Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wufflon
Jag har det och använder det just nu.
Den enda nackdelen som jag ser det, förutom det faktum att det inte är ett supersystem prestandamässigt, är monteringen av GFX-blocket.
Tyvärr är klämman svår att få dit om man har flänsar på minnet, vilket behövs på mitt 6800GT-GS.
Eftersom jag inte ville förstöra originalkylningen på mitt Gainward-kort så fick jag köpa Zalmans VGA-flänsar, dessa kapade jag sedan ned på mitten.
Jag kapade enbart de två som var i vägen för slangarna annars.
Om man inte gör det så är slangarna i en sådan position att kontakten mellan block och grafikkort blir klart undermålig.
Synd på et kit jag annars varit nöjd med, nu är jag lite smått missnöjd.

okej tror du det passpar på ett Club3d 9800pro?

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

Om detta: http://www.itc.ua/img/dpk/2003/7/club_3d_radeon_9800_pro_2.jp... är det kort du har så lär det troligen passa klart bättre än det gör på mitt grafikkort, då eftersom det inte verkar som om detta kort kräver kylning på minnena.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

ingen mer som köpt som kan skriva lite vad hon/han tycker?

Permalänk

Ok kitet verkar ju rätt så lovande.
Men passar det på socket a utan 4 hål runt processorn ?

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Det står att det ska passa AMD. Kollar man bland delarna man får med så ser man även en klämma för socket A där.

Verkar lovande både detta och Coolriver kitet. Smidigt att man slipper hålla på med vätskan själv. Var ju bra med att dom använt "non-conductive fluid" så även om det skulle läcka så händer inget.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

något som jag tror skulle kunna vara ett problem för mig te.x. som har ett fulltower är att slangarna ser ut att vara rätt så korta.. inte gjort för fulltower längd :-/

Säger som ngn annan sa.. importerar nog hellre från dangerden...

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Det behövs inga hål runt processorn, det monteras lätt som vanliga kylare.
Man klickar på dem på de där plastgrejerna på moderkortet och skruvar på en skruv ovanpå vattenblocket för att justera trycket mot processorn.
Angående slanglängden så använder jag detta paket i ett chieftec fulltower,det är någon gammal modell, vet ej vilken men stort är det i vilket fall.
Skulle hellre ha kortare slangar, men jag orkar inte skära till dem
Jaja, nu är burken tyst i varje fall.
Däremot så är ju grafikflänsen en källa till lite irritation, jag klockade bättre med original-luftkylningen, dock inte mycket, och då lät den kylningen som fan också. ("Gainwards röda" om ni vet vilken jag menar, 2x ~50MM-fläktar skulle jag gissa)

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk
Medlem

Hur är det med kylning till processorn då? Kan du klocka bra och sånt?

Nåns som vet nån som kör med detta system till s939? Om det passar så kanske man skulle passat på.

Edit: Hur mycket plats kräver systemet? Har bara ett litet Antec Sonata chassi.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem
Citat:

Angående slanglängden så använder jag detta paket i ett chieftec fulltower,det är någon gammal modell, vet ej vilken men stort är det i vilket fall.
Skulle hellre ha kortare slangar, men jag orkar inte skära till dem

mja.. med tanke på att jag vill ha radiatorn i toppen av lådan och att den är 67cm hög så kan jag inte se hur slangen skulle räcka

mer slang åt folket! ^_^

Visa signatur

Antec Case Performance One | Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz @ 3.0Ghz | 4GB Corsair 6400 | Asus Geforce 8800GT |

Permalänk
Medlem

Grafikkortet klockar lite sämre pga att de minneskylare jag har nu är värdelösa, zalmans vga-flänsar, de är inte mycket att ha med värmetejpen.
Möjligtvis om man använder thermal adhesive.
CPUn har jag inte prövat att klocka mer, jag kör i 3200+ som jag gjort i ~1,5år, från den dag jag installerade processorn.
Dock klockade processorn upp till 2400Mhz när jag testade den senast, kanske prövar någon gång.
Å andra sidan köpte jag detta kit för att få tyst, inte för att klocka.
Detta är något man skall vara beredd på, detta är inget klockningskit, räkna med likvärdig eller minimalt bättre än genomsnittlig luftkylning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Grafikkortet klockar lite sämre pga att de minneskylare jag har nu är värdelösa, zalmans vga-flänsar, de är inte mycket att ha med värmetejpen.
Möjligtvis om man använder thermal adhesive.
CPUn har jag inte prövat att klocka mer, jag kör i 3200+ som jag gjort i ~1,5år, från den dag jag installerade processorn.
Dock klockade processorn upp till 2400Mhz när jag testade den senast, kanske prövar någon gång.
Å andra sidan köpte jag detta kit för att få tyst, inte för att klocka.
Detta är något man skall vara beredd på, detta är inget klockningskit, räkna med likvärdig eller minimalt bättre än genomsnittlig luftkylning.

Om man lägger till så kör jag med AMD Boxed nu och klockat stabilt till 3800+ så den där vattenkylningen borde ju verkligen inte vara sämre eller?

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]

Permalänk

hur fäster man dom på cpu å de

Permalänk
Medlem

Om man ändå hade hål för radiatorn ngn stans i chassit... suck... VILL HA!!!

