Anmäl dig till Roborock Challenge!

Program som "sätter ihop" flera mappar?

Permalänk
Medlem

Program som "sätter ihop" flera mappar?

Känner någon till om det finns någon filhanterare, plugin eller program som kan få flera mappar på olika partitioner att se ut som att de ligger på samma ställe?
Har man många partitioner med t.ex. filmer så skulle det kanske kunna vara behändigt att få upp alla filmer i samma mapp fast dom egentligen inte ligger på flera olika ställen.
Ungefär som RAID, fast på låtsas ^^

Permalänk
Medlem

Ja, diskhanteraren fixar detta. Det kallas för att montera/mounta en partition. Den presenteras sedan som en mapp.

I diskhanteraren, välj först att ta bort enhetsbeteckning, montera sedan som mapp.

/G

Permalänk
Medlem

Junction Link Magic heter ett program som fixar det, väldigt smidigt program.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Är inte det DFS (Ditributed File System)? Finns bara Windows 2000/2003 server men har för mig att den gör det.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Är inte det DFS (Ditributed File System)? Finns bara Windows 2000/2003 server men har för mig att den gör det.

Inte i närheten av vad DFS gör.

/G

Permalänk
Hedersmedlem

Om det bara gäller mediafiler, ta en titt på Zoom Player och dess Media Navigator. Till den väljer man vilka mappar som ska ha vilka kategorier och sen listas de mappar assignade till samma kategorier tillsammans.
Läs mer -> http://www.inmatrix.com/zplayer/medialibrary.shtml

Du ville nog kunna göra detta i shell, men för playback av filmer är fungerar detta perfekt. Att sen ZP innehåller massa andra finesser är ren bonus.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Ja, diskhanteraren fixar detta. Det kallas för att montera/mounta en partition. Den presenteras sedan som en mapp.

I diskhanteraren, välj först att ta bort enhetsbeteckning, montera sedan som mapp.

/G

Det här vill jag påstå inte uppfyller kraven från cvic. Det går inte att få upp filer från olika partitioner i samma mapp. Visst undermappar går bra men filerna kan inte blandas i samma mapp.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det här vill jag påstå inte uppfyller kraven från cvic. Det går inte att få upp filer från olika partitioner i samma mapp. Visst undermappar går bra men filerna kan inte blandas i samma mapp.

Faktiskt fick jag det till att det var "samma ställe" och inte samma mapp. Men ok, du har bergis ett riktigt bra förslag i bakfickan?

/G

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Faktiskt fick jag det till att det var "samma ställe" och inte samma mapp. Men ok, du har bergis ett riktigt bra förslag i bakfickan?

/G

Nej faktiskt inte...
Ett sätt att få ihop det från flera hårddiskar till samma mapp är ju att använda dynamiska diskar och spanned volume (eller striped om man så vill), men det funkar inte riktigt med vad trådskaparen ville (olika partitioner och inte RAID).

Kanske ett program som automatiskt skapar genvägar till filerna på annan partition?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Junction Link Magic heter ett program som fixar det, väldigt smidigt program.

men det buggar.... eller så är det jag som missförstod nått...
jag ville ha det såhär:

C:\ihoplänkadmapp

i den mappen vill jag filerna från mapparna

C:\mapp1 och C:\mapp2

Problemet är att man bara får upp filer/mappar från den ena.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har letat efter nåt sätt att göra det här i över ett år och det närmaste jag kommigt är Gene6 FTP Server. Där kan man använda merge: för att slå ihop mappar fast då bara i ftp servern.
Tror nästan inte det är möjligt att göra i windows tyvärr
Överbevisa mig gärna!

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också behöva något sådant program, vill gärna fixa så att min xbox hittar alla filmer etc under samma "mapp" trots att filerna är utspridda över flera hårddiskar.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Skulle inte en grym programmerare kunna fixxa detta. En peng av mig till den som skapar det

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Jag skulle också behöva något sådant program, vill gärna fixa så att min xbox hittar alla filmer etc under samma "mapp" trots att filerna är utspridda över flera hårddiskar.

www.x1.com

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Simpelt. Skaffa en mac, skapa en smart folder som ni väljer skall lista alla filer som slutar på .avi (alternativt skapar ni en smart folder där ni skriver "kind:movie", för att få med lite fler format)

klart.

Till windows kommer man nog närmast med junctions tror jag dock.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS