Resident Evil 4 recensioner

Permalänk

Har inte haft tid att skriva här för att jag spelat RE4. Det är inte 100% kul men det är beroendeframkallande (jag har dock inte klarat ut det än).

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Märkte nu att rumble fungerade för mig. men mycket svagt.
Har nog inte kännt det innan.

Permalänk

Tyckte det verkade lite sjavigt i början, men det växer ju längre in i spelet man kommer. Fiskbossen var otroligt kool. Kanske är lite för van vid vanliga RE, men som sagt det tar sig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
MugiMugi,

Hur gammal är du och när spelade du senast ett RE spel ?

Själv körde jag RE2 när det kom, vet ej hur gammal jag var då men idag är jag 21 år. Visst var inte RE4 lika skrämmande som jag mindes RE2 var men det har ju helt klart med att jag vuxit upp.

Själva tycker jag RE4 är ett bra spel och när du väl klarart det på normal och kan köra på proffesional så blir det betydligt roligare och stressigare då fienderna reagerar snabbare(undviker kulor mm).

Sen är där ändå en del stunder då man blev rejält skrämd.
Man står t ex och skjuter på ett gäng snubbar så hör man en yxa komma flygandes bakifrån, visade sig att en snubbe gått runt om ett hus och stod nu precis bakom mig när jag vände mig. flög nog 1 m upp från soffan då.

Lika gammal som dig, och senast var Zero när det släptes, och ja det första RE spelet jag spelade var orginalet ca 1 vecka efter det hade kommit it u europa, Våååldigt länge sedan, Nu har de totalt förstört serien ifall du frågar mig :/

Hade kanske gått någorlunda ifall de hade kallat det här spelet något helt annnat, men resident evil är det inte.

Bara ett anorlunda o ganska kast action lir en så länge. :/ suck.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Jag saknar alla pussel och gåtor.. de pussel som finns är helt galet lätta.

nja, re4 blev en liten besvikelse för mig. fast jag hade ju åt andra sidan de största förväntningarna också

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

****SPOILER (lite iaf)****

Hopp, verkar som man varvat det snart (köpte det idag och började lira runt 5 snåret). Har bara en väg kvar att gå och bossen för att uppna porten är avklarad

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tycker också att det känns kort, men tycker att andra som har spelat säger att det är långt.
Spelar inte i så långa perioder i sträck så det ska väl hålla ett tag ändå.

Permalänk
Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
http://www.gamereactor.se/texter/?id=3498

en annan recension

Nog för att RE4 är ganska kul men jag tycker iallafall inte att det är värt 10/10.

Kanske 8½/10 eller 9/10 eller så.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Nog för att RE4 är ganska kul men jag tycker iallafall inte att det är värt 10/10.

Kanske 8½/10 eller 9/10 eller så.

Nähä??, jag tycker iaf den är värd 10/10, den är ju hur bra som helst och har bara spelat 2 timmar

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb

Permalänk
Citat:

Nähä??, jag tycker iaf den är värd 10/10, den är ju hur bra som helst och har bara spelat 2 timmar

I byn är det svinkul (speciellt då man spärrat in sig i det där huset) men du håller nog med mig då du kommer till slottet. Enformigt som in i helvete.

Och det känns bara tjatigt då...

*SPOILER*

... dem där jävla parasiterna kommer fram ur nästan alla jävla Los Illuminados-präster.

*SPOILER SLUT*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad är det som är nytt i Re4 finns det ingen MP funktion eller nått sån vad hände med RE: outbrake

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Nu är jag på cd 2 och ska hämta nyckeln för att öppna dörren till Ashley.
har spelat 15h, tycker att det är för mycket, men det är säkert för att jag inte går särskilt fort....hehe, och inte är över 18....kanske??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu är jag på cd 2 och ska hämta nyckeln för att öppna dörren till Ashley.
har spelat 15h, tycker att det är för mycket, men det är säkert för att jag inte går särskilt fort....hehe, och inte är över 18....kanske??

Jag har spelat över 22 timmar och är på cd1, är nere i kloakerna efter att jag ramlade ner i Salazars fallucka.

Permalänk
Medlem

Det var värst vad folk verkar missnöjda med spelet. Jag är ett stort fan av RE serien (äger samtliga spel) och trots de stora förändringarna är jag otroligt nöjd med spelet än så länge. Vill till och med sträcka mig så långt och säga att det är det bästa singleplayer spelet jag spelat på flera år. Antar att folk förväntande sig något som inte återfinns i denna värld på grund av all hype. Riktigt surround gör också en enorm skillnad, förresten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Till Gamecube finns det ett antal, men det som jag kommer på direkt i 3Dj:e persons genren är Eternal Darkness.

