Permalänk
Medlem

Problem av moderkortsval..hjälp?

Tja!

Ja...för er som missat det så uppdaterar jag min burk lite (finns i min sign), men har lite småproblem.

Först ska man bestämma sig om det ska vara AMD eller Intel. Där har jag valt att skaffa mig en AMD. Har det nu (som första dator) och det har fungerat mycket bra. Det blir då en A64 s.939. Så långt är allt väl. Nu kommer vi till biten där grafikkortsmodell ska bestämams d.v.s AGP eller PCI-Express.

För just nu har jag ett Geforce4 och hade tänkt behålla det tills jag håvar in lite cash (har inte råd att köpa llt på en gång). Passar mit graffe till något sånt kort?

Sen har jag inte riktigt förstått hur man kopplar en vanlig skärm till ett AGP-kort. De har ju så konstiga ingångar (Någon får gärna förklara det här för mig ev. maila).

------------

När detta är bestämt kommer det ju frågan vad man ska ha för märke på moderkortet. Där har jag surfat och fått uppfattningen att Asus, Abit och MSI är de bästa märkena. Jag har alltid haft intrycket av att Asus har bra kort (ingen erfarenhet av något av dessa) och läst att Abit verkar vara bättre på att överklocka och har bättre kylning. MSI har jag inget riktigt intryck av än.

-------------

Antar att jag ska ha S-ATA då det är snabbare, och bättre kvalité (?).

-------------

Jag har aldrig klockat något el. dyl. så jag hade inte tänkt det nu helelr, men vem vet...nån gång måste vara den första.

Ni får gärna komma med er åsikt om vad jag ska välja för delar och om jag ens ska uppgradera nu eller vänta och ev. klocka CPU:n jag har nu istället (kolla tråden i sign för mer info om den) nu när jag skaffat mig ett chassi som kyler bättre. Har ingen fläkt alls förutom CPU på nuvarande. Helt dåligt.

Jag har kollat på så många FAQs som möjligt, men längre än så här kommer jag inte.

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

DCI-E var någe nytt...

Men AGP MSI eller Asus är ganska bra, om du ska behålla ditt gamla grafikkort. köper du PCI-Express så måste du även köpa nytt grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
DCI-E var någe nytt...

Men AGP MSI eller Asus är ganska bra, om du ska behålla ditt gamla grafikkort. köper du PCI-Express så måste du även köpa nytt grafikkort

Ok..haha...hur lyckades jag skriva DCI-E, kopiera alla och missa det?? LOL..hahah..

Okej. Visste inte att jag var tvungen att byta med PCI-E. Men då blir ju fältet av produkter betydligt mindre. Uppdatering kommer nog imorrn. Bilder till min andra tråd kommer troligen tisdag eller fredag (borta ons-tors).

Vet du hur man uppdterar en undersökning? eller går det inte?

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem

ASUS 4 EVER!

Permalänk
Hedersmedlem

fixade..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Elitegroup! redigt mycket billigare än dom som du har med på omröstningen...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarl
Elitegroup! redigt mycket billigare än dom som du har med på omröstningen...

Vad är det för kvalité på sånt da?

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]