Permalänk
Avstängd

Ni som gnäller att den paketet är pissig fast den kostar 999kr kan vara vänliga att blocka ihop en bätre paket för samma summa...

Väntar på vad ni kan hitta.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ni som gnäller att den paketet är pissig fast den kostar 999kr kan vara vänliga att blocka ihop en bätre paket för samma summa...

Väntar på vad ni kan hitta.

Instämmer... Om det nu är möjligt skulle jag också vilja kyla cpu, nb och vga bättre men för motsvarande summa pengar.

Väntar också!

Permalänk
Medlem

Att ställa sig i en verkstad och fräsa ut ett eget block tilltalar nog inte de som är intresserade av detta paket, inklusive mig. Det här är nog snarare för dem som vill ha ett tyst och ganska bra vattenkylingspaket. Och för detta pris tror jag det är mycket svårslaget!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

FAN, jag som köpte radiator för 1090kr i söndags!!

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

Är det någon här på swec som köpt det här paketet?

Om det är ngn som fått det så får ni gärna skriva vad ni tycker... temps innan och efter osv.

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så är radiatorn en black ice pro, som inte är helt gratis bara den om man köper den löst, åtminstonde här i Sverige är de ganska dyra vad jag sett.
I vilket fall så är jag så nöjd som jag kan kräva för priset, även om jag tror att en del detaljer kunde gjorts bättre utan att öka priset.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag förstått så är radiatorn en black ice pro, som inte är helt gratis bara den om man köper den löst, åtminstonde här i Sverige är de ganska dyra vad jag sett.
I vilket fall så är jag så nöjd som jag kan kräva för priset, även om jag tror att en del detaljer kunde gjorts bättre utan att öka priset.

Fick du bättre temperaturer? Hur mycket låter systemet?

Permalänk
Medlem

jag har en liten idé på modd på detta billiga system vattensystem.

Om man som jag har en vga silencer på graffet som
1. kyler bra
2. knappt hörs/ohörbar på låg inställning (som räcker gott till allt)
3. blåser ut varm luft ur burken

man låter denna kylare sitta sitta kvar graffat, och sätter på vattenkylningens tillhörande 2 andra plattor på cpun och nb som vanligt. Då får du en kopparplatta kvar som igentligen skulle sitta på vga.
Om du då sätter den med as adhesive på tex botten på chassit så den blir som en stor kylfläns som kommer hålla ca 19-22 grader.. borde inte detta oppta tempen en del? skulle inte det räcka för att kunna klocka cpu och nb en hel del borde man ju kunna köpa till ett bättre cpu block och köra det med samma moddifikation som ovan..

jaja, vet inte kanske e ute och cycklar men ni kan ju skriva vad ni tror om förslaget..

Permalänk
Medlem

jag har slapp-läst igenom de mesta i tråden och undrar om de passar på en Socket 939 prolle?

EDIT: kollade precis på overclockers.com's recension och det passar inte till socket 939

Permalänk

Bara undrar om det är samma problem med monteringen på ett 6800Le kort med retail kylningen?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Ser schysst ut, fast min data e redan ljudlös, förutom en jäkla chassi fläkt....Skulle gärna vilja ha ett komplett vatten system så att jag kan clocka , men jag e novis på vattenkylning.....

Visa signatur

| AMD 64 3500+ @2750mhz Socket 939 | 2*512 Mb ram | HIS x800XTPE IceQ II @ 555/555 | 120gb + 80 gb + 40 gb IDE HDD| 520w OCZ nätagg |3D Mark 01: 24324p 3D Mark 03: 13192p 3D Mark 05: 6117p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunell
jag har slapp-läst igenom de mesta i tråden och undrar om de passar på en Socket 939 prolle?

EDIT: kollade precis på overclockers.com's recension och det passar inte till socket 939

Jag är också mycket intressead.. finns ju likadant paket för 1070 kr för socket 754 och den socketen ska ha samma fäst anordning som s939 så man undrar ju.

Visa signatur

Permalänk

Tja, mitt system kostade mindre än en tusenlapp och då kyler jag nätagget också.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Hmm verkar intressant...jag som sneglat på vattenkylning...
Bra kit att börja med som man sedan kan uppgrader eftersom man "växer upp"

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Har beställt ett kit nu, postar väl resultat nästa helg skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd

Verkar isåfall bättre med ett sånt där bigwater även om den bara kyler cpu, den har ju verkligen blivit kritikerrosad.

Permalänk
Medlem

CPU-tempen ligger på 36 grader idle, 40 grader i load, grafikkortet ligger på 45-50 grader på kärnan idle, upp mot 60 grader load. Jag tror detta delvis beror på att gfx-blocket är satt efter CPUn, men också på att monteringen är lite tveksam. Det fungerar i vilket fall utmärkt just nu. Jag har plockat bort NB-blocket i vilket fall, varning för slangklämmorna, det är mycket lätt att de går sönder när man plockar loss dem. Då jag inte hade tillräckligt små slangklämmor hemma så fäste jag slangarna igen med gängtejp(tunn, vit gummi-tejp) på insidan av slangen för att det skall bli mer tight, eltejp på utsidan för att skydda slangen från den ståltråd jag lindande runt.

Visa signatur