Blizzard lurar kunderna!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Men alltså killen måste ju vara helt knäpp.
Vem i hela fridens namn går och köper ett spel utan att veta vad det är? Han måste ju vara helt dum i huvudet då.

Är man nu så dum så man köper ett spel som man inte vet något om så kan man läsa på baksidan av CE där det står

*First month of play included
*Internet connection required
*Addition online fees apply

Precis samma text står även på framsidan av den vanliga boxen.

BTW, på hur många mobiltelefoner står det att man måste ha ett SIM-kort som kostar pengar för att ringa? inte på någon av förpackningarna jag fått telefoner i...

Men stod det på hans ? :S

BTW, annars så frågar nog personalen eller liknande om man vill teckna abbonemang ?

Permalänk

Om man är 20-25år, spelar data spel, och inte fattar att World of Warcraft
är ett ONLINE spel där man måste BETALA borde man fan få en smäll på käften.

Edit: Jag menar hur kan man undgå att veta hur WoW spelas, det är ju ett ganska stort spel i världen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Bara lite reality check för några av er:
"Tror ni verkligen de behöver alla dessa pengar till servrarna? "
(inget påhopp till just dig som skrev detta).

1) Spel görs till stor del för att tjäna pengar. Naturligtvis tjänar Blizzard asmycket på wow, allt behövs inte för att betala servrar, men de måste ju göra vinst också.

2) Bara för att vissa spel tjänar asbra så gör inte alla det, därför behövs rejält med överskott på de som går riktigt bra.

3) MMORG är grymt dyra att göra. Om de skulle sluta ta betalt efter release även om andra hade servrar så hade det nog varit tveksamt finansiellt ändå.

4) Det är sällan speltillverkarna som har något med det finansiella att göra. Vinster och kostnader är det till stor del investerare som gör. Dvs banker, aktiägare osv. Om det inte finns möjlighet för märkbar vinst som kan täcka risken så kommer inte dessa finansiärer att finnas och då görs inte så många spel.

5) utvecklingen av MMORG är enormt mycket dyrare efteråt. Just för att de ständigt byggs vidare. Normallt sitter ett team på 20-50st och jobbar fulltid efter att spelen släppts, naturligtvis finns inte sådana team kvar på andra spel. Spel som Diablo som hade mycket bra fixar och patchar hade troligen en kanske som jobbade med patchar, troligen ännu mindre, tex en person som jobbar halvtid på just diablo.

Kort sagt, låt de som gör asgrymma spel bli rika. Det har de förtjänat. Har de jobbat med blod svett och tårar med att göra "the coolest game on earth" så har de verkligen förtjänat en belöning. Som Gabbe skrev att han såg fram emot att säga till en av sina anställdas fruar. Ge henne en stor check och visa att "it was all worth it". Precis som många andra jobbade de säkerligen 16 timmar om dagen länge, länge.

Angående priser:
Startavgiften borde de kunna göra lägre eller så kunde de ha längre gratisperiod. MMORGen brukar inte vara lika dyra som vanliga men kostar ofta 300. Det hade varit trevligare om de kostat tex 150kr och var nerladdningsbara och ingår en månad. Då hade jag definitivt provat fler själv.

Någon jämförde med Doom3 också att efter att man spelat en månad så poppar det upp en ruta. Hallå, spela Doom3 i en MÅNAD? Max Payne i en månad? Det är rätt få spel som man håller mer än några dagar eller någon vecka, just för att spelen tar slut. Spel som CS, Heroes, Quake3 håller naturligtvis längre, men i dessa tider då speltiden ofta är 8-15 timmar på spel
så tycker jag en månad låter rätt ok ändå. spelar du 3 timmar om dagen blir det ändå 90 timmar.

Personligen tror jag det finns bättre alternativ till betalningen som kommer. Mer nedladdningar av spelen och förhoppningsvis mer uppdelad betalning. Jag skulle tex kunna tänka mig att betala ett belopp för att få spela ett spel i tex en vecka. Eller kanske att spelen är uppdelade. Eller bara att de är nedladdningsbara och därför billigare. De borde kunna minska priserna med kanske 40% om de inte finns i butiker.

/A

Tycker ju inte det är så konstigt att de tar en månadsavgift, men de kanju hålla den på realistiska summor. 120/Månad är inte realistiskt, 50 spänn hade jag tyckt var en lagom avgift istället. De flesta av dessa spelen är ju dessutom så tomma på innehåll att det bara blir tråkigt efter ett tag.