Nu kan du väl ändå inte vara allvarlig? Jag tyckte också om Eternal Darkness, jag spelade till och med igenom det via alla 3 vägar man kunde ta enbart för att se det minimalt förändrade slutet (fråga mig inte varför, hade inget att göra) och det går inte på något sätt att jämnställa det med RE4, än mindre påstå att det är bättre. Ett spel måste väl ändå inte vara totalt revolutionerande för att vara riktigt bra?

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 är ju helt klart det bästa actionspelet som finns. Slutbossen va dock lite för lätt men annars helt ok.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Jag klarade spelet på 20 timmar..hehe.....bossen var för lätt, det har du rätt i.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Därför som ni ska spela om det nu fast på Pro nivå

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Därför som ni ska spela om det nu fast på Pro nivå

Glöm att jag spelar den igen, på ett tag, hatar regenerators!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur klarar ni det så snabbt ?
Startar ni om från skrivmaskinen ifall ni dör istället för att bara börja från en retrypoint ?

Permalänk
Avstängd

det är inte det bästa resident evil-spelet men jävligt kul är det iaf.

Permalänk
Medlem

det är bäst.
EDIT: jag fick det på fredagen, klarade det på lördagen:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Hur klarar ni det så snabbt ?
Startar ni om från skrivmaskinen ifall ni dör istället för att bara börja från en retrypoint ?

Retrypoint tar jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur funkar Resident Evil - Outbreak är det enbart MP funktion eller kan man köra singel player??????

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hur funkar Resident Evil - Outbreak är det enbart MP funktion eller kan man köra singel player??????

enbart singleplayer de tog bort MP i europa. Sägger detta bara 1 gång, Undvik spelet, det är en av de värsta spel jag någonsin har spelat, och det var online, kan inte tänka mig hur totalt meningslöst spelt blir offline.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

dom borde göra nått Resident evil med CO-op funktion så polaren uppleva skräcken med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RE4 med coop skulle varit perfekt. =P

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajji
Nu kan du väl ändå inte vara allvarlig? Jag tyckte också om Eternal Darkness, jag spelade till och med igenom det via alla 3 vägar man kunde ta enbart för att se det minimalt förändrade slutet (fråga mig inte varför, hade inget att göra) och det går inte på något sätt att jämnställa det med RE4, än mindre påstå att det är bättre. Ett spel måste väl ändå inte vara totalt revolutionerande för att vara riktigt bra?

Givetvis är jag allvarligt. RE4 är inte mer än ett mediokert actionspel. De pussel som finns är skrattretande lätta, storyn är tämnligen tam och någon direkt "På hugget" känsla existerar överhuvudtaget inte, tack vare att de har korkat nog har gjort musiken dynamisk. RE 4 är ett helt ok actionspel, men de kunde gott och väl gett det en ny titel, för något Resident Evil känns det inte som. Givetvis måste inte ett spel vara revolutionerande för att vara något speciellt. Eternal Darkness hade så mycket mer att ge. Du levde dig in i storyn, man fick sig ett par tankeställare, atmosfären och musiken är underbar och det känns riktigt gediget. Spelglädje är något som är helt personligt och jag tycker att ED är ljusår bättre än RE4, men antagligen så vill jag ha mer i ett spel än att skjuta parasitinfesterade bybor med ett hagelgevär.

En recension som beskriver mina känslor rätt bra, citerar jag nedan, då själva recensionen ligger på en hemsida som kan anses som lite busig.

Citat:

I love horror games, have enjoyed past Resident Evil games, and was very much looking forward to this one. Much to my dismay, however, not only is Resident Evil 4 NOT a Resident Evil game-- it's not a "survival horror" game at all. It's because of this fact, among others, that I feel that Resident Evil 4, in a generation chock full of overrated games, is perhaps the most overrated game yet this generation.

GameplayBusig Hemsida

The gameplay is simple and formulaic: Clear the bad guys out of the room, pick up all the items, move to the next area. Heal yourself when necessary, and "solve" the occasional, nauseatingly-easy, kindergarten-level puzzle(e.g. push statue onto switch, put emblem in socket, slide tiles into correct order-- mostly stuff we've seen in RE games before). All of the "survival" elements of previous installments, such as the necessity of dodging enemies, as well as the limited ammo and herbs, have been ditched in favor of a Smash-TV style gorefest. Make no mistake-- while previous games in the series comprised a vague mish-mash of graphic adventure and action, Resident Evil 4 is purely an action game with only vestigial "adventure" elements from previous installments.

