Permalänk
Medlem

TFT vs CRT

Jag undrar vad som är bättre av dessa två skärmar

TFT eller CRT?
Vad är bättre till spel? Är det dåligt för FPS eller något sånt med TFT?
Hur mycket kostar en hyffsad TFT? 2500kr?
Är det mycket skillnad mellan att ha en digital anslutning mot för en analog anslutning?

Samsung TFT 17" 710V? nån som vet något om den är den bra elr inte?

behöver svar ganska snabbt så ja tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Köp tft.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

En hyffsad TFT som du kan spela spel på bra kostar nog cirka 3500 kr och uppåt.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Köp tft.

hjälpsamt värre...

CRT är bättre för spel men dagens TFT-skärmar duger helt ok till att spela med. Om du menar Frames Per Second så spelar det ingen roll vilken skärm du använder. TFT-skärmar har visserligen en standardupplösning som de fungerar bäst i så om man har ett dåligt grafikkort kan det bli tungt att köra t.ex. 1280*1024. Dock kan skärmarna interpolera fram andra upplösningar vilket i spel inte försämrar bilden speciellt mycket. Om du menar First Person Shooter så beror det lite på. Dåliga TFT-skärmar kan visa sk "ghosting" pga av att pixlarna inte hinner byta färg tillräckligt snabbt men bra skärmar idag har ingen ghosting att tala om. Skillanden mellan DVI och D-sub beror lite på vilken skärm man pratar om. På vissa är det ingen skillnad alls, på andra större. Bilden blir i vilket fall inte helt kass bara för att man kör analogt. Ang priser och samsungen har jag tyvärr ingen koll på 17"-skärmar. Ska själv köpa en 19" så det är dom jag har läst in mig på.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon koll på Philips senaste 19'' TFT-serie?

Permalänk
Medlem

jag har inte hittat några nya philips när jag har letat. på deras hemsida fanns det bara antika skärmar när jag kollade för ett par veckor sen så om det finns några nya som är vettiga är jag också intresserad av dom.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av denna skärm:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=BEFP937-12

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Det finns en ny Philips som jag såg på datorbutiken.
En Philips 190S5FS för 4400 kr. Blir alltmer nyfiken på hur den klarar sig i både bildkvalitet och snabbhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
hjälpsamt värre...

CRT är bättre för spel men dagens TFT-skärmar duger helt ok till att spela med. Om du menar Frames Per Second så spelar det ingen roll vilken skärm du använder. TFT-skärmar har visserligen en standardupplösning som de fungerar bäst i så om man har ett dåligt grafikkort kan det bli tungt att köra t.ex. 1280*1024. Dock kan skärmarna interpolera fram andra upplösningar vilket i spel inte försämrar bilden speciellt mycket. Om du menar First Person Shooter så beror det lite på. Dåliga TFT-skärmar kan visa sk "ghosting" pga av att pixlarna inte hinner byta färg tillräckligt snabbt men bra skärmar idag har ingen ghosting att tala om. Skillanden mellan DVI och D-sub beror lite på vilken skärm man pratar om. På vissa är det ingen skillnad alls, på andra större. Bilden blir i vilket fall inte helt kass bara för att man kör analogt. Ang priser och samsungen har jag tyvärr ingen koll på 17"-skärmar. Ska själv köpa en 19" så det är dom jag har läst in mig på.

Huhu, orkade inte förklara tekniken och allt. ^^ men tack endå.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))