Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosub
Tidernas flopp Half Life 2 och Far Cry

På vilket sätt floppade HL2?

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetebulle
På vilket sätt floppade HL2?

Det var värdelöst.

Visa signatur

AMD Athlon64 "venice" 3200+ @ 4100+/2600 Mhz | Asrock Dual Sata II HT @ 1040 Mhz | 1024 MB Corsair VS 3200 @ 5/6 div | ATI C3D X800GTO @ 16 pipes | Tagan 480 W | SuperPi 33 s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosub
Det var värdelöst.

Med tanke på att det länge sålde bättre än t.o.m The Sims 2 och dessutom fått riktigt bra kritik i princip överallt kan man knappast säga att spelet var en flopp.

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem

Empire Earth. Jävlar vilket skitspel.

Permalänk
Medlem

Alla ni som köpt WoW och tyckte det sög, var ni inte berädda på vad för typ av spel det är?

Jag spelar EQ2 (EverQuest 2) som är helt otroligt bra. Har inte testat WoW.
Är det så att WoW är tråkigt som sådant spel eller är det bara så att massa folk inte förstår vad för typ av spel det är.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Många av liren ni har nämnt har ju inte varit floppar, de har väl kanske inte bara levt upp till förväntningarna som allt hype skapat.

Själv så kan jag inte komma på något spel på rak arm, men jag får fundera lite och återkomma.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Delta Force Xtreme
Star Wars: Battlefront

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Medlem

Dune2000 - Var tråkigt på alla sätt
Tiberian Sun - Tråkigt även i multiplayer vilket westwood sa att dom satsat extra mycket på...

Aldirg att jag köper ett westwood studios spel igen

Settlers 5 - Den i mitt tycke goa cartoon känslan är ju helt borta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Om man anser att Farcry sög så bör man antingen köpa sig en ny dator eller ge fan i att recensera spel. Visserligen behöver man inte tycka om spelet, men sög gjorde det då fan inte.

...anser du.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

HL2 var ju sämst. Ärligt. Har inte alls samma goda känsla som ettan. Verkar som de mest försökt ta fram 500 vapen som ser ut som något esteter gjort och massa konstiga ljud. Sen bara konstiga varelser som man ska försöka peppra sönder så snabbt som möjligt.

Permalänk
Medlem

* DRIV3R (driver?)

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Alla ni som köpt WoW och tyckte det sög, var ni inte berädda på vad för typ av spel det är?

Är det så att WoW är tråkigt som sådant spel eller är det bara så att massa folk inte förstår vad för typ av spel det är.

Jag har spelat Dark Age of Camelot, lite EQ (europeiska betan), och diverse andra mmorpg's. Jag visste vad WoW var för spel. WoW är inte riktigt som det klassiska mmorpg'et som man är van med. Om det beror på spelet i sig eller de som spelar vet jag inte, men det känns väldigt mycket som ett diablo 2 fast i full 3d.

Folk skapar nya gubbar på rullande band då de har levlat upp till maxlevel. Iaf är det den uppfattningen jag har fått, och det är lite tråkigt då jag tycker om en mer avslappnad spelstil.

Självklart är det ett ruskigt bra spel, men faller inte mig i smaken. Kan dock kanske vara så att jag har spelat för mycket Eve online vilket har en mycket avslappnad spelstil, eller att jag helt enkelt är trött på att bara kötta monster

Men spelet blir nog också vad man själv gör det till och jag rekommenderar folk att iaf testa det och få bilda en egen uppfattning.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

C&C Renegade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetebulle
Med tanke på att det länge sålde bättre än t.o.m The Sims 2 och dessutom fått riktigt bra kritik i princip överallt kan man knappast säga att spelet var en flopp.

"vilket / vilka spel trodde ni va skitbra men som i själva verket sög"
Trådskaparens definition av flopp och således den som ska följas och inte den du beskriver.

Visa signatur

AMD Athlon64 "venice" 3200+ @ 4100+/2600 Mhz | Asrock Dual Sata II HT @ 1040 Mhz | 1024 MB Corsair VS 3200 @ 5/6 div | ATI C3D X800GTO @ 16 pipes | Tagan 480 W | SuperPi 33 s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt

Jag har spelat en del mmorpgn så jag är van vid speltypen. WoW blev helt enkelt tråkigt efter några dagar. Ett spel med enbart hack-n-slash håller inte i längden imo.