Permalänk

Vadå inte realistiskt? Blizzard är ett vinstdrivande företag som alla andra och dom kommer givetvis se till att tjäna så mycket pengar som möjligt. Jag tror knappast att en sänkning av månadskostnaden skulle gynna dom då den befintliga användarbasen på 4-500.000 i europa tydligen är beredd att betala 120kr / mån (eller något lägre beroende på avtal). Om man skulle sänka till 50kr/mån skulle man behöva mer dubblera antalet användare för att tjäna lika mycket som nu och för att tjäna mer... ptja du förstår säker poängen. Räkna inte med en sänkt månadskostnad mao.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

håller med om att det var dålig information om spelet. beställde mitt från webhallen och kunde inte se en rad om att man skulle behöva kreditkort. men att inte veta om att det är ett online spel och kostar pengar att spela är ju löjligt.

ps. förbannat att CE ska slösas bort på en idiot som honom

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

känns verkligen som om vi ser en framtid i sverige där alla produkter måste se ut som i USA där det sitter varningslappar och dyl på allt.

om man köper CE så är det ju lite av skälet att kunna skryta? kanske ställa upp på nån hylla vid datorn eller dyl... själv har jag vanliga mest för att CE va slut.

Själv har jag köpt Evil Dead på CE dvd, den stod det inget om själva filmen på, allt som fanns på vanliga boxen stod på en lapp som låg i förpackningen, självklart så räknar de ju med att den som köper CE är medveten om vad det är för produkt. det är ju som sagt en exklusivare variant av ett spel på marknaden.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Om man är 20-25år, spelar data spel, och inte fattar att World of Warcraft
är ett ONLINE spel där man måste BETALA borde man fan få en smäll på käften.

Edit: Jag menar hur kan man undgå att veta hur WoW spelas, det är ju ett ganska stort spel i världen.

Ööööhh!!! Bonläpp...Det finns 20-25-åringar som har ett liv utanför datorn och alla tomtar och troll och som vet att man kan göra andra saker med snoppen än att kissa.

BTW! Att hävda att alla i 20-årsåldern som inte vet att ditt tomtespel spelas online och att man måste betala är ju inte så intelligent. Du kanske är så inbiten att du tror att du är en alv eller nåt men jag tror att du är en mupp faktiskt ha ha...Sen kan du ta din smäll på käften och ramma upp där solen aldrig skiner.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Citat:

Du kanske är så inbiten att du tror att du är en alv eller nåt...

Jag är faktiskt en Undead, sen kan du ju ta o tagga ner tuffing...

Permalänk
Medlem

Varför klagar alla på att man får betala en månadsavgift? ingen klagar på att en sportbil är orimligt dyr (i förhållande till alternativen, inte utveklingskostnad o tillverkning, för så hög vinst har dom nog inte för en ny ferrari).

Wow började utveklas 99, och släpptes 04 (usa). 5 års utvekling, och hur många programerare/designers/you name it hade dom? 200? mer? 5år för 200 pers är många arbetstimmar. Utan förtjänst. Sen ska det underhållas/patchas i kanske 5 år till. Plus att blizz har 10(?) snubbar som sitter 24/7 (kanske inte samma personer hela tiden men ) och kollar så det funkar. Och att de har över 100 servrar bara i europa, som knappast e gratis. Och bandbredden...

Sen att alla whinar att det inte funkar i 2 timmar, när 150000 försöker lira samtidigt... klagar någon lika mycket över bilköer? Eller när varor i en affär är slut?

120kr/mån är inte mycket för den service vi får av blizz, för den är VÄLDIGT bra, även om det är downtime ibland, för det är oundvikligt. De ger ju t o m gratisdagar för att kompencera!!

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blodpudding
Ööööhh!!! Bonläpp...Det finns 20-25-åringar som har ett liv utanför datorn och alla tomtar och troll och som vet att man kan göra andra saker med snoppen än att kissa.

BTW! Att hävda att alla i 20-årsåldern som inte vet att ditt tomtespel spelas online och att man måste betala är ju inte så intelligent. Du kanske är så inbiten att du tror att du är en alv eller nåt men jag tror att du är en mupp faktiskt ha ha...Sen kan du ta din smäll på käften och ramma upp där solen aldrig skiner.

hahahaha

ta lite lugnande

Permalänk
Citat:

Hehe.. nån har lingonvecka.. Min morsa å farsa vet fan att World of warcraft e ett "data-spel" som man spelar över internet, de vet dessutom vad CS e för något. De kollar på nyheter och läser tidningar. Simple as that!

En annan sak som jag stör mig på är att alla som lirar wow får stämpeln "osociala" och inte vet att man kan göra helikoptern med snoppen förutom att kissa. Jag är 20 bast å lirar wow och det har absolut inte påverkat mitt sociala liv.

