Permalänk
Medlem

Sony PSP

Jag skulle vilja veta lite mer om denna produkt:

När kommer den? Vad kommer den att kosta? Teknisk specifikation?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: Sony PSP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pumas
Jag skulle vilja veta lite mer om denna produkt:

När kommer den? Vad kommer den att kosta? Teknisk specifikation?

Tack på förhand.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=358215&h...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=357690&h...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=359926&h...

http://psp.ign.com/

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3544

Permalänk
Medlem

Re: Re: Sony PSP

Tackar, jag sökte faktiskt i arkivet men lyckades inte få fram något resultat.

Tack.

Permalänk
Avstängd

Sökfunktionen är usel.

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem

Jo den nya verkar lite tveksam, den gamla var klart bättre. Tyvärr ...

Permalänk
Visa signatur

Kamera | Nikon F80 | Sony DSC-F828 | Fler Fotografier |
Hembio | Plasma PDP-435XDE | VSX-AX5i-S | DV-868AVi-S | Chippad Xbox med HD-AV |
Dator|SS51|512Mb 2T|2.53GHz|TFT 191T|9700pro|2*120 1*300GB|

Permalänk
Avstängd

Så läcker.
När kommer den till Sverige?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

^ Mars nästan år!

Permalänk
Medlem

Man blev ju inte mindre sugen efter gamespots artikel och filmer.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

^ Mars nästan år!

är det bekräftat?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sassafras
är det bekräftat?

Inte vad jag vet. Väldigt många PSP-spel släpps dock just då, om det nu skulle ha något med saken att göra.

En j*vla massa PSP

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Ghaaaaa måste köpa. Sen så kommer jag att köpa den om den kommer att kosta ca1600:- Innan så skulle den kosta 3500:- Men skönt att dom har sänkt priset. Ridge racer spelet verkade ha grym grafik, PSP kommer nog att spöa Nintendo ds nu.... 16.77Miljoner färger vs 2x265.000.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ghaaaaa måste köpa. Sen så kommer jag att köpa den om den kommer att kosta ca1600:- Innan så skulle den kosta 3500:- Men skönt att dom har sänkt priset.

Det var rena spekulationer - Sony knystade inte någonting alls om priset fram tills dess att det blev officiellt.

Och DS "styrka" ligger inte i hur kraftig den är utan de två skärmarna samt att en av dem är pekkänslig.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Jo, men personligen så har jag hällre en stor skärm med bra grafik än två små med sämre grafik.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tycker att båda verkar vara fräscha förutom batteritiden på PSP:n.. En fördel med DS är juh att man kan skicka meddelanden och sånt kul.. Fast det som PSP tar hem det på är spelet Ape Escape academics

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

Jo men när hade du tänkt att använda medelande grunkan som typ max kan skicka 10m? Den kommer bara att användas av små barn som sitter i klassrumet och spelar. Sen så har ju PSP Wireless LAN vilket kan göra det riktigt roligt att lira multiplayer spel. Men jag tycket att PSP klår DS på alla punkter utom batteri tiden. Men dom har ju förbättrat den så den är bättre än vad den var innan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad ligger batteritiden på?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Jo men när hade du tänkt att använda medelande grunkan som typ max kan skicka 10m? Den kommer bara att användas av små barn som sitter i klassrumet och spelar. Sen så har ju PSP Wireless LAN vilket kan göra det riktigt roligt att lira multiplayer spel. Men jag tycket att PSP klår DS på alla punkter utom batteri tiden. Men dom har ju förbättrat den så den är bättre än vad den var innan.

1. PictoChat (och demot av Metroid Prime Hunters) har redan tunnlats av teamet bakom XLink Kai: Revolution VII

2. Räckvidden ligger på som minst 10m, ja... Och stora "barn" går också i skola.

3. DS har också Wi-Fi

@Game, lite osäkert just nu, men senast när man gjorde ett officiellt uttalande så sa man 4-6 timmar för spel och 4-5 för film. Det verkar dock inte stämma till 100% - åtminstone inte speltiden (2 timmar har rapporterats).

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Men batteritiden är ju typ det enda som DS slår PSP på.

http://hardware.gamespot.com/Sony-PSP-C-11721-x-4-6

Spelen är ju sjukt mycket snyggare till PSP, om man t.ex jämför Ridge Racers.

