Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Det står som sagt "+3-5% Lightningskill dmg" och inte "Minionl light dmg"

Men fungerar verkligen -resist på traps? De är ju som sagt minions, så rent logiskt borde inte -resist fungera för dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan
Men fungerar verkligen -resist på traps? De är ju som sagt minions, så rent logiskt borde inte -resist fungera för dem.

Jag har inte provat att använda facets själv utan har bara dokumenterat mina vänners. Men prova sjävla att trycka i en facet i en claw och se skadan före och efter.....

Kan dock säga att vännerna i fråga inte är som alla public spelarna. Vi har spelat tillsammans på closed sedan d2 classic kom ut

Permalänk
Avstängd

FAN!!!!, åkte dit med min assassin i nighmare level mot dessa svåra vakterna innan man går in till templet där baal är, jag hade bra saker för en gång skull. Dom hade amplify damage. Jag dog på ett slag och ändå hade jag ~460 i liv :mad:. Nu tröttnade jag på Diablo och gick över till Jagged Alliance 2 ett tag för att inte reta upp mej för mycket på förlusten

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
FAN!!!!, åkte dit med min assassin i nighmare level mot dessa svåra vakterna innan man går in till templet där baal är, jag hade bra saker för en gång skull. Dom hade amplify damage. Jag dog på ett slag och ändå hade jag ~460 i liv :mad:. Nu tröttnade jag på Diablo och gick över till Jagged Alliance 2 ett tag för att inte reta upp mej för mycket på förlusten

spelade du HC eller något?

Permalänk
Avstängd

Jepp, jag spelar bara HC allt annat är inte så kul

Edit:
Jag tog lite bilder på prylar som jag hittade, men en del av dessa hade jag ingen användning av som Assassin så dessa var till Sorceress. Vapnet till Tal Rashas setet och samma typ av vapen som hade 1-254 lightning damage fast i rare format

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

hehe...min d2 "kariär" verkar åxo rätt slut...har spelat sen det lanserades. Men spelet dör mer för varje dag som går och WoW lockar. Det blir inte bättre av att jag har lyckats boka 5st Collectors Edition av WoW...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
hehe...min d2 "kariär" verkar åxo rätt slut...har spelat sen det lanserades. Men spelet dör mer för varje dag som går och WoW lockar. Det blir inte bättre av att jag har lyckats boka 5st Collectors Edition av WoW...

Säg vilken butik, sen avbokar du 4:a st så att jag snabbt som faen hinner lägga vantarna på en.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chaldan

Nej, -res funkar inte. Har ingen aning hur det står till med +dmg dock.
btw. någon som har en anni för trade på HCL?

Permalänk
Medlem

Jag måste ha mer minne i datorn innan jag kan spela wow. Men jag ska vänta tills betan är över och det har varit igång ett tag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Säg vilken butik, sen avbokar du 4:a st så att jag snabbt som faen hinner lägga vantarna på en.

3st av CE har jag lovat polare nu....men ett finns kvar. Dock har jag en kille som verkade vara redo att ge mej 400kr för bokningskvittot (spelet ännu inte betalt).

Permalänk
Medlem

Har beställt vanliga från Gameshop och förmodligen får jag den på releasedagen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

har en liten fråga igen angående lod...jag har dödat baal och är "Slayer" ... så nu ska jag juh kunna öppna cow lvl men det går inte :/ o ja..jag gör rätt leg och bok med towns i...klarade spelet senast i "normal" så jag gör ett spel i normal men det vill inte funka sig är det så att man måste vara någon spec. lvl eller så?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Har du dödat cow king kan du inte öppna igen.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Du måste ha benet från rätt svårighetsgrad också

Permalänk
Medlem

jo men det har jag...altså jag har dödat cow king på andra servrar kan jag inte öppna den själv då längre ??

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

Nix

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apskaft-
Nej, -res funkar inte. Har ingen aning hur det står till med +dmg dock.
btw. någon som har en anni för trade på HCL?

+dam funkar alldelles utmärkt på assassin

Permalänk
Medlem

Facets fungerar inte alls med traps, du får inte mer damage, det står att det blir mer damage men det blir inte mer damage. http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=142510&highlight=in...

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Facets fungerar inte alls med traps, du får inte mer damage, det står att det blir mer damage men det blir inte mer damage. http://www.rpgforums.net/showthread.php?t=142510&highlight=in...

Jasså. Då har jag blivit lurad som använde flera facets på min trap-assa
Dåligt att dom räknas som minions.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Jasså. Då har jag blivit lurad som använde flera facets på min trap-assa
Dåligt att dom räknas som minions.

Glöm inte bort

Citat:

Många duktiga trapsin kör ju med lightfacet i klorna...

D2 fungerar som så att någon kommer på en idé, sen så när alla andra ser den personens equip eftersom 75% (om inte mer) använder maphack för att kolla alla highlvl chars equip. Sen blir det mass hype och så ska alla använda det.
Majoriteten av de flesta d2 spelare vet inte varför dom använder den equip som dom "vet" är den bästa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

Ah, det var det jag hade för mig också.. det suger ju rätt hårt ändå..

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att byta en CTA bo1-2 ladder mot en CTA bo2 no ladder?

EDIT: Någon som vet vad en grand charm med 14 al resistans är värd?

Permalänk
Medlem

kan någon hjälpa mig hitta den där listan med hur man ska sätta in runor i vapen etc.?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
kan någon hjälpa mig hitta den där listan med hur man ska sätta in runor i vapen etc.?

http://www.battle.net/diablo2exp/items/runewords.shtml#new

Permalänk
Medlem
Citat:

tusen tack

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
tusen tack

Har du gjort nått bra nu då?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Har du gjort nått bra nu då?:)

nope inte än är i full gång och letar runor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då kan du få leta länge. Bättre att byta till sig:) Eller spelar du Offline?

Permalänk
Medlem

jo det är ju de men idiot som man var innan böt jag bort en jävla massa runor jag är självklart en onlinespelare

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör Countessruns med en Lightningsorc. Går ju tokbra

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"