World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

nu har jag haft min Paladin lite mer än en vecka och är redan Level 30 är ganska nöjd, Paladin är riktigt rolig

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Paladin är overpowered, hoppas verkligen dom försvagar den rejält eller tar bort den överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Pal är INTE owerpowered, de dödar långsamt och säkert. En pal kan somsagt ta sig an fiender som är rätt starka men glöm att lvlva snabbt. Vid lvl 50+ märks detta rätt tydligt.

Problemet är snarare att vissa andra klasser äR UNDERpowered.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk

Är man magiker tar man bara counter spell när paladinen försöker hela sig, sen är det bara att mata på med fb's och han är stekt fläsk :).

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jag har spelat upp min pala till lvl 24 nu.. men de e ganska mycket samma samma.. har inte palan nån form av "crowd control"? som jag dmg på fler än en fiende i taget?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
http://home.no/rdj/WoWScrnShot_012405_210928.jpg

[Asher] yells: i am the luckiest man alive

Hehe, och där är ju Yellowjello, engelsmannen som jag questat med. PvP-server 5, right?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Är man magiker tar man bara counter spell när paladinen försöker hela sig, sen är det bara att mata på med fb's och han är stekt fläsk :).

Det är därför man gör fake heal och abortar så counterspell blir kastad i onödan. Sen healar man sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jag har spelat upp min pala till lvl 24 nu.. men de e ganska mycket samma samma.. har inte palan nån form av "crowd control"? som jag dmg på fler än en fiende i taget?

då hade han blivit imba

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

har ett lite småjobbit fel.. kör wow utan problem .. så helt plötsligt blir allt ljud bara brus.. då får man gå in i soundoptions och stänga av allt ljud och sätta på de igen då funkar de.. konstiga är att ibland händer de 20 ggr/timmen ibland kan man spela flera timmar utan att de händer .. mycket skumt..

min datta : FS laptop p4 3ghz, 1024ddr, ati radeon 9600-128mb, ljud realtek ac97 audio

dattan e nyisnstalled nyligen med alla nyaste drivisarna till min burk..

Visa signatur

The Plan where the Plants save the Planet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Hehe, och där är ju Yellowjello, engelsmannen som jag questat med. PvP-server 5, right?

Japp, PVP5.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeNti
Paladin är overpowered, hoppas verkligen dom försvagar den rejält eller tar bort den överhuvudtaget

måste hålla med paladin är väldigt bra... jag är paladin lvl 24 jag tar utan problem gubbar upp till lvl 26-27 även 28 i vissa fall.

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leonard
måste hålla med paladin är väldigt bra... jag är paladin lvl 24 jag tar utan problem gubbar upp till lvl 26-27 även 28 i vissa fall.

Det trode jag om min karaktär också tills jag träffade på en drake i stonetalon peak. Lvl 27, ingen elite, han skada den ner till halva innan jag var död. Magiker btw, sjukt nice, ligger på lvl 25 och skadar mellan 45-60 dps.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Men har ungeför lika mycket liv som en skunk i rosa tights, nej, men vad tycker folk om druiden?
Jag för min del tycket att den är mycket skön då Druid i vanlig skepnd är en bra Healer/Magiker, och i björnskepnad är en bra tank och även i Catform där den är en mycket bra swiftness kille. Nån som håller med mig?, Kom gärna med motkommentarer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ugha
har ett lite småjobbit fel.. kör wow utan problem .. så helt plötsligt blir allt ljud bara brus.. då får man gå in i soundoptions och stänga av allt ljud och sätta på de igen då funkar de.. konstiga är att ibland händer de 20 ggr/timmen ibland kan man spela flera timmar utan att de händer .. mycket skumt..

min datta : FS laptop p4 3ghz, 1024ddr, ati radeon 9600-128mb, ljud realtek ac97 audio

dattan e nyisnstalled nyligen med alla nyaste drivisarna till min burk..

Du råkar inte ha winamp med musik på igång i bakgrunden?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

paladins är det drygaste som finns... blir nog level 36 i kväll dock och får http://thottbot.com/?k=54 sen kan du ju försöka hela dig den jeffla paladin ^^

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
Men har ungeför lika mycket liv som en skunk i rosa tights, nej, men vad tycker folk om druiden?
Jag för min del tycket att den är mycket skön då Druid i vanlig skepnd är en bra Healer/Magiker, och i björnskepnad är en bra tank och även i Catform där den är en mycket bra swiftness kille. Nån som håller med mig?, Kom gärna med motkommentarer

Jag lirar Druid, Jag tycker om dom som fan.
Väldigt bra allround gubbe som är väldigt uppskattad av folk att ha med.

