kan tillkännage de nya villkoren den 15:e oktober, samma dag som de för övrig ändrar dem, och att mitt kort helt helt plötsligt faller under de nya avtalet om jag aktiverade detta den 22:e?

..trots att jag med de 50 kr som var på kortet ringer enligt de gamla priserna?

Eller är det så att jag i och med aktiveringen har accepterat de nya villkoren för avtalet som kommer att träda i kraft den 15:e November för mitt kort?

Konfunderad... Du får gärna reda ut begreppen...

PS. Hela avtalet finns på:http://www.tre.se/upload/document/A...eload_HiRes.pdf

senaste från TRE!!!!!!
-----------------------------------------
Hej Mattias,

Tack för ditt mail.

Detta problemet är vi full medvetna om att det drabbat ett mindre antal kunder. Den
informationen som vi fått är att dom håller på att kolla över detta och kommer att
åtgärda det så fort som möjligt. Har tyvärr inget datum till dig när detta exakt är
löst. Vet bara att vi kommer att lösa det på något sett.

Mvh Daniel
3
Kundservice
-----------------------------------------

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Verkar inte vara så mkt att reda ut då Tre verkar vara överrens med dig.

Tack för infon.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_rask
senaste från TRE!!!!!!
-----------------------------------------
Hej Mattias,

Tack för ditt mail.

Detta problemet är vi full medvetna om att det drabbat ett mindre antal kunder. Den
informationen som vi fått är att dom håller på att kolla över detta och kommer att
åtgärda det så fort som möjligt. Har tyvärr inget datum till dig när detta exakt är
löst. Vet bara att vi kommer att lösa det på något sett.

Mvh Daniel
3
Kundservice
-----------------------------------------

Betyder det att dom som inte fick sina 120 minuter kommer att få det? Automatiskt?

Visa signatur

Det socialistiska liket lever medelst frankensteinliknande åtgärder.
Flygande anka! Akta den bitts!
Gud är som Alfons osynliga kompis. Få ut det ur skallen och bli en normal människa... För guds skull... Väx upp.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Tre VÄGRAR ge mig gratisminuter...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squalo
Betyder det att dom som inte fick sina 120 minuter kommer att få det? Automatiskt?

Fick detta från Tre idag... För det första så skrev jag ju mitt telefonnummer (har satt xxxxxx efter att jag klippte in det i mitt inlägg) i mitt mail till Tre... Sedan var det ju relativt uppenbart att jag har ett 3Reload-kort och att jag därmed MÅSTE ha införskaffat det innan den 15:e.

Man undrar ju vad de hittar folket som jobber på Tre:s kundtjänst egentligen...

Hur som helst, inget har blivit klarare...

MVH
Mattias Rask

PS. Giix, finns det en möjlighet att du kan maila mig den där överkryssade 3-loggan? :->> DS.

-----------------------------------------------------------------------------
Hejsan Mattias och tack för ditt mail!

Jag beklagar den långa svarstiden.
Om du köpte din telefon efter den 15/10 så får du inte de 120minuterna. Om du köpte den före den 15/10 och du fortfarande inte fått dem så
har det blivit något tekniskt fel. Du har dessvärre inte angett vilket telefonnummer du har så att jag kan gå in på din kundprofil. Återkom
gärna med ditt nummer så ska jag försöka se närmare på vad som kan ha hänt.

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta oss igen.

Med vänliga hälsningar

Carola R

Hej Tre!

Jag heter Mattias Rask och har 3Reload-nummer 0763-xxxxxx. Anledningen till att jag skriver är att jag trots upprepade löften från er
kundtjänst inte fått de minuter som står utlovade för 3Reload kunder i och med att alla 3Reload kort konverteras till 3 Fri kontant från och
med 15:e November.

Som jag förstått det så är anledningen till att jag ännu inte erhållit de minutrarna som jag skall bli tilldelad att jag började använda mitt
3Reload kort efter den 15:e när de första 120 minutrarna blev påfyllda.
Men då jag är en 3Reload-kund så har jag fått besked att jag naturligvis skall få de minutrarna så fort som möjligt.

Jag har varit i kontakt med er kundtjänst totalt 4 gånger och så vitt jag vet så har det skickats totalt tre fall till eran tekniska support
men då jag ännu ine är registrerad hos er så ligger det inget case hos er utan det blir en slags envägskommunikation där fallet verkar
skickas vidare och sedan får jag inget svar.

Därför sätter jag min förhoppning till att vi kan lösa detta per e-mail istället. Var snäll och kolla upp det här och återkom till mig via
mail eller per telefon. För att underlätta så har jag även bifogat den information från eran hemsida som gäller för det gamla 3Reload-kort i
samband med att det konverteras till 3 Fri kontant. Tack så mycket!

Med vänlig hälsning,
Mattias Rask