Så coola ner lite va

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Hedersmedlem

Överkill och Blodpudding: Sluta genast med påhoppen mot varandra.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

LOL! Jag ska lugna ner mig men jag blir bara så trött på folk som är så fantastiskt vidsynta att man bara glor igenom en toarulle och inte tänker på att det finns alla typer av människor. Dessutom tycker jag inte heller att man är värd en käftsmäll om man inte känner till WoW som en tidigare skrev...

Nää, jag får tänka på blodtrycket nu så förlåt om jag har stört nån

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Sitter där ingen sådan lapp som säger något om det ska han självklart få lämna tillbaka spelet.

Sitter där en lapp får han skylla sig själv.

Dock fattar jag inte(precis som andra sagt) varför han köpte det när han inte vet vad det är. Såg han bara lådan eller och tänkte "snygg låda, jag köper det" ?

EDIT: nu kommer diskussionen om månadskostnad igen, tycker inte månadskostnaden är "fel" på något sett men det får ju vara realistiska summor. Blizzard har 1milj+ kunder i europa(kanske var hela världen) vilket blir 120 milj i månaden utöver de 500 milj de redan dragit in på försäljningen av själva spelet.

Tror ni verkligen de behöver alla dessa pengar till servrarna?

Sålänge folk forsätter betala så kan de sätta vilka summor de vill. Om folk vill spela får de som sagt betala per månad, Blizzard kan höja om de så vill, men de tycker väl summan per månad är bra som den är eftersom ingen har klagat (förutom småbarn som får veckopeng kanske), och då kommer de forsätta ta den summan eftersom folk är villiga att betala.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Tycker ni missar poängen lite... Konsumentköplagen är juh ganska tydlig. En vara anses felaktig om "säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om". Där var pudelns kärna i Sverkers argumentation. Enligt killen stod inget på kartongen och ingen säljare informerade honom om att det tillkom månadsbetalning. Boven är ju inte Blizzard. De får ta ut vilka avgifter dom vill. Det är säljarens ansvar att se till att kunden blir informerad om villkoren som gäller för den produkt de säljer.
Och angående alla liknelser med telefoner och de avgifter som där ingår så är det juh inte direkt så att man kan köpa telefoner som INTE kräver månadsbetalning för att fungera? Samma sak när man köper TV. Licens måste betalas oberoende vilken TV-modell du köper. Sålunda haltar liknelsen en smula, och jag kan förstå kritiken som Sverker ger. Sålänge inte lejonparten av alla spel kostar per månad att spela bör säljaren på lämpligt sätt informera om detta. Krävs det att man har kreditkort bör detta också ingå i informationen, då inte alla har detta.

Sen kan man juh klandra killen bäst man vill. Konsumentköplagen finns juh där för att skydda oss konsumenter mot oseriösa handlare.

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChaLy
Tycker ni missar poängen lite... Konsumentköplagen är juh ganska tydlig. En vara anses felaktig om "säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om". Där var pudelns kärna i Sverkers argumentation. Enligt killen stod inget på kartongen och ingen säljare informerade honom om att det tillkom månadsbetalning. Boven är ju inte Blizzard. De får ta ut vilka avgifter dom vill. Det är säljarens ansvar att se till att kunden blir informerad om villkoren som gäller för den produkt de säljer.
Och angående alla liknelser med telefoner och de avgifter som där ingår så är det juh inte direkt så att man kan köpa telefoner som INTE kräver månadsbetalning för att fungera? Samma sak när man köper TV. Licens måste betalas oberoende vilken TV-modell du köper. Sålunda haltar liknelsen en smula, och jag kan förstå kritiken som Sverker ger. Sålänge inte lejonparten av alla spel kostar per månad att spela bör säljaren på lämpligt sätt informera om detta. Krävs det att man har kreditkort bör detta också ingå i informationen, då inte alla har detta.

Sen kan man juh klandra killen bäst man vill. Konsumentköplagen finns juh där för att skydda oss konsumenter mot oseriösa handlare.

Jag håller med, dock finns så kallade gamecards för wow att köpa, elgiganten kan säkerligen ta hem dessa om kunder efterfrågar, andra butiker som tex webhallen säljer dom redan.

Det folk i tråden missar är att dom i inslaget enbart pratade om collectors edition-utgåvan, som är ensam om att sakna baksidestryck. Vissa butiker har fått en laddning utan denna klisterlapp, andra med. Killen i inslaget har lyckats hitta en icke-märkt CE-box.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

LOL! Jag ska lugna ner mig men jag blir bara så trött på folk som är så fantastiskt vidsynta att man bara glor igenom en toarulle och inte tänker på att det finns alla typer av människor. Dessutom tycker jag inte heller att man är värd en käftsmäll om man inte känner till WoW som en tidigare skrev...