PSP: http://media.psp.ign.com/media/682/682967/imgs_1.html

DS: http://media.ds.ign.com/media/704/704841/imgs_1.html

PSP blir det självklara valet för mig.

Permalänk

Ja som vi väl alla redan vet så presterar PSP otroligt mycket bättre grafik - eftersom Sony har stoppat in sjukt mycket bättre hårdvara Men grafik är inte allt och jag personligen kommer att äga dem båda i sinom tid.

Det är f.ö spelutbudet man ska titta främst på, inte prestanda.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Jag anser att DS kommer att vinna på "nördmarknaden" medans PSP kommer att vinna allmänheten. Folk som följer Nintendo och följer tex Metroid, Zelda, Mario serien är äldre folk, inte barn som det ofta utpekas. Samma skara är dessutom mer för spelkänsla och välgjorda spel i nämnda serier, än en massa obetydliga 3d:je parts lir. Då PSP är en multimedia maskin som kan spela musik, filmer osv UTAN att krångla med flashkasseter och dylikt och då majoriteten anser att bra grafik och en snygg enhet väger tyngre än innovatia spelidéer kommer PSP helt enkelt att sälja bättre. Lägg sedan till att Sony har mycket mer 3D:je parts tillverkare på sin sida och en kraftfullare maskin så är saken biff. Jag kan även säga att jag har min DS på beställning och den kommer att komma nästa vecka, medans jag gott väntar tills PSP kommer till europa. Jag har även inte sett några spel som verkar intressanta til PSP ännu. Metal Gear Acid verkar vara ett jävla kortspel och inga detaljer angående eventuella FF lir har sipprat ur. Ifall de nu Square nu skulle göra ett, hoppas för guds skull att det är något nytt och ingen jävla remake på FF7.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Metal Gear Acid verkar vara ett jävla kortspel och inga detaljer angående eventuella FF lir har sipprat ur. Ifall de nu Square nu skulle göra ett, hoppas för guds skull att det är något nytt och ingen jävla remake på FF7.

Det är inget kortspel och personligen tycker jag att det verkar grymt.

Det finns som sagt inte mycket detaljer men FF-spel är på väg. Och nej, ingen FF7-remake.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Tror dom inte ens själv vet riktigt vad dom gör.

Enligt GamesIndustry.biz så håller elektronikjätten Sony in på tillverkningen av deras nya portabla konsoll PlayStation Portable. Anledningen till detta är enligt Sony Computer Entertainment´s (SCE) Kenichi Fukunaga att Sony har valt att inrikta sin produktion på Playstation 2 eftersom den ger bättre avkastning.

"We are entering a phase where we profit greatly from PlayStation 2," Fukunaga-san told the agency. "It was a matter of reaching the optimum allocation of our resources."

Kenichi fortsätter att berätta att man inte beräknar att göra någon större vinst på PSP samt att man inte vill producera ett alltför stort antal eftersom man inte vill få kvar särskilt mycket på lagret.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Sitter pa ett itcafe i Thailand nu
Jag och polarna jag akt hit med har sprungit runt en del och faktiskt sett PSP till salu har...ena polaren ar javligt sugen pa att kopa en
Tror snubben ville ha ~12000Baht...dvs ~2100kr

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

pellen

Det var dyrt må jag säga.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
pellen

Det var dyrt må jag säga.

Håller med, om du importerar går det väl på runt 2500 kr läste jag nånstans. Och att köpa direkt i Thailand borde den ju inte gå på mera än kanske 1000.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Import eller ej - retail price ligger på 19.800 Yen (ca 1300kr), så jag tycker att allting över 1600kr är rent ocker och börjar man komma så högt som 2000 är priset helt enkelt korkat.
Såvida det inte är Value Pack, som jag tror går lös på 24.800 Yen (ca 1600kr). Det vore väl okej att betala 2000 för antar jag, om man nu verkligen vill ha den.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Inte en aning om denna länk har publicerats på Sweclockers innan. Om så är fallet så får ni väl kolla den igen då

Jag är faktiskt, för första gången i mitt 25åriga liv, sugen på att köpa något annat än en PC för att lira spel på efter att jag sett skärmdumpsen på nedanstående sida...

http://web.telia.com/~u82803479/psp.html

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

.. så snyggt

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

^

den där bilden har fått sig en rejäl omgång i photoshop kan jag garantera

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e