Permalänk
Avstängd

Ibook , 12 eller 14"

hejsan , ja jag vet att det finns fler trådar och en faq om ibook, men jag har inte hittat något bra svar om man skall skaffa en 12" eller 14 " ibook, jag var inne och kollade på en affär och jag tyckte det verkade skarpare på 14 tums, men jag vet att det är samma maxupplösning.

någon som har några bra argument ?

Visa signatur

Gör aldrig samma misstag två gånger såvida det inte lönar sig

Permalänk
Medlem

12". För det är väl en bärbar du är ute efter? Smidighet tycker jag är viktigt iallafall.

Visa signatur

Jag drar.

Permalänk
Medlem

Behöver du SuperDrive (DVD-brännare)? Om inte, köp en 12". Det är mitt förslag.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

12" - Samma antal bildpunkter på mindre yta (dvs. högre upplösning). Den är mycket smidigare och mer portabel. Är du inte i behov av DVD-brännare hade jag tagit 12". Det gjorde jag iofs också

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Jag tog tolvan, kände ingen egentlig anledning att beställa en 14" när man måste betala mer men ändå inte få några fler pixlar.
Skönare att ha en smidigare dator isf!

/Joakim

Permalänk
Medlem

Har som sagt hört att det ska vara lite bättre skärm på 14"-modellen, och lite bättre konstruktion.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Har som sagt hört att det ska vara lite bättre skärm på 14"-modellen, och lite bättre konstruktion.

Någon källa på det ?

Jag vill nog ha dvd brännare men jag tycker inte det är värt den stora prisskillnaden, jag vill iof ha en ganska smidig dator men också att den skall vara behaglig att sitta i soffan och durfa med och utföra saker i photoshop med, så räcker 12" till detta eller är det ansträngande ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

14". Bättre konstruktion och finns med Superdrive. Sen har du högre klockfrekvens också.
Antar att den dessutom är skönare att skriva på..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lauren
Någon källa på det ?

Jag vill nog ha dvd brännare men jag tycker inte det är värt den stora prisskillnaden, jag vill iof ha en ganska smidig dator men också att den skall vara behaglig att sitta i soffan och durfa med och utföra saker i photoshop med, så räcker 12" till detta eller är det ansträngande ?

Tyvärr inte, bara saker som jag har snappat upp när jag har surfat omkring på forum :/

PS i 12" är inte roligt, jag vet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blir precis lika litet på en 14" då upplösningen som bekant är samma! Endast lidandet blir större. En 12" är behaglig. Fråga vem som helst som har en 12" iBook.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Avstängd

Jo men jag skulle vilja ha en objektiv bedömning från någon som hållt på med båda i tex photoshop osv osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du har dålig syn så skaffar du 14" om inte 12". Fördelar med 14" superdrive + mer mhz men annars så är 12" skönare

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
14". Bättre konstruktion och finns med Superdrive. Sen har du högre klockfrekvens också.
Antar att den dessutom är skönare att skriva på..

Bättre konstruktion? Tycker båda är lika plastiga Klockfrekvensen är 133 MHz högre, knappt märkbart. De har lika stort tangentbord om jag inte minns fel.

Tycker själv iBook 12" + extern DVD-brännare låter som en bättre deal.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Som så många andra har sagt - behöver du inte superdrive är det 12" som gäller.

Permalänk
Avstängd

Ok ne jag behöver inte superdrive, isf kan jag köpa en extern brännaren, nackdelen är väl den att den inte samspelar med idvd osv, men som sagt 12" verkar skönare,

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har 12" iaf den känns fin att ligga i sängen med o mysa lite med.

btw lauren , snygg avatar :P, härmapa

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

Är det nån skillnad i responstid mellan 12" och 14"?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Hahaha Fredag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har 12" kände ingen anledning att betala för lite mer vikt ^^

kan tyvärr inte uttala mig ang. PS men 12" känns mycket tycker jag iallafall.

Permalänk
Medlem

Ja vet, jag är hopplös...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

orka:)

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_JJ
orka:)

har du bara den kommentaren är det nog lika bra att inte skriva den...

Visa signatur