Boiling Point - Road to hell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
du kan inte säga vart hon jobbade?och vilken väg man kan ta sej dit?
är inte så värst omtyckt inne i staden nu efter ett våldsamnt blod bad=/....bandits och gerillas är efter mej.
berätta den säkraste vägen dit:)

Huset brevid hotellet, tvärs över gatan, gå in på baksidan, en trappa upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0thing
Jag. Har iofs en usel processor (AMD AthlonXP 1900+), men det är _helt_ ospelbart. Det fryser sig hela tiden (var tionde sekund ungefär) och laggar rejält när det funkar, även på lägsta inställningarna.

Vad har du för grafikkort då?

Permalänk
Medlem

Tjo.

Har oxå spelat ett tag nu och jag måste säga att de här spelet är helt underbart.
För er som har krasslande ljud ibland (speciellt när man hoppar in i nån bil),
testa höjj till 16 kanaler i Audio inställningarna. Det verkade lösa det för mig..(ibland?)

Det första jag tänkte när jag startade spelet var fyfan hur ska man styra bilen?!
Enkelt, gå in och höjj fordon sensitivity, samma som ni har på vanlig sens default.
Sen styr med musen, det blir faktiskt riktigt enkelt..

Jag sitter med en 23" TFT skärm och att spelet/motorn inte klarar av 16:9 lr 16:10
var lite tråkigt. Kör på 1151x864 antialising 4 och resten på max. Det flyter underbart.
De första 5 min kan lagga till här o var men det försvinner senare och flyter mjukt.

Problem:

AI'n i spelet är snudd på roligt de mest irriterande är nog när gubbarna går fram till din bil
ställer sig och glor och när man ska åka iväg och råkar nudda dem så får alla panik och man blir direkt "Civilians Enemy".

Efter att man snackat i mobilen fastnar ibland "prat bubblan" vilket gör att man inte kan göra något. (Gå in i inventory, objectves etc) Detta löser jag genom att gå och snacka med nån lite snabbt trycka på backspace så man avslutar konversationen så försvinner bubblan.

---

För övrigt så tycker jag de här spelet har fått väldigt hård kritik.
Jag tycker om spelet bara mer o mer ju oftare jag spelar.

Men som alla andra hoppas jag på en patch som åtminstonde ordnar de värsta buggarna.

-----------
Mina specs.

Intel P4 3,4GHz
1024 mb RAM
Geforce 6600 ej GT dock klockad med original kylning. (Drivare v.76,45)
bla bla bla...

PS. Ni som klagar om grafiken snälla klättra upp i fyrtornet se ut över stranden (där 2 tjejer ligger o solar) och njut av utsikten, det är faktiskt riktigt snyggt på vissa ställen.
Inomhus däremot.. nja jag håller med er

/Cqua

Permalänk
Medlem

Det här är helt sjukt, jag tror jag är jordens största ångestman just nu. jag har väntat på detta spel sen jag såg de första bilderna.

Det är _HELT_ ospelbart om jag inte vill springa och titta ner i backen hela tiden.
när man kommer in i spelet precis i början så springer jag omrkring i staden med högst 5 fps om jag har tur. Jag har testat att springa ut i skogen men det är samma fps där med, det är helt otroligt.
Jag kör alla settnings på low, och den lägsta upplösningen. jag har inte världens sämsta dator, så man tycker det borde kunna flyta på bättre.

(AMD Sempron 2600+ .Leadtek 9800LE, upplåsta pipes .pc3200 2x512ram)

någon som har något förslag hur man göra spelet spelbart?

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

tycker det är JÄKLIGT konstigt att personer som har bättre dator en en själv inte kan spela spelet smärtfritt medans man själv kan spela helt utan problem=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo
Vad har du för grafikkort då?

6800GT...

