Candela Demo: Fair play to the queen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Och här kan ni glutta på koden också:
http://www.teewars.com/~kma/queen/

EDIT: btw, folk börjar undra över namnet.. femma till den som listar ut det

hmm, nåt med Eddie Izzard?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Hur länge tog det att göra demon?

Och hur länge har du hållit på allt som allt?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar
Hur länge tog det att göra demon?

Baklänges räknat: Jag, matricks och Phobos satt i snitt 12h om dagen under Birdie (tor, fre, lör), innan dess körde vi fyra crunchhelger där hela teamet jobbade. Låten och en del av koden fanns dock klar innan dess, plus lite idéer om "storyn".

Så, 500-600 mantimmar kanske. Inte alltför farligt.

Permalänk
Medlem

Yajks, jag trodde att ni började från noll, och gjorde allt under Birdie

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har gjort ett kanonjobb ...
Jag börjar genast tänka tillbaka till då fr-08 släpptes, dock är ju det 64k, erat är ju ett demo...
Man blir sugen att börja göra några enkla effekter igen, har inte blivit så mycket på sista tiden ... kommer ihåg i gymnasiet då vi hade C++ programmering i en kurs ... de flesta satt mest som frågetecken medans jag och en kompis gjorde bland annat en 3d-simulering av då en droppe/sten/whatever "ramlar" ner i en vattenpöl ... hmmm ....
återigen snyggt!

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

Gah, lär mig!

Permalänk
Medlem

Helt enkelt Vackert

Underbar musik! Favorit delen var när roboten åker ner från den sönderfallande rampen. Sen var ju den obligatoriska tunneln med oxå så det kan inte bli dåligt

Igen vackert! Vilka vann föresten och finns resten av bidragen i lämpligt format?

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Avstängd

Helt jävla otroligt..

Jag är så grymt imponerad. Man blir snuskigt avundsjuk när man ser era talanger.

Allt håller ju exceptionell kvalité och hänger ihop på ett jäkligt skönt sätt. Modeller, rendering, musik, design, koncept.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Helt jävla otroligt..

Jag är så grymt imponerad. Man blir snuskigt avundsjuk när man ser era talanger.

Allt håller ju exceptionell kvalité och hänger ihop på ett jäkligt skönt sätt. Modeller, rendering, musik, design, koncept.

kan bara instämma med föregående talare.

dock trodde jag att ni hade slängt ihop allt under Birdie, vilket verkade lite smått otroligt

Permalänk
Medlem

snyggt pojkar! Helt klart... Orkar inte sitta och försöka gnälla, men skulle gärna leta fram en lista med negativa punkter bara för att jävlas
Aja, kortfattat: Grymt bra jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcE
Vilka vann föresten och finns resten av bidragen i lämpligt format?

Vi vann

Vet inte hur det blev med caps av resterande bidrag, matricks har eventuellt Windows-bidragen kvar på sin burk... Men det går nog att skaka fram. Fast egentligen ska de ju köras native... Kolla http://www.pouet.net

Permalänk
Medlem

jäkligt kul att vi vann tråkigt att jag inte kunde komma till partyt och vara med på visningen dock. känns som att jag missade något där.

hmmm, nu måste jag bara hitta en lämplig dator där jag kan se övriga bidrag och även spana in dom andra compona.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red com
jäkligt kul att vi vann tråkigt att jag inte kunde komma till partyt och vara med på visningen dock. känns som att jag missade något där.

Ja, för fan! Det var bästa Birdie på länge, riktig stämning. Tjoflöjt till alla som var där!

Permalänk
Medlem

Övriga bidrag kan hittas på http://serp.starkast.net/demos/

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerad!

Skitsnyggt, förstår inte hur man kan göra något sånt.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Är candela någon gammal demo grupp eller något spel ni har gjort tidigare ?

Var väldigt snyggt och välgjort med musik och allt som passade perfekt ihop.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Är candela någon gammal demo grupp eller något spel ni har gjort tidigare ?

Var väldigt snyggt och välgjort med musik och allt som passade perfekt ihop.

Det är min gamla demogrupp jag var med och startade för 10 år sen. Jag adopterade matricks och de andra när vi behövde en demogrupp inför årets Birdie.

Permalänk
Medlem

Min första tanke om demot var att musiken inte passade in riktigt, lite för glad låt. Men sedan när man såg resten kunde man inte göra annat än att älska demot och musiken. Låten är ju helt underbar
Bra jobbat.

Edit. Om jag ska ge någon "konstruktiv kritik" så är det att robboten springer lite konstigt . Det känns dock mer rätt nu när jag sätt det en 5~6ggr, men fortfarande. Kan inte sätta fingret på vad som är fel dock. Kan hända att det inte ser ut att vara något tyngd i stegen.

Permalänk
Hedersmedlem

Gick lite småsegt att tanka xvid'en så jag la upp den på min server som spegel:

http://lek.holy.se/cna-queen_xvid.avi

Säg till om ni inte vill att den ligger där, om ni vill ha statestiken på den etc.

Som redan sagt: Värdsklass!
Gillar framförallt scrollen och glid-scenen (det sistnämda var jag ju inte ensam om med tanke på spontan-jublet under visningen ).

Var kan man se resultatet? Dvs röstningspoäng och platser utom 1-3?

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Glömsk

Helt klart bra. Gillar specifikt när roboten börjar springa och musiken slås igång. I början är man ju lite osäker vad fan som kommer hända.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

!!!!!!!!
Den var ju otroligt skön!

Permalänk
Medlem

ojojoj, helt otroligt skön demo!

Visa signatur

Linux är inget operativsystem.
http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Permalänk
Medlem

Musiken var skitskön också. Creds till dig teetow!

Edit: Efter att ha tittat på demot igen måste jag säga att jag är helt förälskad i musiken! Särskilt där när han springer raksträckan och plupparna som åker upp. Fy fasen, så jävla skönt!

Visa signatur

must!

Permalänk

Jo det var hel skönt! Rös nästan när man såg det på big screen första gången.
Snyggt jobbat!

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har en film på hur det såg ut på Birdie vid tillfället det visades upp på big screen? Skulle vara roligt att se reaktionerna.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fett med creds till matricks, Teetow och resten av grabbarna. Mitt favoritparti är när kuberna i perfekt synk ploppar upp som noter till musiken. Jag bugar.

Teetow: Jag blir så glad varje gång jag hör "scenmusik" som inte låter som Mega Dance Party 4 eller liknande. Dolly rockar

Permalänk
Medlem

Nu har jag sett det. Mycket härligt och rent. Kanske lite i kortaste laget, fast det är nog bara för att man sitter som klistrad vid skärmen.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Testpilot

Shit, den var skitgrym, verkligen snyggt gjord. Gillar delen när han glider på den där rutchbanan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem

...Och det här är beviset på varför scenen behöver förnya sig. Borta på Pouet är det ganska mycket gnäll över musiken, medans ni grabbar har ett lite mer öppet sinne. Tack

Permalänk
Medlem

Helt sjukt underbart demo :up:.