Innerst inne är du nog väldigt söt.

Sen vad jag vet använder bara CS-kids/"powergamers" frasen: "LOL!"

puss puss

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vadå inte realistiskt? Blizzard är ett vinstdrivande företag som alla andra och dom kommer givetvis se till att tjäna så mycket pengar som möjligt. Jag tror knappast att en sänkning av månadskostnaden skulle gynna dom då den befintliga användarbasen på 4-500.000 i europa tydligen är beredd att betala 120kr / mån (eller något lägre beroende på avtal). Om man skulle sänka till 50kr/mån skulle man behöva mer dubblera antalet användare för att tjäna lika mycket som nu och för att tjäna mer... ptja du förstår säker poängen. Räkna inte med en sänkt månadskostnad mao.

Nej jag vet att det inte blir en sänkt månadskostnad och 120:- i månaden är mycker realistiskt för Blizzard då de tjänar mer pengar på det. De säljer ju ändå mer spel än vad de kan leverera praktiskt taget. Sålänge folk köper spelet kommer det ha kvar samma konstnad:

"tillgång/efterfrågan"

Men för mig som konsument tycker jag inte personligen att priset är realistiskt. Formulerade kanske mig lite dumt innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Ok kolla dom tre raderna.

FIRST MONTH OF PLAY INCLUDED - Redan här bör man ana ugglor i mossen
INTERNET CONNECTION REQUIRED - Senast jag kollade i en engelska ordlista betydde require krav!
ADDITIONAL ONLINEFEES APPLY - Vad hade han tänkt att dom kostnaderna skulle komma ifrån, då det redan står att man har en gratismånad och att man behöver internet?

Nu är det plötsligt 3 rader....

INTERNET CONNECTION REQUIRED: detta kan kanske även betyda att det är ett krav för att kunna aktivera spelet?

Edit: CDON skriver klart & tydligt ut att det rör sig om ett dedikerat online spel, det är här El-giganten brustit enligt många dvs. dålig information om detta nya som verkar komma för att stanna, dedikerade online spel.

OBS Onlinespel månadskostnad tillkommer.

Efter att den initiala gratis-månaden löpt ut kommer World of Warcraft-spelare att kunna fortsätta spela genom att skriva upp sig för en av tre tillgängliga abonnemangsplaner. Månad-till-månadskostnaden kommer att ligga på 12.99€ per månad, tremånaders-abonneringen kommer att kosta 11.99 € per månad och sexmånadersplanen kommer att kosta 10.99 € per månad. Abonnemangskostnaden för World of Warcraft kommer att vara betalningsbar med samtliga större kreditkort, många lokala kreditkort, bankkort, samt ”pre-paid game cards”.

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=412385#

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Citat:

Innerst inne är du nog väldigt söt.

Sen vad jag vet använder bara CS-kids/"powergamers" frasen: "LOL!"

puss puss

Ahhh, kul att det skulle uppstå kärlek här på sweclockers och jag antar att jag är en powergamer då jag inte spelar CS och är över trettio...

Pusselipuss!!!

Visa signatur

Min blogg

Permalänk

Hihi, över 30 bast och säger LOL. Jag skulle skratta ihjäl mig om min pappa sa LOL till mig :]

*Viftar med vita flaggan*

Tillbaka till topic: För tillfället tycker jag inte att WoW är värt pengarna, så mitt konto ligger på is nu. Go go go Lineage2 : P

Permalänk
Avstängd

Äh, online spel är en ursäkt för dåligt kunskap i A.I programering

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Hihi, över 30 bast och säger LOL. Jag skulle skratta ihjäl mig om min pappa sa LOL till mig :]

*Viftar med vita flaggan*

Tillbaka till topic: För tillfället tycker jag inte att WoW är värt pengarna, så mitt konto ligger på is nu. Go go go Lineage2 : P

Jag är ju faktiskt pappa också HE HE

Visa signatur

Min blogg

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Bara lite reality check för några av er:
"Tror ni verkligen de behöver alla dessa pengar till servrarna? "
(inget påhopp till just dig som skrev detta).

1) Spel görs till stor del för att tjäna pengar. Naturligtvis tjänar Blizzard asmycket på wow, allt behövs inte för att betala servrar, men de måste ju göra vinst också.

2) Bara för att vissa spel tjänar asbra så gör inte alla det, därför behövs rejält med överskott på de som går riktigt bra.