Visa signatur

[Stationär] Intel Core 2 Duo E6600 | 2x1024Mb RAM | 8800GTS 640MB | 1230GB HDD | Samsung 206BW @ 1650x1080 | Windows XP x64 - Ubuntu 7.10
[Bärbar 1] Intel Core Duo T2300 | 2GB RAM | ATI X1400 | 80GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800
[Bärbar 2] AMD Sempron 3300+ | 1024MB RAM | ATI X200 | 60GB HDD | 15.4"-widescreenskärm @ 1280x800

Permalänk
Medlem

Sitter med en:
AMD 1800+
Radeon 9800 pro
768 Ram

Helt omöjligt att spela :/
Och bilstyrningen är det värsta jag stött på i ett spel.
Vet inte om det har med min dator att göra men något allvarligt fel var det verkligen för så jävla segt kan det ju inte vara:P

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Verkar som att dom med dålig cpu har problem med att få spelet att flyta.

Permalänk
Medlem

Satt och kolla igenom game.ini precis hittade lita intressanta grejjer

NET: OK!=112,-1
NET: STICK TOGETHER!=-1,-1
NET: PROTECT THE BASE!=-1,-1
CMD: Cover me=116,-1
CMD: Attack/NET: GO GO GO!=117,-1
CMD: Hold Position/NET: Enemy spotted!=118,-1
CMD: Hold Fire/NET: Sector clear!=119,-1

multiplayer någon ?

lite fusk..

Bind1=god
Bind3=allweapons
Bind2=drawdobjects
Bind4=set clip 0
Bind5=set clip 1
Bind6=printpointedchar
Bind7=allmoney

och för er som gillade install musiken så hittar ni den i

C:\Program\Atari\BOILING POINT\sounds\music

Permalänk
Medlem

Läs medföljande textfil så hjälper det säkert. Står lite bugginfo där.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cqua

lite fusk..

Bind1=god
Bind3=allweapons
Bind2=drawdobjects
Bind4=set clip 0
Bind5=set clip 1
Bind6=printpointedchar
Bind7=allmoney

vart i INI filen klistrar man in fusken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
vart i INI filen klistrar man in fusken?

Alltså de där står redan inne i game.ini vetifan hur man andvänder dem?

Permalänk
Relik 📜

NET: Change Team=-1,114

Helt klart multiplayer! Tufft!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

brukar det inte vara att man ska ändra nått från "false" till "true" när man ska he in fusk i en INI fil?såg inte nått sånt allternativ=/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dyrt vart spelet då jag köpte mer RAM i samma veva, men enligt mig helt klart värt det. Har inte hunnit spela så mycket just nu men ska denna dag i akt o låsa in mig på rummet

Har även en fråga om det är nån annan som varit med om att vapnen får eldavbrott(klickar)? Gör ju det hela bara mer realistiskt iof :), men jag får det väldigt ofta med Combat Rifle och M16, även revolvern. Det klickar och en kula försvinner ur magasinet, kan bli så med 3-4 skott på raken. Går detta att åtgärda på nått sätt?

I övrigt ett mycket underhållande spel! Har inte stött på några större problem prestanda messigt förutom att det händer att det laggar till lite.

Visa signatur

Asus Commando | Intel Core 2 Duo E6700 | Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB | Western Digital Raptor 74GB SATA | XFX GeForce 8800Ultra | Samsung SyncMaster 226BW

Permalänk
Medlem

lucce: jorå,det har man varigt med om...som en gång när det var 5 mafia killar framför mej och jag lurade i ett buskage,hoppade fram för att skjuta *klick* *klick* *klick*...vafan tänkte man och kollade om man hade nå skott kvar,försent,jag var redan död=/

vet inte hur man åtgärdar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej !

Jo att pistoler och automatkarbiner har klickat känner jag också till... Kikar man på infon om varje vapen så ser man i hur pass bra skick dom är i..

I den första staden man börjar i var jag inne i en lokal (vet inte exakt nu)där det stod 2-3 snubbar bakom bord och gjorde affärer..

Den ena killen gjorde uppgraderingar på vapnen som tex kikarsikte på en pistol.. Sen reparerade han också vapen...

Den andre sålde en herrans massa vapen som raketgevär, armborst, revolvrar osv...

Har även sett att gubbarna ute i landsbygden säljer ammunition och skyddsvästar ute på sina marknader... Det är dom där ikonerna som ser ut som röda vågskålar med lite blått i...

