Permalänk
Medlem

Men på vilket sätt är det så sjukt överlägset att det inte ens är någon jämförelse?

Måste vara väldigt hemliga super trackers du har tillgång till då...

Eller menar du bara att torrent tekniken/protokollet är bättre än DC?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Beror på vilka hubbar man sitter inne på .. har inga problem med komma upp i max hastighet när jag sitter på DC... man ser bara till att komma in på privata hubbar där folk har mer än 0,5Mbit linor..

Mjo, dock svårt när man inte har 10/10, kan tänka mig att hubbarna där minst 10/10 är kravet så går de bra.

Permalänk
Medlem

Re: DC ska det va

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden_i_Flarren
de seriösa rar-only dchubbarna äger alla torrent sidor och deras mammor!

Helt rätt, när ÖÄ på sweclocks är borta så är chatten på DC perfekt.

Torrent är mycket lätt för "nybörjare" att komma igång med P2P, piratebay och efter någon timmes refresh på en torrent-reg sida så är man medlem i något mycket bättre.
Reghubbar (raronly) är mycket svårare att komma in i men ack så mycket enklare och bättre.

(Mina erfarenheter från leechertelia, har man 10/10 så är torrent säkert i samma klass som DC)

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lajnold
Det beror på var man håller till. Samma gäller med DC.

Jo visst, men som jag skrev så slipper man spammare som PCTORRENT.. den spaggen spamma med en hel del virus och är borta för alltid

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Maxade alltid min lina när jag satt på DC med Telia 8000. På en och samma user oftast. Public då med, gäller att hitta bra hubbar med mkt bra users och saker i. Oftast Only Swe Isp.

Permalänk
Medlem

Torrent ! SJÄLVKLART

Finns nog lite mer att göra på ett BT-forum än en DC hub...lite mer kommunikation med folket som är där....sen en HEL del mer info om vad man laddar ner för nåt....
dessutom vill kanske inte ALLA blotta sin hårddisk för vem som helst heller.

Nej vill man vara en anonym "leechare" så kan man hålla sig till DC

Visa signatur

Intel Skylake 6700k / Corsair DDR4 16GB 2666mhz / Sapphire Radeon 390x 8GB / Samsung 850 Evo SSD´s 500+250 / Corsair 100i GTX cooling / Asus Maximus VIII Hero / Evga G2 850w / Lian-Li PC-O7SX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Varför skulle han inte komma över 900 kB/sek på torrents ifall han har 24/1?

för att han har dålig upload och downloaden påverkas av uploaden som förhindrar ack paketen att komma fram.... o andrasidan ska man va glad om man kommer upp i 10mbit med "24" mbit.....

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Hedersmedlem

Det är därför man prioriterar ack-paketen
Jag har inga problem att tanka i 700-800 och skicka i 60 samtidigt med Telia 8000 så nog borde det gå att få över 900 med 24/1.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Torrent för "warez" och dc för lite "lagligare" grejer.

Det som är dåligt med torrent är hastigheten... Kommer bara upp i 40-60KB/sek med 2Mb

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Torrent ligger i snitt på 980kb/s med mitt BBB 10/1 när jag tankar från swebits

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Båda, beror på vad jag vill ha tag på.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redreb
Torrent ! SJÄLVKLART

Finns nog lite mer att göra på ett BT-forum än en DC hub...lite mer kommunikation med folket som är där....sen en HEL del mer info om vad man laddar ner för nåt....
dessutom vill kanske inte ALLA blotta sin hårddisk för vem som helst heller.

Nej vill man vara en anonym "leechare" så kan man hålla sig till DC

Det är däför man själv kan välja vad man ska dela ut, eller du tror att det är ett måste att dela ut hela C:?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Hedersmedlem

Jovisst, men med bittorrent delar men inte ut alls, men hjälper till klart mera än vad man kan göra på DC ändå.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa igenom hela tråden, men jag tog torrent.
Tankar mest från torrent då det går snababst att ta hem det allra senaste.
Ska man ha lite äldre prylar får man söka lite på DC, inget hinder för mig då jag näst intill bar vill ha det senaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Men på vilket sätt är det så sjukt överlägset att det inte ens är någon jämförelse?

Måste vara väldigt hemliga super trackers du har tillgång till då...