Despite this difference in style, Resident Evil 4 basically controls the same as its predecessors-- it still features tank-like controls and, remarkably in this day and age, a run button. Leon has much more flexibility than RE characters have had in the past, however, now that Capcom has added a context-sensitive button that you can use to climb up on ledges, jump through windows, etc. Additionally, you can get in close on enemies and use this button to "kick" or "suplex" enemies when they're dazed. Also new to the series is the Dragon's Lair-esque element of having to press the right button at the right time during a cinema scene in order to continue in the game-- a feature which I found to be welcome, if not particularly inspired. Finally, Resident Evil 4 also introduces a "money" system to the series, whereby you can pickup various treasures you find along the way and cash them in at the occasional "merchant" who is stocked with all the ammo and first-aid sprays that you would ever need.

In spite of these changes, what really sets Resident Evil 4 apart is the new behind-the-back third-person perspective. Rather than using a set camera for each room like previous installments, the camera always hovers just behind Leon so that you can basically see only what he sees. While this could have been used quite effectively in creating the "sensation" that something could always be creeping up behind you, RE4 nullifies this by carrying on the series's long-standing tradition of letting you know with a musical cue whenever there are enemies in the area. I've always found this particular "feature" to work against the feeling of constant danger which the RE series has always prided itself on achieving, and the circumstances are no different in this installment.

Indeed, the main function of the new third-person perspective is not atmospheric, but practical-- it helps simplify and refine the somewhat haphazard shooting system of previous Resident Evil games. And now that you're literally over Leon's shoulder, you can aim with total precision, as just about every weapon in the game has a super-accurate laser-sight that makes killing enemies a snap. It is in response to this particular mechanic that the designers have made the greatest changes to the gameplay-- enemies now attack you in large mobs, rather than individually or in small groups of two or three. While this makes the action very intense, the fact that your character is armed to the teeth with various pistols, shotguns, rifles, and automatic machine guns (and yes, even rocket launchers-- available from the very first "merchant" onward!)defeats any sense of "terror" that Resident Evil 4 might have achieved. In previous Resident Evil games, one or two inconveniently placed zombies could end your game. In Resident Evil 4, you can take on a dozen enemies at a time... and come out completely unscathed.

Despite all this, the first area of the game, the "village," is absolutely fantastic. The game manages to feel fresh, invigorating, and compelling with its mysterious new setting, wily human foes, and graphical splendor. After this initial area, however, the game begins to get quite predictable and repetitive, settling into a noticeable pattern-- fight off a group of similar-looking enemies, collect items, save, repeat. This malaise is oppressed further by the fact that, off and on, Leon finds himself having to protect the president's daughter, who is a stereotypical helpless, shrieking, well-endowed damsel character whom the game gives you more incentive to cap in the head than to assist. These portions of the game are particularly cumbersome, as you have to do the same repetitive stuff that you did before, but now with a useless computer-controlled drone tied to your hitch. It absolutely gets to the point of irritation, in fact, whenever Ashely gets carried away by an enemy and you have to hear her yelp "Help me Leon!" for the thousandth time.

But you will hear this-- and you will "die" plenty of times... however this will happen more times as a result of Ashley being killed or carried away, or by missing one of the "cues" in a cinema scene, than by anything in the conventional action of the game. To put it bluntly, this game is very easy and is scores easier than any previous Resident Evil game. There are no more ink ribbons, you can save as much as you want, and if you die, you merely start back at the last "checkpoint" you passed. The entire design is very linear and seems totally bent on getting you through the story as quickly and painlessly as possible. No longer will you have to collect cryptically-marked keys and emblems, always wondering what door or what part of the game they will open up. Everything is completely straightforward. If you need the cow emblem to get out of an area, the cow emblem will be in that area.

Story

Many hardcore Resident Evil fans have, from the game's inception, criticized Resident Evil 4's seemingly irrelevant storyline. For the most part, their concerns remain valid in the final product. This game has nothing to do with zombies, Raccoon City, or Umbrella. Near the end, the game essays a rather feeble attempt to tie the story together with events from past games, however it all comes out looking affectedly patchworked. Make no mistake-- this game is about a cult in a secluded rural area of Europe-- not about zombies and viruses and giant corporations.