Fast blizzard måste ändå få creds för en jävligt välgjord värld med snygga modeller och miljöer.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Att alla bara säger spel som är bra tycker jag är konstigt

Skulle också vilja säga C&C Tiberian Sun, spelade några dagar och gick sedan över till Red Alert igen i väntan på 2:an där istället

EDIT: Som Hipshot sa så tror jag också folk dissar bra spel med flit

Permalänk

Mega man 4 till NES, spelet höll inte alls den höga kvalitet som dess föregångare höll.. Och musiken, argh.. inte en chans

Nån som nämnt C&C renegade? Om inte så säger jag det.. det var riktigt kasst

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
...anser du.

Nej det är fakta helt enkelt. Ett spel "suger" inte bara för att några kids tycker att det inte "känns lika bra som CS". Jag gillade inte Doom 3 nämnvärt mycket, men jag skulle aldrig säga att det suger för det gör det inte. Likaså med Half Life 2.

Vill du se spel som verkligen suger så kan du testa Driv3r. Det är verkligen undermåligt på alla sätt och vis för att vara ett så pass nytt spel.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Så man får inte tycka att ett spel suger bara för att det är nytt och snyggt menar du? Eller?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Så man får inte tycka att ett spel suger bara för att det är nytt och snyggt menar du? Eller?

Jag tycker att man ska kunna motivera VARFÖR man anser att det "suger". Att bara säga att ett spel "suger" duger inte för mig iaf. Suger Farcry t.ex för att man inte råkar gilla djungelmiljöer?

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Det är ett tråkigt FPS-spel, sånt roar inte mig, och därför tycker JAG att det suger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ett tråkigt FPS-spel, sånt roar inte mig, och därför tycker JAG att det suger.

Spelet suger inte för att du inte råkar gilla den genren. Det är ungefär som att jag skulle sitta och recensera sci-fi strategispel som jag tycker är en totalt värdelös genre. Spelen är säkert bra, men eftersom jag saknar intresse för den genren så ska jag inte uttala mig.

Håll dig till sådana speltyper som tilltalar dig. Om du ogillar FPS-spel så bör du heller inte uttala dig om sådana.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

Men åh, jag har väl rätt till min åsikt? Eller är vi helt plötsligt i någon annan del av världen?

JAG tycker att spelet suger. Vad DU tycker är en helt annan sak. Om spel "är bra" bara för att mycket arbete hade lagts ner på dom skulle det inte finnas någon mening med den här tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men åh, jag har väl rätt till min åsikt? Eller är vi helt plötsligt i någon annan del av världen?

JAG tycker att spelet suger. Vad DU tycker är en helt annan sak. Om spel "är bra" bara för att mycket arbete hade lagts ner på dom skulle det inte finnas någon mening med den här tråden.

Du får gärna tycka så. Men huruvida spelet egentligen suger för att du tycker så är en annan femma.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Medlem

BF serien,, trodde den skulle vara bra testade spelat och det var inte alls roligt ju.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

måste ju helt klart säga
master of orion 3
2 an var grymt coolt 3 an är bara samma skit så det blir omotiverat komplicerat

hm sen får jag nog säga star wars batle front blev besviken på att det var som battelfield 1942 fast starwars det var ju inte snyggare elelr ngt sånt

Visa signatur

lita aldrig på personer som blöder en gång i månaden....

Permalänk
Medlem

Doom 3 är ju så löjligt mörkt, så man ser ju inte ens fienden. Och det är lite konstigt att en man som har en hel arsenal i bakfickan, och en armor på säkert 100kg inte kan hålla en ficklampa i ena handen och samtidigt en pistol i andra

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Half-Life 2
Snake

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisksnor
Doom 3 är ju så löjligt mörkt, så man ser ju inte ens fienden. Och det är lite konstigt att en man som har en hel arsenal i bakfickan, och en armor på säkert 100kg inte kan hålla en ficklampa i ena handen och samtidigt en pistol i andra

duct tape

(obs.. tycker spelet är kass)

Permalänk
Medlem

Halo 2, Brothers In Arms. Jag brukar inte ha så höga förväntningar utan tar ett spel i taget allt eftersom de kommer istället för att hänga upp mig på hypen, men dessa hade jag spetsat in mig på och de levererade absolut inte. Halo 2 är Halo all over again utan några nämnvärda nyheter. Ännu tråkigare inomhusmiljöer i en variationsfattig skjutfest med en helt osammanhängande story tröttnade jag ruggigt snabbt på. Gruppkontrollen i Brothers In Arms tyckte jag inte var speciellt rolig, det blev tröttsamt att gång på gång göra samma grej för att "flanka" fienden. Kanske bara inte min typ av spel, jag föredrar att själv sköta saker på ett enkelt sätt. Raven Shield har en form av gruppkontroll som jag kan köpa (och gillade), där är det mycket smidigare.