ASPIRE ELLER TRAVELMATE?? Billigare men säkert över nätet?

Permalänk
Medlem

ASPIRE ELLER TRAVELMATE?? Billigare men säkert över nätet?

Tja!

Ska köpa en bärbar dator för ca 13000-14000 kr, antagligen över nätet. Tror nästan att det blir en ACER för att dom har bra rykte dessutom är dom finare än alla andra som jag sett. Om nåt annat märke ska få mej på andra banor så är det förmodligen ASUS. För dom ser inte dåliga ut heller.

Men nu inför acer: Ferrari serien är för dyr. Står inför valet av ASPIRE eller TRAVELMATE. Vilken är rekommenderat om vi tänker på prisklassen 13500.

Spel och mobilitet: dvs minst Centrino 1.6, minst 512 mbram, Radeon grafik av nåt slag med minst 64 mbram, hårddisk kvittar för det mesta 40-60. (Har checkat datorer för detta ligger ungefär mellan minst och maxpriset för min budget).

Jag vet att Ferrari står för prestanda men vad är skillnaden mellan ASPIRE OCH TRAVELMATE?

Och vet nån om det kan vara bra att beställa från nätet för det är minst tusenlapp billigare om inte lite mer.

Visa signatur

cause every passing minute...

Permalänk
Medlem

Re: ASPIRE ELLER TRAVELMATE?? Billigare men säkert över nätet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajsie
text

som namnen visar, Travelmate är en resedator. Mindre vikt och längre batteritid, men oftast aningen lägre prestanda. Aspire är mera en ersättning av en vanlig stationär, bättre prestanda och mer batteritid :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Re: ASPIRE ELLER TRAVELMATE?? Billigare men säkert över nätet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajsie

Och vet nån om det kan vara bra att beställa från nätet för det är minst tusenlapp billigare om inte lite mer.

Ja, i så fall kan det väl inte vara annat än bra...(?)

/D

Permalänk

Dustin är bra, snabba och pålitliga.

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010073175
13.118,75 kr Uppfyller dina krav.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Jag e mycke nöjd me pc-direct och Znote4200

http://www.pc-direct.se/Configurator.aspx?ID=74 har allt du kräver.
1,7 GHz processor, 512 minne, 60 GB hårddisk, Radeon 9700 pro med 128 MB minne o dvd-brännare.

Permalänk
Medlem

SHG annars :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)