Resident Evil 4 recensioner

Permalänk

Suck, hela tre dagar kvar. =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Nu måste jag leka negativ, som jag brukligen gör när det talas om Resident Evil, men vad är det som är så speciellt med RE4?

Jag har kört igenom demot ett par gånger när det kom och har även spelat NTSC versionen i ett par timmar och man får ingen direkt "WOW, vilket grymt spel" utan det lämnar mer än "Meeh, vad finns det för andra spel att köra" känsla. Spelet känns och körs som ett vanligt 3:dje persons lir med den twist att du oftare får slut på ammo än i andra spel och att det är ett spel i en känd spelserie, som utav någon konstig anledning är populär. Spelet ger inget nytt åt en, utan det är samma sak hela tiden bortsett ifrån att det då och då kommer en ny fiende. Så, vad är det som gör att RE4 höjs till skyarna?

Såna som du blir aldrig nöjda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Såna som du blir aldrig nöjda.

Varför skulle jag bli det? Spelet är ett helt standard 3D:je persons lir med en känd titel ditklistrat på omslaget. Det är ingeting som är unikt med det och det finns helt enkelt ingenting som gör att det sticker ut. Det är ett helt ok lir, men ingenting som kräver den uppmärksamhet eller de skyhöga betyg som det får. Skall jag hosta upp 500 spänn för någoting, då fan får det vara något speciellt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle jag bli det? Spelet är ett helt standard 3D:je persons lir med en känd titel ditklistrat på omslaget. Det är ingeting som är unikt med det och det finns helt enkelt ingenting som gör att det sticker ut. Det är ett helt ok lir, men ingenting som kräver den uppmärksamhet eller de skyhöga betyg som det får. Skall jag hosta upp 500 spänn för någoting, då fan får det vara något speciellt.

Hehe, tippsa om ett bra spel du då

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämfört me dom andra RE spelen verkar detta spelet lovande ju, inga stela bakgrunder å långsamma zombies utan här är det lite mer panik å sånt när man kan barrikadera sig i hus osv när de försöker sig ta in. Sen om är det är inget unikt så vem bryr sig det verkar super roligt tycker jag. har nästan lust å köpa en gamecube bara för å lira.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Hehe, tippsa om ett bra spel du då

Hur visste jag att jag skulle få den frågan.
Till Gamecube finns det ett antal, men det som jag kommer på direkt i 3Dj:e persons genren är Eternal Darkness. Innovativt Magisystem, Underbar story, Omspelningvärde och en underbar atmosfär. MGS - The Twin Snakes är ett annat grymt 3D:je persons spel. Grym Story, Snygg grafik och Memorabel musik. Ingeting direkt nytt, men det är så grymt välpolerat att man måste äga det och storyn driver en hela tiden frammåt. Sedan så har man tex Pikmin 2. Ett stratergispel i trädgårdsmiljö. Roligt Multiplayer läge, äckligt gullig atmosfär, skön grafik och det ger en ständigt nya utmaningar.

Jag säger inte att RE4 är ett dåligt spel, utan att det är så överhypat till skyarna så att folk kommer i byxorna så fort de hör namnet. Och för de som bryr sig så har jag sedan längesedan bokat spelet och ser framemot att spela det på Fredag, har vi tur kanske det ter sig bättre denna gång.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jämfört me dom andra RE spelen verkar detta spelet lovande ju, inga stela bakgrunder å långsamma zombies utan här är det lite mer panik å sånt när man kan barrikadera sig i hus osv när de försöker sig ta in. Sen om är det är inget unikt så vem bryr sig det verkar super roligt tycker jag. har nästan lust å köpa en gamecube bara för å lira.

Köp det speciella GC-packeta med RE4-handkontroll och RE4-platta på luckan. Har funderat på att sälja mitt Game Cube bara för att köpa den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Köp det speciella GC-packeta med RE4-handkontroll och RE4-platta på luckan. Har funderat på att sälja mitt Game Cube bara för att köpa den.

Haha ja fy fan. Den skulle passa så fint in i min kollektion. Sitter med en svart kub med ALLA resident evil spelen som finns till GC, inga andra spel

3 dagar kvar nu.. fan vad ont i kroppen det gör att längta så

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Får ett sådant på fredag.

Permalänk
Medlem

Tja, jag saknar redan det gamla resident evil, var en av mina favourit äventyrsspel, inte spelet ett annat spel av den typen i samma klass. Får hoppas att RE4 kommer vara någorlunda bra så att man inte går miste om denna underbara serie.

Förvisso så utvecklar capcom en ny skräck serie ^^. Demento
http://www.the-magicbox.com/0503/game050303b.shtml

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Nu är det bara två dagar kvar. Har nu också bestämt mig för att skaffa den speciella RE-4-utgåvan av Gamecube.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja, jag saknar redan det gamla resident evil, var en av mina favourit äventyrsspel, inte spelet ett annat spel av den typen i samma klass. Får hoppas att RE4 kommer vara någorlunda bra så att man inte går miste om denna underbara serie.

Förvisso så utvecklar capcom en ny skräck serie ^^. Demento
http://www.the-magicbox.com/0503/game050303b.shtml

Demento ser ju riktigt grymt ut. Bilderna påminner mig väldigt mycket om Code Veronica och Remake.

