Permalänk
Medlem

vattenblock, Zalman ZM-WB2 koppar + alu?

Jag håller på o plockar ihop delar till min vattenkylning, o jag har enbart koppar i grejerna, men när jag ska välja processorkylare är utbudet ganska snävt, eftersom jag inte har några skruvhål i moderkortet.. därför blev jag sugen på denna:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1121&session=3dd57e...

det står dock att den innehåller både koppar och alu, frågar är då om insidan av blocket där vattnet går är koppar eller alu? mycket tacksam för svar!

tack på förhand

Permalänk
Medlem

det som är i kontakt med CPU:n borde ju vara av koppar och höljet av alu... annars hade ju zalman varit riktigt blåsta

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

med andra ord så innehåller hela höljet som vattnet går igenom enbart alu..? då kan jag med andra ord inte använda den till mitt bygge..

Permalänk
Medlem

jag använder den och den kräver skruvhål i moderkortet....

bottenplattan e av koppar ( spegelblank ) resten e nog alu...

varför skulle du inte kunna använda det blocket menar du ?
e du orolig över hur metallerna ska reagera med varandra lr ?
dom e ju inte puckade och blandar olika metallar om dom inte fungerar ihop liksom...men men

jag är väldigt nöjd med det iaf..

*edit* det e alltså både koppar och alu inuti blocket där vatten går igenom....

Visa signatur

Acer Predator Orion 3000 | Intel i7 10700 | 2x8GB RAM | M.2 1TB | RTX 3060 Ti
Intel i5 8600k @ 4.5ghz 1.255 Vcore | Corsair Vengence 2666mhz CL16 2x8GB RAM @ 3200mhz 1,35V | Kingston A2000 M.2 1TB | ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1070 Ti | 750W PSU

Permalänk
Medlem

Kolla rescensionerna så ser du hur det ser ut innuti. Förövrigt är aluminiumen galvaniserad eller vad det heter så det ska itne bli någon korrision.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

menar du eloxerad aluminium? innebär det alltså att det inte blir nån reaktion med kopparn jag har övriga systemet? tänkte köra med waterwetter förresten, eftersom det tydligen ska hindra korrosion en aning

Permalänk
Medlem

du måste ju ändå så spänna fast den i moderkortet.

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk
Medlem

yes box "eloxerad" minskar dom galvaniska strömmarna så det är lungt kör hårt!!

Visa signatur

fullfart spar tid

Permalänk
Medlem

jag ska alltså ha dem i datorn i sign, alltså på en socket-478, verkar som att man ska kunna få dit den endå