Overlooking these problems, the story does very poorly in standing on its own. The characters, with the exception of Sera, are all wooden, one-dimensional, and uninteresting. Leon's response to all the horrors around him is *always* passive non-chalance, except in the rare instances when a friendly character dies. In these situations, he inexplicably goes into histrionics for a person whom he's known for approximately five minutes in his entire life.

Leon's rather cavalier attitude about his own possible death, in fact, works completely against the "survival horror" motif, and caused me(among other factors) to gradually lose interest as the game progressed. It would have helped the game's stated intention of producing "horror" if its protagonist wasn't a fearless, indomitable superhero character who makes wisecracks at every possible interlude. Furthermore, Leon's frequent indulgence in completely unnecessary Matrix-esque somersaults and projectile-dodging often give you the impression that you're controlling Solid Snake rather than a guy two-years-removed from being a rookie cop. Of all the areas in which Resident Evil 4 fails, I feel that the establishment of a suitable lead character is the most glaring.

The remainder of the characters are little better-- all simple and cliched. There's a host of irredeemable hell-bent bad guys, a helpless, jiggly hostage character, a vaguely-traitorous military guy, and a cool-as-ice femme fatale-- the latter two being transplants from previous games in the series. The story itself, revealed mostly through memos, notes, and the occasional brief cut-scene, is a rather banal yarn about some European cult who is attempting to take over the world with a mind-control parasite. And there are very few twists or surprises that you won't see ahead of time unfortunately. In fact, the game's insistence on making a big production out of these moments, such as when ANOTHER boss character has transmogrified into a giant, horrific-looking monster thing, is quite comical and symbolic of just how overworked this game is.

Aesthetics

Gameplay and story aside, this game looks very beautiful. The environments are huge, expansive, and complex geometrically. The surroundings are highly detailed, and every visual effect in the book is used at some point in the game. The grandeur of the game's settings, however, do come at a cost-- the textures throughout the game are noticeably blurry and quite repetitive at times. It's because of these poor textures that I would be reluctant to say Resident Evil 4 is the best-looking game on GameCube as some have said, but it's certainly still among the best.

Resident Evil 4's soundtrack is barely even worth mentioning. The music in the game is typical Resident Evil horror stock, completely interchangeable with any previous game in the series. The only exception can be found in the out-of-place "battle" theme of the final area, which sounds inexplicably like music out of a 70's cop show rather than a horror game.

Summary

To sum things up, Resident Evil 4 is a garish, overwrought, and mindless action game, not a "survival horror" game. As an action game, it is more than passable, though repetitive, and is quite fun at certain points. The game is long, lasting over twenty hours, and sports an array of unlockable modes and items. As a game in the Resident Evil series, however, it is virtually unidentifiable, attempting to incorporate elements from past games, but hopelessly obfuscating them beyond the point of enjoyment.

I became quite disillusioned as the game progressed, in fact, often cringing at the unnecessarily overzealous fruits of this game's notoriously high budget. Games like Resident Evil 4 clamor heedlessly to appeal to the "casual" gamer, and in doing so forget precisely what makes a great video game in the first place: an addictive, engrossing, and holistically-designed gameplay experience. As it stands, Resident Evil 4 feels like a great hour-long game that was copied and pasted several times in various fonts, with the components then being weakly strung together to make a full-length game.

After an absolutely inspired initial stage, then, it seems as if the development team was merely going through the motions in pushing out a "complete" game. After the breathtaking freshness of the first area, the team fails to build upon its success-- instead choosing to repackage the first level endlessly with variously distracting coats of gloss, desperately fighting a battle to keep the player's attention as the gameplay grows tired and stagnant.

Though it is getting great critical acclaim now, Resident Evil 4, with its flash and pomp, is most certainly not the type of game that will stand the test of time. Is this a game people will still come back to in five years for the sheer appeal of the game's design? Or will the "old-hat" graphics and presentation fell this game in the eyes of future gamers, as it has for so many Tomb Raiders, Wipeouts, and Sonic Adventures? My bet is on the latter.

Not recommended as a purchase, but a solid rental.