Eller menar du bara att torrent tekniken/protokollet är bättre än DC?

tekniken tycker jag är mycket bättre men hela grejen med webinterface tycker jag e skit bra, ger en mycket mer överskådlig blick om vad som finns än vad man får i DC, sen bara en sån sak att man kan läsa kommentarer ang kvalitén osv på samma ställe är också najs. man slipper först gå in på ngn sida som vcdcheck eller swecheck.

själva nedladdandet e ju inte så stor skillnad iom att man kan maxxa sin lina på både DC och torrent om man vet vad man gör. upplever också att saker och ting kommer ut snabbare till torrent sidorna än på dc, men hursomhelst så sprids det iaf snabbare med torrent.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Torrent all the way, slutade använda DC för lääääänge sedan.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
tekniken tycker jag är mycket bättre men hela grejen med webinterface tycker jag e skit bra, ger en mycket mer överskådlig blick om vad som finns än vad man får i DC, sen bara en sån sak att man kan läsa kommentarer ang kvalitén osv på samma ställe är också najs. man slipper först gå in på ngn sida som vcdcheck eller swecheck.

själva nedladdandet e ju inte så stor skillnad iom att man kan maxxa sin lina på både DC och torrent om man vet vad man gör. upplever också att saker och ting kommer ut snabbare till torrent sidorna än på dc, men hursomhelst så sprids det iaf snabbare med torrent.

Ja, jo, nu låter du mer vettig, håller med om allt du säger, nästan...

Att saker kommer snabbare till torrent stämmer inte direkt, eftersom vissa hubbar tar sakerna riktigt riktigt snabbt...

Men dom sprids snabbare med torrents, jag är egentligen helt kär i torrent tekniken, fantastiskt.

Jag har "alltid" varit intreserad av distribuerade lösningar, både vad gäller filöverföring och datorkraft.

Och torrent är helt super...

Permalänk
Medlem

Snälla förklara för mig varför man använder DC när FTP finnes?

Torrent och FTP all the way.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Lum, för att det är enklare att söka i en DC hubb än att söka igenom x antal FTP servrar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Lum, för att det är enklare att söka i en DC hubb än att söka igenom x antal FTP servrar...

Och alla vet inte vad det finns för FTP-servrar där det man vill ha kan finnas.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

Torrent till nyare grejer, och bbb-hubbar till lite äldre grejer...

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Torrent till nyare grejer, och bbb-hubbar till lite äldre grejer...

word

Permalänk
Medlem

Torrent 291 63.68%
DC 166 36.32%

haha ffs

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

torrent... blehh.... kommer man under 1600KiB/s så är det fan en dålig dag... DC regerar

Permalänk
Medlem

Torrents helt klart om man nu skall välja mellan det och DC.
En bra torrent sida packad med 0-day och många seeders plus ett bra forum.
Största fördelen för mig är att man aldrig behöver ställa sig i kö för att få dom nya bra grejerna eller att hela tiden bli frånkopplad av en massa leachers.

Permalänk
Medlem

Dc om katten själv får välja.

Har alldrig tankat en torrent film snabbt, med dc går det på 10 min oftast.

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
Torrent 291 63.68%
DC 166 36.32%

haha ffs

vad?

Permalänk
Medlem

Jag säger så här: Torrent om man kör med gammal adsl teknik och både torrent och DC om man har 10/10mbit eller mer.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Torrents drar ner min prestanda så ohyggligt, så det är i ärlighetens namn inte ett alternativ förutom i yttersta nödfall.

Tacka vet jag en trevlig reghub med ordentliga krav på användarna. Till exempel gillar jag att nya användares filelists måste skickas in separat och granskas innan man kan bli antagen. Sen ska det självklart inte vara uppackat skräp.

Sen får man ju tyvärr ta en raid i public hub-träsket då och då när man letar efter något riktigt sällsynt, men det brukar vara en vidrig historia med ständiga disconnects och limiters

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Torrent som oftast. Är man medlem på en tracker sida (givetvis rar only) som har ratio krav får man alltid bra fart, även om man sedan får seeda filen ett tag, iom at man har adsl.

Dc är för mig inget bra alternativ då jag inte har tålamodet att leta rätt på en användare med bra fart. Är det någon semester fil jag behöver som jag inte hittar på torrentsidorna vänder jag mig till IRC eller tvingar Untitled att fixa det igenom DC

Visa signatur

The world is made of murderers dreams