Resident Evil 4 recensioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Kör med kniven rätt mycket, knäskott sen börjar man slasha huvudet på dom.

Jag måste nog börja med det nu för jag har slut på hagelpatroner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog

Umbrella har ju ett finger med i spelet så lite har det ju att göra med dom andra

Har klarat spelet ett par gånger nu, körde det på Professional som ger lite mer utmaning, har även om klarat dom 2 minispelen man får fram efter man klarat det första gången och köpt alla saker som man fått fram, mysigt värre Lekte mig igenom spelet på 6 timmar nu senast...går nog att trycka ner den tiden betydligt mer.

Ok, då har det alltså lite med de andra spelen att göra storymässigt. Hur stort är spelet, hur många procent har jag klarat på ett ungefär?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ok, då har det alltså lite med de andra spelen att göra storymässigt. Hur stort är spelet, hur många procent har jag klarat på ett ungefär?

Om du är vid kyrkogården har du väldigt mycket kvar...

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du är vid kyrkogården har du väldigt mycket kvar...

Ok, jag misstänkte att det är ett stort spel.:)

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Kan oxå säga att var inte rädd för att använda helning och ammo om du tycker det är svårt för ja snåla en hel del och hade nog med ammo för att ta ut hela Iraks arme och över 10st herbs (R+G) när ja klara det första gången. Plus att det fanns runt 50st First Aid att köpa av merchant.

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Hur är spelet fördelat över dom 2 skivorna ?
Är där lika mycket på andra skivan eller bara t ex slutet ?

Har precis kommit till Castle nu.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Du får byta skiva efter Castle. Och det är kanske 30% på andra skivan och 70% på första.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan oxå säga att var inte rädd för att använda helning och ammo om du tycker det är svårt för ja snåla en hel del och hade nog med ammo för att ta ut hela Iraks arme och över 10st herbs (R+G) när ja klara det första gången. Plus att det fanns runt 50st First Aid att köpa av merchant.

Hehe, ok. Jag har över 100 skott till pistolen och tre grejer som ger full hälsa. Försäljaren tar ju 10'000 pesetas för en first aid spray.:down:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan round 1 och 2 ?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Avstängd

är det värt o skaffa GC för resident evil?

Visa signatur

..::AMD64::..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
är det värt o skaffa GC för resident evil?

Var anledningen till att jag gjorde det
Ett GC går på 800 spänn, e som hittat ju.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd

WA"! 800kr vart då :P?? Legend Of Zelda den nya kommer snart ut också, hmmm kanske skaffar GC trots allt, tycker ni att d e försent just nu,för att GC är ute, llr ska jag skaffa DS istället :S????????

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Elgiganten, webhallen mfl har GameCube för 800kr och med mariokart brukar det kosta 999. Ett givet val för det som inte har en cube än.

Permalänk
Avstängd

fann :P, d finns massa ql spel, men jag har inte råd till alla :(, vilka rekomenderar ni typ 3 st?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

metroid prime resident evil 4 mp2

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hmm är super mario sunshine nåt att rekomendera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
hmm är super mario sunshine nåt att rekomendera?

Det är kul men ganska svårt, köp i första hand RE4 och Zelda: The Wind Waker om du köper en GC. Sen säger till dig som till alla andra: Köp bara original-tillbehör till den, alltså minneskort, handkontroller, RGB-kabel (dyr men bäst) mm, det mesta (kan inte skriva allt då det finns ett mycket litet antal som inte har haft problem med tredjepartsgrejer) av tredjepartstillbehören är skräp.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ok, thx för rådet :), kommer inte ett annat Zelda spel ut snart med riktigt bra grafik? tror jag har sett några screenshots...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

hahaha

"Leon: Half the Man He Used to Be
An overseas report indicates that the PS2 build of Resident Evil 4 will see significant graphic downgrades over the GameCube original.
By Matt Casamassina

February 7, 2005 - Although publisher Capcom has yet to officially circulate any details on the upcoming PlayStation 2 port of the survival horror sequel Resident Evil 4, rumors persist about the game's progress, or lack thereof. The latest comes from a translation of an alleged article published in the Japanese magazine CG World. The publication purportedly interviewed the Capcom development team working on the port of Resident Evil 4 to PlayStation 2 and new details were revealed.

IGNcube attempted to track down a copy of the magazine for validation purposes, but our efforts failed. We also contacted Capcom USA for confirmation of the story, but the American subsidiary could not verify the report before publish time. So in other words, until the following information can be substantiated, readers should consider it rumor.

