JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

Frågan kanske har varit uppe innan, men vilken funktion ska denna dator fylla hos dig?

Permalänk
Medlem

Ge katten musen, då kanske du får ha datorn själv....

Permalänk
Medlem

Mycket snyggare nu när du fixade till teglet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PierreH
Frågan kanske har varit uppe innan, men vilken funktion ska denna dator fylla hos dig?

Ja vad brukar man göra med en dator:confused:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jaha, vad säger man? Fängslande tema då man suttit och sträckläst 23 sidor. Måste nog ställa mig lite frågande till varför du gör dig sådant besvär med radiatorlådor och liknande, det är ju bara att parkera volvon i lådan så är ju det lilla problemet fixat.

Funderar lite på om kisse gör nån nytta, min ena katt mest bara trampar i allt han inte ska trampa i när jag donar med nåt.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

klart det är ett fängslande tema.. hörs ju på namnet. "Jail Tower"

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja vad brukar man göra med en dator:confused:

Jo men vad, ska du stå framför den du har ju skärmen i eller ska du sitta nedanför?

Permalänk
Citat:

Jo men vad, ska du stå framför den du har ju skärmen i eller ska du sitta nedanför?

Jo men läser man allt jag har skrivit,så står det att den skärmen är till för att visa temps msn icq tv samurize m.m

Så jag har ju en 19" som jag sitter vid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad ska man säga? Ingen brist på fantasi iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men läser man allt jag har skrivit,så står det att den skärmen är till för att visa temps msn icq tv samurize m.m

Så jag har ju en 19" som jag sitter vid.

Ahh, då hänger jag med, har la missat det under tiden jag har bläddrat igenom tråden.

Men men får la instämma med (de flesta?), snyggt jobbat

Permalänk
Citat:

Ahh, då hänger jag med, har la missat det under tiden jag har bläddrat igenom tråden.

Men men får la instämma med (de flesta?), snyggt jobbat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, men vad blir det för dator som ska bo där inne, blir nyfiken på vad det är för liten rackare som ska få äran att arbeta där!

Permalänk

Ja det vet jag inte riktigt än.Beroende på vad stålarna säger(Har ju familj å tänka på oxå).så kansle jag kör med det jag har nu (Epox nf2 1024 ram
9800 pro m.m.Å slänger in nåt bättre om ett par månader.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vart ska den stå? I Garaget eller? Den lär ju knappast få plats i sovrummet.

Blir det överklockning också?

Permalänk

vi har ju en fyra rum å kök.Ett rum har jag till mitt moddande.Yta ca 12 kvadrat.Där får jag plats:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Elitemodd, jag hoppas att du har tid över för din dotter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Elitemodd, jag hoppas att du har tid över för din dotter

Ja varför skulle jag inte ha tid med henne,det finns ju många timmar på ett klockvarv:)

hon sitter ju mest vid sin dator(PIII500 med 17tums skärm) å spelar mulle meck m.m:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Härligt spel mullemeck. mera updates

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja varför skulle jag inte ha tid med henne,det finns ju många timmar på ett klockvarv:)

hon sitter ju mest vid sin dator(PIII500 med 17tums skärm) å spelar mulle meck m.m:)

Vilken mulle meck ere? jag föredrar bygga bil med mulle meck man kan aldrig bli för gammal för mulle meck. Bygga hus e kul oxå, men bugga bil e roligare

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Jag måste komma med lite destruktiv kritik o säga att jag itne alls gillar iden. Men det var riktigt snyggt gjort!

Permalänk

Här kommer det lite blandade bilder

Har satt dit mina on knappar idag

Har även fixat med luckan lite

Kollade även skärmen idag,andvände att program som heter Ultramoon.Verkar funka bra

Detta är nog en efterlängtad bild:D

Och även min hjälpreda va med idag.Blev lite trött på slutet av moddkvällen:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

aaw fan vad gullig katt och snyggt gjort BTW så det är klart nu då?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av seda
aaw fan vad gullig katt och snyggt gjort BTW så det är klart nu då?

Nej nej inte än det finns massor kvar att göra!:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HL2... Släng in lite kedjor och lite rostigt järn skrot så har du ett perfekt hl2 chassi...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
HL2... Släng in lite kedjor och lite rostigt järn skrot så har du ett perfekt hl2 chassi...

för guds skull! NEJ! inget hl2 chassi av detta. Fortsätt på samma stil som det är

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Din dotter e ju nästan som mig Jag sitter och spelar CoD med 14 tums skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
för guds skull! NEJ! inget hl2 chassi av detta. Fortsätt på samma stil som det är

Var ju lite ironi 8som du säkert förstod) och så tänkte jag på bygget före zebra tower

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Var ju lite ironi 8som du säkert förstod) och så tänkte jag på bygget före zebra tower

Ja just det ja det står här fortfarande,har inte orkat att bry mig om det,det ända chassit jag inte byggt klart.kankse kanske kommer igen:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ja just det ja det står här fortfarande,har inte orkat att bry mig om det,det ända chassit jag inte byggt klart.kankse kanske kommer igen:)

Trode du sålde/rev det tyckte du sa så...
Nåja du har nått att göra då

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Trode du sålde/rev det tyckte du sa så...
Nåja du har nått att göra då

Ja det va meningen att jag skulle slänga skiten,men hade inge hjärta att göra det:)

Visa signatur