Permalänk
Medlem

Då har man spelat i nån halvtimme och man har redan hunnit att bli anfallen av en hel by.
Tycker att det är lite svårt att sikta, men det vänjar man sig nog med.

Edit: Jag har valt valt att jag ska rumble och det skakar när man väljar det men när skjuter eller gör något annat så skakar det inte.
När ska det skaka ?

Permalänk
Medlem

Resident hade jag nog köpt oavsett betyg då det (föhoppningsvis) kommer ge svar på ännu fler obesvarade frågor om viruset och umbrella.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
Gamecube har bättre grafiska möjligheter än PS2.

Jag citerar GMR review av RE4:

Detta är RE4 i realtime! Ser snyggare ut än Doom3.

http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/577/577841/reside...

Om jag har förstått det rätt så kör RE4 16:9 i letterbox, där letterboxens upplösning är antingen 800x600 eller möjligtvis 640x480. Så RE4 körs alltså i 800x450 eller 640x360. Jag tror nog Doom 3 ser bra mycket snyggare ut då om man spelar det och RE4 på en skarp LCD-tv.

Fast det ser snyggt ut om man jämför med mariospelet som kom för några år sen

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk

Usch vad jobbigt att vara tvungen att vänta en timme och 20 minuter till för att spelaffärerna ska öppna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Usch vad jobbigt att vara tvungen att vänta en timme och 20 minuter till för att spelaffärerna ska öppna.

Lider med dig...

Edit: Woauheju, avi-lappen damp ner i brevlådan, signing off from real-life!

Visa signatur

.

Permalänk

Kan det inte dimpa ner snart

Permalänk
Medlem

Min avi lapp borde rammla ner i postlådnan vilken min som hellst. (: Får se om man lyckas hämta ut de idag, vilket är lite osäkert just nu. :/ Vore ju inte speciellt kul att få vänta över helgen för att få spela igenom RE4.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hop då har man spelat 1 timme, o må säga att jag är...... GRYMT BESVIKEN, fan de har förstört RE serien totalt :/

Fan ingen skräck känsla i HUVUD TAGET inte enns 1%, bara massa meningslöst skutande, och inte har det varit vidare mycket till story en så länge.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Mm man får nog vara beredd på att det inte är så mycket RE känsla i spelet. Men det har jag varit beredd på sen jag såg den första trailern. Som renodlat actionspel så verkar det ju iallafall hur grymmt som hellst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahh, grymt besviken. Inte på spelet, utan för att webhallen inte lyckats leverera på utsatt datum

Står under min orderstatus att paketet var skickat den: 2005-03-16, vilket alltså betyder att jag borde haft avin senast idag.

MYCKET BESVIKEN

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

MugiMugi,

Hur gammal är du och när spelade du senast ett RE spel ?

Själv körde jag RE2 när det kom, vet ej hur gammal jag var då men idag är jag 21 år. Visst var inte RE4 lika skrämmande som jag mindes RE2 var men det har ju helt klart med att jag vuxit upp.

Själva tycker jag RE4 är ett bra spel och när du väl klarart det på normal och kan köra på proffesional så blir det betydligt roligare och stressigare då fienderna reagerar snabbare(undviker kulor mm).

Sen är där ändå en del stunder då man blev rejält skrämd.
Man står t ex och skjuter på ett gäng snubbar så hör man en yxa komma flygandes bakifrån, visade sig att en snubbe gått runt om ett hus och stod nu precis bakom mig när jag vände mig. flög nog 1 m upp från soffan då.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ywap
Ahh, grymt besviken. Inte på spelet, utan för att webhallen inte lyckats leverera på utsatt datum

Står under min orderstatus att paketet var skickat den: 2005-03-16, vilket alltså betyder att jag borde haft avin senast idag.

MYCKET BESVIKEN

Konstigt, jag beställde från webhallen och fick det idag

Permalänk
Medlem

Beställde också från webhallen och mitt ligger på posten.

Ywap: Låter mer som om det är posten som strular. Om dom skickade det den 16:e så bör du ju har fått det nu. Dra inom posten och se om dom har fått det. vet dock inte om du kan plocka ut sakerna utan avi.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kolli nummret så kan du hämta ut sakerna.
Använder själv inte avi lapparna utan kör alltid med nummret. orkar inte vänta en extra dag på att den ska komma

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

Resident Evil serien har aldrig haft någon riktig skräckstämmning annat an chockskrämmningar tycker jag, men det är storyn och gåtorna som jag har spekat det för.

Ni som spelar det nu funkar rumble för er ?
Som jag tidigare nämde så gör det inte det för mig.

Permalänk
Medlem

Mycket riktigt var det postens fel, dom hade missat just det brevet. Jag hade betalat i förskott så jag skulle få det direkt hem i brevlådan. Hur som helst, slog en signal till posten och dom körde ut det nu i efterhand.

Har bara provat det tvärt men första intrycket är oerhört lovande, det osar kvalitet på långa vägar!

Helgen är räddad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rumble fungerar för mig, när man skjuter så ska det skaka.

Visa signatur

//Gelantious

Permalänk
Medlem

På tal om rumble så funkade det inte för mig heller, men jag ska kolla mina settings igen. Jag vet iaf att den stod på on när jag startade spelet.

Visa signatur