3) MMORG är grymt dyra att göra. Om de skulle sluta ta betalt efter release även om andra hade servrar så hade det nog varit tveksamt finansiellt ändå.

4) Det är sällan speltillverkarna som har något med det finansiella att göra. Vinster och kostnader är det till stor del investerare som gör. Dvs banker, aktiägare osv. Om det inte finns möjlighet för märkbar vinst som kan täcka risken så kommer inte dessa finansiärer att finnas och då görs inte så många spel.

5) utvecklingen av MMORG är enormt mycket dyrare efteråt. Just för att de ständigt byggs vidare. Normallt sitter ett team på 20-50st och jobbar fulltid efter att spelen släppts, naturligtvis finns inte sådana team kvar på andra spel. Spel som Diablo som hade mycket bra fixar och patchar hade troligen en kanske som jobbade med patchar, troligen ännu mindre, tex en person som jobbar halvtid på just diablo.

Kort sagt, låt de som gör asgrymma spel bli rika. Det har de förtjänat. Har de jobbat med blod svett och tårar med att göra "the coolest game on earth" så har de verkligen förtjänat en belöning. Som Gabbe skrev att han såg fram emot att säga till en av sina anställdas fruar. Ge henne en stor check och visa att "it was all worth it". Precis som många andra jobbade de säkerligen 16 timmar om dagen länge, länge.

Angående priser:
Startavgiften borde de kunna göra lägre eller så kunde de ha längre gratisperiod. MMORGen brukar inte vara lika dyra som vanliga men kostar ofta 300. Det hade varit trevligare om de kostat tex 150kr och var nerladdningsbara och ingår en månad. Då hade jag definitivt provat fler själv.

Någon jämförde med Doom3 också att efter att man spelat en månad så poppar det upp en ruta. Hallå, spela Doom3 i en MÅNAD? Max Payne i en månad? Det är rätt få spel som man håller mer än några dagar eller någon vecka, just för att spelen tar slut. Spel som CS, Heroes, Quake3 håller naturligtvis längre, men i dessa tider då speltiden ofta är 8-15 timmar på spel
så tycker jag en månad låter rätt ok ändå. spelar du 3 timmar om dagen blir det ändå 90 timmar.

Personligen tror jag det finns bättre alternativ till betalningen som kommer. Mer nedladdningar av spelen och förhoppningsvis mer uppdelad betalning. Jag skulle tex kunna tänka mig att betala ett belopp för att få spela ett spel i tex en vecka. Eller kanske att spelen är uppdelade. Eller bara att de är nedladdningsbara och därför billigare. De borde kunna minska priserna med kanske 40% om de inte finns i butiker.

/A

Bra skrivet skulle inte kunna sagt det bättre.

till er alla som inte har sett infon om att det e online och betal/avgift i månaden har då inte kolla det står på varenda sida som man kan beställa det ifrån. sen killen som köpter (Collector's Edition) så finns det en lapp som sitter på baksidan som visar inneholl och det står med stor txt att det e online och betalning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vidsynt?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Hära kan ni titta på programet över internet!

För media Player
http://svt.se/svt/road/Classic/department/616/jsp/content.jsp...

också media player http://svt.se/content/1/c6/37/31/20/050418plus.asx

och realplayer http://svt.se/content/1/c6/37/31/20/plus050418_hi.ram

Inslaget börjar ungefär vid 2 minuter och 40 sekunder

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

Ja jag säger då det...

På mitt CE, och de 4 kompisar jag köpte det med (förbokat via Tradition och avhämtat samtidigt) så var det med en stor lapp på baksidan som var fäst med 2 såna där "klistergummikluttar" som det brukar vara på saker som är bifogade i tidningar och dylikt. Ovan på det så var hela boxen inplastad.

Om förpackningen inte var bruten (d.v.s. att plasten är borta) när den där karln köpte det så var lappen kvar och på den all information.

Om nu plasten var borta så har ju elgiganten tagit bort den och då eventuellt även lappen för att skapa ett bättre helhetsintryck på boxen.

Inget av det som dom pratade om i programmet är ju blizzards fel. Vilket dom iofs inte påtalade, eftersom dom inte nämnde Blizzard Entertainment i programmet i anslutning till spelet. Det kändes som att kritiken var riktad mot elgiganten. Vilket är betryggande.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Killen verkar vara ett miffo eftersom man normalt brukar ta reda på saker och ting om spelen. Iallafall om man ska punga ut mer än 200 spänn på ett spel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Känns lite som att köpa en telefon sen förvänta sig att abonnemanget är gratis

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

jag såg den. den var ju jävligt rolig tänk att dom ödslar tid på honom..