Vilken konsoll är BÄST?

Permalänk
Medlem

Vilken konsoll är BÄST?

Som topic lyder, vilken är den bästa?
Nu menar jag helst fakta före egen åsikt.

Jag tror xbox, pga alla funktioner när den är chippad, men jag vet ju inte, har hört att gamecube presterar bäst grafik osv...

gärna goda argument.

Permalänk
Medlem

PS2 tycker den har bäst spel helt enkelt. Gamecube kommer tvåa och Xbox nånstans långt nere i soptunnan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
PS2 tycker den har bäst spel helt enkelt. Gamecube kommer tvåa och Xbox nånstans långt nere i soptunnan.

ok. varför åker xboxen ner i soptunnan enligt dig?

Permalänk
Medlem

äger ingen själv men har spelat alla...tycker ps2:an har skönast kontroller och bäst spel..men det finns väldigt bra spel till krysslådan o den lilla handkontrollen ger den ett litet + till

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

det är spelen som gör konsolen

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Hmm

GC är nyast med hetast hårdvara.
XBox är halvgammal, men har gott om funktioner och bra hårdvara.
PS2 är tokgammal, men stort och (enligt mig) intressant spelutbud.

Bäst handkontroller har GC, följt av XBox stora, PS2 och XBox lilla som ger mig kramp i handen.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp

Förmodligen för att det står Microsoft på kartongen. Det brukar vara därför

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr medge att Xbox möjligtvist är bäst som konsoll/media-center eller liknande.
Däremot har PS2 så många bra (exklusiva) spel medan Xbox faktiskt inte har ett enda i min åsikt.
Därmed är PS2 bättre enligt mig, men enligt det du verkar vara ute efter måste jag väl säga Xbox.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

tycker dom ligger väldigt tight inpå varandra... men måste jag säga någon så säger jag xbox...

sen när man börjar snacka moddning så öppnar ju xboxen upp en helt ny dimension av konsoll enligt mig, på den fronten ligger ju ps2 och framför allt gamecube efter med hästlängder då t.ex GC bara har ett chip än så länge...

Permalänk
Medlem

Ett chippat X-Box är överlägset de andra konsollerna. Det är få saker man INTE kan göra med den då

Permalänk
Medlem

det var som jag trodde, hittils....

Permalänk

Modda xbox och skaffa lite härliga emulatorer från snes mm. och få en härligt nostalgi-tripp

Permalänk
Medlem

vart akn jag hitta kopplingsscema till xbox chip?? tacksam för PM svar.

Visa signatur

Nexus Breeze, winni 3200+ @ 2.7ghz, a8n-sli d, 2xpx6600 Etreme @575\1200, 0.5TB hitachi 2x250GB
3dmark05(högt tror jag?)

Permalänk
Medlem

Har bara haft Xbox och Gamecube. Gamecube vinner den fighten lätt pga spelutbudet, det enda xboxen är bra till är att spela upp filmer från hdn. Skulle jag inte kunna göra det hade den åkt in i gaderoben för länge sedan.

"Nu menar jag helst fakta före egen åsikt."

Vadå fakta? Du vill alltså inte ha min åsikt? Jaja... du får den iaf

Permalänk
Medlem

Kerberos..... X-box har faktiskt hetare hårdvara än GC , ta t.ex processorn då GC:s ligger på ca 475 MHz medan X-boxs är på 733 Mhz

Permalänk
Medlem

Gamecube är töntigt. Dåliga kontroller och barnsliga spel. Har läst att det faktiskt är en konsol som är utvecklad främst för barn (men också personer i alla åldrar, aka familjespel). Man ska använda denna konsol tills man vuxit upp lite, och kan byta upp sig. (Läst på samma ställe). Grafiken bryr jag mig inte om speciellt mycket. (Jag är inte GRAFIKBÖG).

XBOX är kanske bra om det är chippat. Dock finns det nästan bara dåliga spel på den, samt att kontrollerna är extremt fula och dåliga. Grafiken, se ovan^

PS2 har nästan bara bra spel. Dualshock2 är den absolut bästa kontrollen, perfekt utformad för händerna samt att knapparna inte är bökiga att komma åt. Grafiken kanske inte är den bästa (samt att PS2 inte presterar allra bäst i spel), men den vinner absolut konsolkriget.

Microsoft har ju precis som Nintento försökt att sänka priset för sina konsoler hela tiden för att folk ska köpa dem, men de når ändå inte upp till PS2's nivå.