CG World allegedly reported that a brand new Capcom team is underway with the PS2 port of Resident Evil 4 and that significant graphic downgrades have been implemented in order to make the game run on Sony's console. Although RE4 on PS2 will be able to output more textures due in large to the machine's superior bandwidth, the detail of the textures will be sacrificed in order to maintain a steady framerate, according to the article. The GameCube incarnation of RE4 supported 24-bit textures and the PS2 port will supposedly utilize 4 and 8-bit textures by comparison.

Furthermore, the 10,000-polygon Leon S. Kennedy model present in the GameCube version will allegedly be chopped in half to 5,000 polygons on PlayStation 2. The magazine purportedly wrote that the graphics engine in place for GameCube could handle approximately fifty percent more polygons than the one currently in place for the PlayStation 2 build. Finally, the report allegedly indicated that the new PS2 development team is struggling to get the game running at a smooth framerate without sacrificing the advanced texture layering techniques found in the GameCube original.

Readers are warned again to take this information with a grain of salt until the source can be validated. However, if true, this news bodes well for GameCube owners previously concerned that they might not be receiving the best version of Resident Evil 4 and not so well for PlayStation 2 fans hoping that the extra wait for the Sony port would bring visual and audio enhancements."

http://cube.ign.com/articles/585/585974p1.html

Så jävla rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Längtar tills jag får min!
http://media.cube.ign.com/articles/585/585976/imgs_1.html

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Blir att köpa det i mars!

Permalänk

Ok, är just nu på kapitel 4-1, och WOW VILKET GRYMT SPEL!

Fortsätter det att vara så här förbannat bra, så kommer Resident Evil 4 nog vara ett av de bästa spelen jag spelat på den den här konsolgenerationen.

Permalänk

Jahha Det och Zelda som kommer att äga på GC då

EDIT: Det nya Zelda som kommer menade jag då

Permalänk
Medlem

I mars köper man RE4
har massor med spel att klara innan, fick min gamecube nyss, håller på med metroid prime just nu. fick prexis plasma vapnet

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Inte långt kvar nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
Inte långt kvar nu...

..till årets mest självklara spelköp.

Permalänk
Medlem

Fankiken, blir att köpa ett Gamecube med syrran igen dåra:( att man aldrig kan bestämma sig!

"Edit" Fy vilken grym kontroll snacka om "originell"

Visa signatur

[Amd 64 3800] - [TwinMos 2048 4*512] - [Gainward 6800Ultra 2600 GS]- [MSI K8T NEO2]
No easy way out.......By pain alone shall i find you.......My love!

Permalänk
Medlem

Nu måste jag leka negativ, som jag brukligen gör när det talas om Resident Evil, men vad är det som är så speciellt med RE4?

Jag har kört igenom demot ett par gånger när det kom och har även spelat NTSC versionen i ett par timmar och man får ingen direkt "WOW, vilket grymt spel" utan det lämnar mer än "Meeh, vad finns det för andra spel att köra" känsla. Spelet känns och körs som ett vanligt 3:dje persons lir med den twist att du oftare får slut på ammo än i andra spel och att det är ett spel i en känd spelserie, som utav någon konstig anledning är populär. Spelet ger inget nytt åt en, utan det är samma sak hela tiden bortsett ifrån att det då och då kommer en ny fiende. Så, vad är det som gör att RE4 höjs till skyarna?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nu måste jag leka negativ, som jag brukligen gör när det talas om Resident Evil, men vad är det som är så speciellt med RE4?

Jag har kört igenom demot ett par gånger när det kom och har även spelat NTSC versionen i ett par timmar och man får ingen direkt "WOW, vilket grymt spel" utan det lämnar mer än "Meeh, vad finns det för andra spel att köra" känsla. Spelet känns och körs som ett vanligt 3:dje persons lir med den twist att du oftare får slut på ammo än i andra spel och att det är ett spel i en känd spelserie, som utav någon konstig anledning är populär. Spelet ger inget nytt åt en, utan det är samma sak hela tiden bortsett ifrån att det då och då kommer en ny fiende. Så, vad är det som gör att RE4 höjs till skyarna?

Handlingen, äventyret, action osv är väl det som gör Resident Evil till en bra serie.

EDIT: lär ju lägga till en till sak... svettiga händer! (kan aldrig slita mig från spelet)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
RE4 kommer aldrig till PC.

Asså vad alla är PC fantaster här, Kommer ju bara samma gamla fps och rts spel till pc som man spelat sedan 1996. Enda PC spelet jag lirar är CS och det har ja gjort sedan 1999. Doom3 var en besvikelse, HL2 var en besvikelse.

när tacka vet jag japanerna och deras spel. RE4 är ju snyggare än Hl2 också.

umm... du har inte mycke koll på pc sidan, det hör jag.
Håll du dig till din Gamecube.