Kika i min signatur för lite info om min gubbe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Du råkar inte ha winamp med musik på igång i bakgrunden?

har vaken winamp elr windows brandväggen elr nåt dylikt.. ända jag har är nod32 antivirus kör 21 prosesser + wow

vill lägga till att jag har kontaktat wow supporten .. men de lär ju dröja några månader innan man får nåt svar..

och de e rätt irriterande man smyger omkring på natten på nåt spookie ställe plötsligt låter de som en helikopter attack .. förstör känslan rätt hårt.. =/

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

En liten fråga, har inte spelat så långt i spelet då jag provat alla lite fortfarande inför retail.

Hur gör man för att kunna ta flygtransport? Vilken lvl krävs? har sett lvl12 flyga.
Dom säger ju att man inte har några "known flylocations" lr något sådant. Har sprungit som troll ex till orgimar osv men det funkar inte även fast man varit där. Är det någon quest man ska göra så man kan flyga osv lr?.

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
En liten fråga, har inte spelat så långt i spelet då jag provat alla lite fortfarande inför retail.

Hur gör man för att kunna ta flygtransport? Vilken lvl krävs? har sett lvl12 flyga.
Dom säger ju att man inte har några "known flylocations" lr något sådant. Har sprungit som troll ex till orgimar osv men det funkar inte även fast man varit där. Är det någon quest man ska göra så man kan flyga osv lr?.

Mvh.

utnaför origammar har du ett torn där de går luftskepp.. vill du ta "flygtaxi" måste du ha minst 2 st flylocations,, tex snacka med snubben i origammar .. sen springer du till crossroads och snackar med "flygar snubben " där, då kan du sedan flyga därimellan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Edit: ugha var före

Det krävs att du har varit minst på 2 ställen som man kan flyga mellan. Dvs, att du pratar med flyg-npc:n på båda ställena för att upptäcka rutten däremellan.

Finns ingen lvl-begränsning, man kan flyga som lvl 1, men då måste man ge sig ut på väg mellan tuffa mobs (innan man hittar nästa flighpath)

Permalänk
Inaktiv

jag har spela med min elv druid och är på lv10 men jag tycker inte den blir nå starkare såna som ligger under mig kan döda saker snabbare. nån som kan ge nå råd vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

alltså fattar inte riktigt det här med WOW, gillade warcraft och tft jävligt mkt och vill gärna spela WOW men måste man betala varje gång? Eller jag fattar inte riktigt är spelet släppt ännu? kan någon förklara please?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

I många wow filmer jag har sett så ser man inte muspekaren, så använder dom bara tangentbordet ?
Och varför verkar så många ha sin combat logg framme ?
Vart exakt kan man inte bli attackerad på en PVP server ?

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Avstängd

Ingen som spelat klart betan å kan tänka sig att ge sitt account till mig så jag kan få pröva lite innan jag köper att?

Permalänk
Medlem

Alucard_X: Don't count on it!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QrAnkY
paladins är det drygaste som finns... blir nog level 36 i kväll dock och får http://thottbot.com/?k=54 sen kan du ju försöka hela dig den jeffla paladin ^^

Jag är bara lvl 25 och jag har redan 1450 mana, känns som att den där grejen inte är särskillt användbar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du är alliance kan du inte bli attackerad om du är i "alliance terretory" och om du är horde så kan du inte bli attackerad om du är i "horde terretory". Men attackerar du dom får dom givetvis attackera dig

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
jag har spela med min elv druid och är på lv10 men jag tycker inte den blir nå starkare såna som ligger under mig kan döda saker snabbare. nån som kan ge nå råd vad man kan göra?

Man lirar inte Druid för att vara snabbast med att få död på en NPC

Druid är en väldigt bra Allround char.

Vid lvl 10 får du Bear form, av din Druid tränare.
Bear är en tank, precis som en Warrior.

Vid lvl 20 får du Cat form, av din Druid tränare.
Cat fungerar som en Rogue, snabba attacker, använder combo points.

Och vid lvl 30 får du travel form mm mm.

Druid är en grymt bra Healer, jag har 3st olika Heal spells. Dom har även bra Buffrar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

eftersom jag är lite efter, skulle någon kunna förklara exakt vad ordet buffrar betyder, i WoW sammanhang då alltså?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag är bara lvl 25 och jag har redan 1450 mana, känns som att den där grejen inte är särskillt användbar.

som pally? jo den är användbar. jag är hunter jag kitear folk. skjuta-stun-spiring-skjuta en pvp fajt gå lätt på en min, det är typ 7 stings.. det är ganska mycket mana som försvinner...

Visa signatur

-You Thought This Would Be A Kickass Signature Didn't You ?
-Though Luck.. (http://www.little-gamers.com)
Getekha 60 Orc Warlock @ Stormscale