6/10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
dom borde göra nått Resident evil med CO-op funktion så polaren uppleva skräcken med

Testa Obscure, skräckspel med CooP.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Bi99uy: Jag antar att det som vanligt handlar om personlig smak i slutändan, men jag tycker ändå du tar i lite väl mycket när du kallar RE4 för mediokert. Visst, jag håller med dig om så gott som alla punkter du nämnde om ED. Tunnelseendet, tavlor och statyer som tittar på en, skrik och lik liggande eller hängande här och där införde definitivt något nytt och positivt till genren, men kan du åtminstone inte hålla med mig om att det inte var särskilt bra implenterat? Om jag inte missminner mig så var ED en titel som var ämnad till N64 från början som sedan blev uppskjuten av någon anledning jag inte kan komma på nu, men jag har för mig att det hade något att göra med att de faktiskt inte hade lyckats knyta ihop påsen med innovativa idéer de hade lagt in i spelet. Magisystemet du nämnde tidigare var väl ändå inte så innovativt och bra som du försöker få det till? Jag upplevde det mer som en minimal bonus till spelandet än något som var särskilt användbart, och man kan ju knappast påstå att det var svårt att knåpa ihop trollformlerna och sätta upp dem på knapparna. Ett tydligt exempel jag minns om hur pass simpelt (och på så sätt också inte särskilt mycket att hurra över) var pusslet i slutet där man skulle springa runt och ställa in rätt symboler för att skicka iväg den där strålen/guden. Femte Elementet, någon? För att inte tala om bokens omslag om man nu vill berömma storyn. Hur som helst uppskattade jag sättet de lagt upp storyn på genom att man bytte karaktär genom olika platser och tidsåldrar, men det var knappast något som vägde upp faktumet att striderna var sjukligt tama och repetativa och några större förändringar i approach till hur man skulle ta sig an fiender såg jag aldrig. RE4 å andra sidan förnyar inte genren ett jävla dugg och där kan jag förstå din kritik kring att det har blivit en sådan enorm hype kring spelet, men det tar vad som redan finns och visar det på ett bättre sätt än någon annan tidigare. Gamla fans av resident evil serien kommer säkert känna sig mycket besvikna eftersom mycket av skräcken har förändrats, bland annat det här med att man inte längre måste vara sparsam med ammunition och ständigt göra val om vad man ska ha med sig i inventoryn. Men samtidigt måste man även förstå att serien måste utvecklas, det hjärndöda zombiedödandet började nästan bli tröttsamt redan i RE2 men man stog ut eftersom det tillhörde atmosfären. RE4 introducerar en helt ny form av skräck som en föredetta RE spelare inte är van vid, men om du frågar mig är detta en förbättring i jämförelse med de flesta av de tidigare spelen trots att det har lett till att spelet är mer inriktat på rå action än konstant tåtassande och "hjälp, nu hoppa det in någon genom fönstret"-skräck och "nu måste jag fly till det här rummet". Den gamla skräcken har istället ersatts med (förutsatt att du spelar på hard och därmed har betydligt intelligentare fiender) att du inte kan känna dig säker någonstans. Du kan inte längre gå in i ett rum och känna dig säker där inne, för de kommer öppna dörren. Du kan inte springa upp på ett tak och stillsamt plocka dem uppifrån eftersom de kan dyka upp bakom dig genom att de sprungit runt huset och klättrat upp via en stege du inte känner till. Paniken och skräcken ligger i att du måste handla snabbt för att inte få ditt huvud avsågat av en spansk kärring med motorsåg. Sen ska vi inte glömma småsakerna som gör ED till en slags lillebror i jämförelse som att du kan skjuta iväg föremål som kastas emot dig, "critical points" på kropparna och det underbara lasersiktet. De tidigare spelen i seriens huvudsignum, den grymtande zombien, har istället ersatts med kultmedlemmars spöklika mantra som man få äran att genomlida om man spelar spelet med surround. Att få höra deras brummande komma närmre och närmre skrämde åtminstone skiten ur mig på ett helt annat (och bättre) sätt än vad zombiernas läten någonsin gjorde.

Hiroyuki Kobayashi, producent för RE4 skrev bland annat följande i en intervju på nintendo.com:

Citat:

From the game's appearance to the story, even the enemies, they have all been re-designed for an all-new, totally unique Resident Evil experience.

Citat:

The enemies in RE4 aren't really zombies so we have had to create them from the ground up. Their background, AI, and feel of these new enemies are all "original."

Citat:

In my honest opinion you can't ever out-do an original idea. Horror series (both movies and video games) get stale rather quickly. But we never really thought of RE as strictly a horror-only franchise. RE has always been about the story more than anything, which is one reason why we can take it into a more action oriented direction.

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk

Bra skrivet Kajji.

Visa signatur