Permalänk
Medlem

Vet någon varför dom tagit bort ÖÄ? Vad ska jag nu leva för?

Edit: Ah, såg nu. *Tar bort Sweclockersbokmärket*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aschberg
Vet någon varför dom tagit bort ÖÄ? Vad ska jag nu leva för?

Det ligger en klistrad tråd i alla forumsdelar angående detta, hur missade du det?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45810...

Permalänk
Medlem

Wow nu har jag också en våning

Men, varför fick jag tre? 87, 88 och 89?

Permalänk
Medlem

Får man ha rörliga våningar(gif )? Ser vissa som har det

Permalänk
Medlem

Tja, sålänge man håller sig inom gränsen vad gäller Kb så borde det väl vara ok? För övrigt skulle det vara nice om den höjdes lite..

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Kan säker bli bra om alla slutar lägga in våningar som det bara står "Pelles hus - UNDER KONSTRUKTION" på.
Gör klart våningen och lägg SEN in den.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat min mycket finare så du får ta bort min andra!

(http://www.forestad.se/images/flats/24.gif)

min gamla ska jag ha kvar

snyggt va?

Permalänk
Medlem

snälla ta bort alla våningar som inte har något speciellt innehåll eller som det kanske står "Lasses våning, under konstruktion" på. Är så fult med såna våningar..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
snälla ta bort alla våningar som inte har något speciellt innehåll eller som det kanske står "Lasses våning, under konstruktion" på. Är så fult med såna våningar..

troligtvis är det folk som håller på att bygga sina våningar. men om dom inte når frammåt inom ett tag så håller jag med om att dom borde tas bort för att inte förstöra helheten.

Permalänk
Medlem

saker som du måste göra:

1 - rensa bort onödiga våningar som min fula som jag inte längre kan ändra!

2 - lägg registrera och ändra sakerna på samma sida

3 - gör en bottenvåning med parkering och sånt, och en toppvåning med paraboler och antenner

sen borde den va färdig!

Permalänk
Medlem

Jag kommer att rensa alla dubletter, plockade bort ett antal idag.

Jag kommer lägga en frame längst upp med länk till registrera och ändra.

Att plocka bort de som det står under konstruktion och sånnt tycker jag att jag kan vänta en vecka med, folk får ha lite tid på sig att bygga.

Jag är själv inte så hajj på att pixxla, så om någon känner för att hjälpa till med bottenvångin och taket vore det underbart.

Permalänk
Medlem

Härligt!
Nu är min serverhall uppe!

En liten åsikt ang. koden, borde det inte vara class="c1" istället för id="c1"?

/Freakie

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta bort min där det står "Dunkens Våning" för min våning är inte den. Det skapades ju dubletter när man lade upp sin våning första gången:S

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

är man tvungen att pixla?
är det mao ett cheat att blanda in maya / 3dsmax eller nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoomie
...
Att plocka bort de som det står under konstruktion och sånnt tycker jag att jag kan vänta en vecka med, folk får ha lite tid på sig att bygga.
...

Men det är ju bara att dom registrerar på nytt
Ser så fult ut med en massa tomma våningar o.s.v.
Gör en regel att man inte ska registrera sig i förväg.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo

Bara det ser hyfsat pixlat ut tycker jag det är ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo

Det vet jag inget om. www.student.hig.se/~kp02dan/flat.jpg

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Varför blir det inte genomskinligt vid kanterna av huset?
Mitt hus ser ut såhär:

Men blir såhär

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem

för att det under det genomskinliga ligger en bakgrundsbild för fasaden. Ersätt det med samma färg som bakgrunden så fixar det sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jahapp, då var man inflyttad då...
http://www.forestad.se/images/flats/99.gif

mondrian och pixelart passar ihop rätt bra, verkar det...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]

Hur gör du för att få bilden utan perspektiv, jag försökte med samma sak i 3ds men det blev konstigt eftersom det använder sig av riktigt perspektiv.

Golvet och taket ligger ju parallellt i dom här våningsblocken.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ja, det är därför det kallas "pixelhus", så det där är helt fel.

Så lägg av med det där genast.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Chimaira: Ställde in "Orthograpic" på kamera, då slipper man perspektivet. Det kanske heter annorlunda i 3DStudio.

mOREc: Min bild är uppbyggd av pixlar den med. Går att göra exakt samma bild i paint om man är lite överjävlig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Chimaira: Ställde in "Orthograpic" på kamera, då slipper man perspektivet. Det kanske heter annorlunda i 3DStudio.

mOREc: Min bild är uppbyggd av pixlar den med. Går att göra exakt samma bild i paint om man är lite överjävlig.

Jo och det går att sätta en apa och slå på ett tangentbord och få den att skriva Den gamle och havet. Tar lite tid bara...
Edit: Menade alltså att skall det vara pixelgrafik så skall det synas att det är det också. Klart man kan slänga in ett 3d-ritat flygplan, med då förlorar man ju hela grejen med att det skall vara gjort i pixelgrafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men en pixelbild är en bild man mer eller mindre ritar pixel för pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Jo, men en pixelbild är en bild man mer eller mindre ritar pixel för pixel.

Precis. Det är ju arbetet - pixlingen - som är själva grejen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foloo
Jo och det går att sätta en apa och slå på ett tangentbord och få den att skriva Den gamle och havet.

Japps. Men det är ganska stor skillnad. Förövrigt skulle det garanterat gå snabbare att göra min bild i paint än vad det tagit mig att modellera tanken och flyplanet i Maya. Det var bara så att jag ville göra det i Maya för att se hur det gick.

Sen är det ju många andra som skulle vara tvivelaktiga också om man skall vara benhård. Men jag kan tänka mig att fixa så att det ser mer pixligt ut, det skall ju smälta in oavsett vad man använder för teknik tycker jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt kul Drog ju igång en liknande grej här på sweclockers för ett par år sedan(?) men det lades i ner i brist på tid från min sida. Dock var det i form av en stad

Självklart vill jag vara med på ett hörn Har laddat upp en våning nu men den kommer förbättras.

Mvh

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

gjorde en liten topp Hoomie använd den om du vill, den e ju itne så bra men bättre än nuvarande iaf.
Nån annan får gärna spinna vidare på den om dom vill.

Permalänk
Avstängd

Nu är även min våning byggd:P

fast fisken och agge.tk skylten syns inte.. lite synd.. tycker du borde fixa det rätt snabbt att man kan bygga utanför om det inte förstör för underliggande!!
hehe, synd bara att den ovanför och nedanför inte har några väggar. ser så lika ut..

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...