Permalänk
Medlem

Har alla tre. Xboxet är det som är igång mest, ps2't har inte varit igång på över ett år. Gamecubet spelar jag på ibland.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Äger alla konsollerna själv. Om jag måste välja så är det nog GameCuben som kommer först.. tätt följd av Xbox. Men PS2an är helt jävla underbar i sina stunder den också. Använder mest min Xbox som mediastation nu för tiden, så på så sätt är den ju helt klart prisvärdast men spelen har definitivt halkat efter. Hoppas på en bättring i år. Dock fick jag precis reda på att Ninja Gaiden 2 antagligen kommer släppas till Xbox 2..

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk

Snacket om att en viss kontroll är skönare än den andra beror ju helt på hur stora händer man har, själv har jag rätt stora, därav gillar jag xboxens kotrnoller, PS2ans försvinner i princip in under mina naglar när jag knappar på den...

Permalänk

X-Box - Fet hårdvara, dåligt spelutbud.
PS2 - Klenast hårdvara av de tre, spelutbud i klass med X-box, kanske något enstaka spel som står ut lite mer.
Gamecube - Prestandamässigt i mitten, överlägset trevligast spelutbud, även om en "riktigt riktig" Zelda-titel ännu saknas.

Permalänk

Gamecube lockar mest tack vare sitt superlåga pris och trevliga spelutbud.

Permalänk

Jag rekomenderar en Xbox! Förstår inte varför alla gnäller om storleken på kontrollerna, vad är ni för kvinnor? Ligger väldigt skönt i handen och lättåtkomliga knappar. PS2'ans däremot tycker jag är mycket mindre ergonomisk utformad(mycket kanter och sådant). Sen att Xbox-kontrollerns analoga spak har en liten tum-grop är bara för underbart. Halkar hela tiden av Ps2:ans efter några chips:p
Gamecuben ska jag inte uttala mig om eftersom jag inte har testat den, men det gör jag endå. Ser fördjävlig ut, både kontroll och konsoll. Har inte vidare många intressanta titlar och känns allmänt fjantig.

Nej en rejäl krysslåda är mitt val!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker den bästa är den med bäst spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp

Vill jag spela pcspel så har jag Pcn till det. tycker inte alls xbox är som en konsoll att stoppa in ett nvidia grafikkort och en P3 prolle är inte att kalla en konsoll. PS2 är precis motsatsen och så även gamecube tycker att Sony har alltid varit starkast och som jag sa innan så har ps2 betydligt bättre spel och man kan nästan göra allt på en ps2 som man kan på en xbox och vem fan vill göra Gates ännu mer rikare ?

Permalänk

SEGA megadrive

Permalänk
Medlem

Gamecuben är bäst när det gällar spel. Den har helt enkelt bäst utbud utav exlusiva titlar. Sedan är den ruskigt billig.
XBOX kommer på andra plats och då endast om den är chippad. Det är tack vare XBMC som xbox är så stor som den är idag, de flesta spel är inte så mycket att hänga i granen med.
PS2 kommer sist. Jag har inte startat upp den på närmare 2 år då det helt enkelt inte finns någon anledning. Jag har RPG upp till öronen att dra igenom redan och bilspel är inte min typ utav spel. Dessutom är det många titlar som kommer till de andra 2 överlägnsa systemen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Vill jag spela pcspel så har jag Pcn till det. tycker inte alls xbox är som en konsoll att stoppa in ett nvidia grafikkort och en P3 prolle är inte att kalla en konsoll. PS2 är precis motsatsen och så även gamecube tycker att Sony har alltid varit starkast och som jag sa innan så har ps2 betydligt bättre spel och man kan nästan göra allt på en ps2 som man kan på en xbox och vem fan vill göra Gates ännu mer rikare ?

Gamecube har ett ATi kort, bara så du vet. Och det var fanimej ingen som klagade på PC-kompabiliteten när Dreamcast släpptes. Men åh nej, när just Microsoft gör det måste det såklart vara en fruktansvärd grej.

Permalänk
Medlem

Tycker GameCube har skarpare grafik än dom andra.. =/

Permalänk
Testpilot

Xboxen vinner för mig med, efter kommer PS2.

GC har jag inte spelat något mer än i spelaffärer så min bild av den är inte så bra, därför lämnar jag den utanför.

Xboxen vinner iallafall över PS2 på grund av den snyggare grafiken och mycket kortare laddningstider. Laddningstidenrna på PS2 är nått jag stör mig extremt mycket på, även när man ska spara till minneskorten som tar hundra år.

Jag äger inte nån av konsollerna utan det jag tycker är grundat på när jag spelat på andras konsoller. Äger man en själv så spelar man nog mer på den och kan ge en rättvisare bild.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ånej, inte ett konsollkrig igen.. ?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"