Permalänk
Medlem

58 idle ! Läs gärna

anledningen till denna tråd är att ja blir lite arg och tänkte nu höra va ni tycker ! 58C idle är ganska mycke om ja har förstått rätt , har en spire whisperock IV som ska klara 3200+ borde hålle cpu'n under 58C idle tycker ja iaf! Har en Artic Cooling Copper Silent 2 TC , kan de göra nån skilnad att ja sätter dit den isället? eller kan hela problemet vara att ja aldrig ha uppdatera bios? men ja hittar inga uppdateringar till mitt moderkort som är ett Soltek SL-75FRN2-L .. nån som har samma kort? och har samma temps i t.e.x Soltek HM? ja blir ganska arg att ja ha så hög idle och load.

Vågar jag uppdatera bios utan att oroa mej om ja/ni hittar nån uppdatering?

http://starsplash.1go.dk/

Permalänk
Medlem

men det är inte ditt BIOS som gör din prolle så varm, säkerligen har du monterat flänsen fel/felaktig applikation av kylpastan.

Men, det kan även vara som så att ditt BIOS rapporterar fel, och därav skulle en uppdatering kanske lösa problemet. Men det känns lite långsökt.

Testa först och främst att montera om kylflänsen, men byt inte till AC:n, tror inte den är så speciellt mkt bättre. Kanske tystare.

MVH
Max

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

hej.
har tempen alltid varit hög? eller är det problem som kommit smygande"kann vara damm-

i flänsen på kylaren. tycker inte att du skall behöva byta kylare om lådan är någolunda-

väl ventilerad ,men det är klart om du har en kylare liggande kan du ju pröva!.

Visa signatur

fullfart spar tid

Permalänk
Medlem

den har alltid varit så här.. den kommande veckan kommer mitt nya chassi så ja kommer att testa lite då och se hur de blir!

Permalänk
Avstängd

Med öppen låda får jag 51° på min oklockade 2500+ med samma fläkt, kanske duger med att byta fläkt? det ända jag hör av min dator är dom 3 hårddiskarna..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

ne, typ inte