Hoppas bara dom släpper en patch till detta spel då man sett bilar fått fnatt och stått och gnidit mot kanter och inte kommit loss.. Sen har människor vandrat omkring uppe i luften...

Undrar om folket som släppte detta spelet hade lite bråttom måntro ?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuCCe
Dyrt vart spelet då jag köpte mer RAM i samma veva, men enligt mig helt klart värt det. Har inte hunnit spela så mycket just nu men ska denna dag i akt o låsa in mig på rummet

Har även en fråga om det är nån annan som varit med om att vapnen får eldavbrott(klickar)? Gör ju det hela bara mer realistiskt iof :), men jag får det väldigt ofta med Combat Rifle och M16, även revolvern. Det klickar och en kula försvinner ur magasinet, kan bli så med 3-4 skott på raken. Går detta att åtgärda på nått sätt?

I övrigt ett mycket underhållande spel! Har inte stött på några större problem prestanda messigt förutom att det händer att det laggar till lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goffy
Hej !

Jo att pistoler och automatkarbiner har klickat känner jag också till... Kikar man på infon om varje vapen så ser man i hur pass bra skick dom är i..

I den första staden man börjar i var jag inne i en lokal (vet inte exakt nu)där det stod 2-3 snubbar bakom bord och gjorde affärer..

Den ena killen gjorde uppgraderingar på vapnen som tex kikarsikte på en pistol.. Sen reparerade han också vapen...

Den andre sålde en herrans massa vapen som raketgevär, armborst, revolvrar osv...

Har även sett att gubbarna ute i landsbygden säljer ammunition och skyddsvästar ute på sina marknader... Det är dom där ikonerna som ser ut som röda vågskålar med lite blått i...

Hoppas bara dom släpper en patch till detta spel då man sett bilar fått fnatt och stått och gnidit mot kanter och inte kommit loss.. Sen har människor vandrat omkring uppe i luften...

Undrar om folket som släppte detta spelet hade lite bråttom måntro ?!

Hur får man han att göra kikarsikten? Inte fattat det.

Permalänk
Medlem

Har heller inte kommit så långt...

För mycket buggar nu man stör sig på istället..

Kul spel annars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Hur får man han att göra kikarsikten? Inte fattat det.

Permalänk
Medlem

Hela datorn hänger sig med jämna mellanrum när jag spelar. Tror inte det beror på spelet dock.
Kanske får göra en omformatering snart

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Nån som haft problem med att starta spelet? När jag försöker starta det händer ingenting, inte ens kopierings-skyddet kommer upp om jag tar ut skivan och försöker starta det. Spelet arbetar i bakgrunden i typ 2sec, sen händer inget.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Japp i första staden man börjar i ska man till den lokala vapen handlarn,
snacka med emilio som står bredvid honom men först måste du dock köpa sånna små vita/blå väskor (uppgraderings paket) det finns rate of fire (åtgärdar klickandet) reload osv. kostar bara 100 sen snackar du med emilio som står precis bredvid vapenhandlarn lägger 1 uppgradering paket i secondary rutan och sedan vapnet i rutan över, då får du en fråga där det står assemble? tryck ok och voila. Jag vet at jag förklara flummigt nu men hoppas ni förstod.

Permalänk

Ja men jag får inget kikarsikte :<

Permalänk

någon som listat ut hur man använder fusken?? är desperat eftersom spelet innehåller så enormt med buggar så allt bara går fel hela tiden så man får spela om....

Permalänk

Spelade det idag, hittade 1 bugg varje minut.

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk

Ni får i alla fall spelet att starta!

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Jag installerar nu. känns som det är 50% chans att spelet ska starta och 35% att det inte är några grafikbuggar.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Har vart sugen på att skaffa Boiling Point sen jag hörde talas o det för första gången. Men nu har jag blivit lite avskräckt

Är det verkligen värt pengarna? Det är ju ine ens säkert att det startar =/

Permalänk
Medlem

jag sitter på p4 2.66 GF 4600 titanium 1.5gb ram allt flyter på utan problem.

verkar mest handla om tur om spelet funkar bra eller ej...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cqua

och för er som gillade install musiken så hittar ni den i

C:\Program\Atari\BOILING POINT\sounds\music

Danke!

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!