Permalänk
Medlem

Ny Mp3-spelare

Hej allihopa!

Jag har bestämt mig för att köpa en mp3 spelare för dom pengarna jag drar in på mitt sommarjobb (runt 3k). Ska tilläggas att jag vill ha en liten mp3 som man lätt kan använda på gymmet och när man är ute och springer. Mycket minne är heller inte nödvändigt. men iaf. minst 512mb. Det är dessa tre jag funderar mellan:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309067&cks=PRL
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303961&cks=PRL
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307742&cks=PRL

Vilken av dessa hade ni valt?
Är även öppen för andra förslag!

Over n' out / xepth

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester | MSI K8N Neo4 | 2x512 Pc 3200 Corsair Value Select | Connect 3D x800xl | 120GB Maxtor SATA | Chill 400w | Coolermaster Centurion 5

Permalänk
Medlem

iPoden är väl inte den bästa om du ska ut och springa, lite för otymplig för det... Men å andra sidan är det den klart läckraste och jag skulle definitivt lägga min pengar på den nu när batterietiden har förbättratas.

Kan även tipsa om en annan kvalitetsmaskin, iRiver IFP-900. Själv har jag 999 och det är svårt att vara mer nöjd. Otrolig batterietid, har aldrig krånglat eller så. Men den är även dyrare...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

iPoden blir också billigare eftersom jag studerar. Då kostar den ungefär 1700:- inklusive gravyr, men jag är ändå osäker om den lämpar sig bra till att springa med osv.

Ska kolla upp 999 som du tipsade om. Fortsätt skriva och rösta i pollen!

Tack / xepth

Visa signatur

AMD 64 3500+ Winchester | MSI K8N Neo4 | 2x512 Pc 3200 Corsair Value Select | Connect 3D x800xl | 120GB Maxtor SATA | Chill 400w | Coolermaster Centurion 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xepth
iPoden blir också billigare eftersom jag studerar. Då kostar den ungefär 1700:- inklusive gravyr, men jag är ändå osäker om den lämpar sig bra till att springa med osv.

Beror på hur länge du springer...
(Den cachar 20minuter och många tycker det funkar utmärkt att springa med den.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Om du ska springa med den så tycker jag irivern låter som den bästa. Aldrig varit speciellt förtjust i ipod heller...

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Springer 3-5km brukar oftast inte ta längre tid än 30-35 min, så det är nog inte några problem.

Hur är spelarna annars? Vilken tål mest? Man vill ju inte ha repor på den direkt och så :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är spelarna annars? Vilken tål mest? Man vill ju inte ha repor på den direkt och så :/

Just för löpning är en Shuffle ganska perfekt annars…
…men den kanske är för billig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funderar också på en mp3-spelare för träning. Är även jag sugen på en iPod-mini men den känns lite väl stor för detta ändamålet. Finns det någon bra sportväska att köpa till som man kan använda sig av när man t.ex. springer?

MVH Hannes

Visa signatur

We are the truth. We are everything. Wherever life is born. We are the flame
Wherever death will strike. We are the knife.
Wherever evil dwells. We are the ones behind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Just för löpning är en Shuffle ganska perfekt annars…
…men den kanske är för billig?

Bra förslag, men vill helst ha en spelare med display så att man kan ha lite koll iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra förslag, men vill helst ha en spelare med display så att man kan ha lite koll iaf.

Snubbla inte bara…
(Koll går så bra att ha hemma vid datorn, det går på ett kick att ladda det man vill ha (även om slumpmässig laddning oxå är kul och spännande ))

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lancer
Finns det någon bra sportväska att köpa till som man kan använda sig av när man t.ex. springer?

Om det är till iPod du undrar så finns det många många fler än man behöver på < http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/ > och ändå fler på andra ställen…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Snubbla inte bara…
(Koll går så bra att ha hemma vid datorn, det går på ett kick att ladda det man vill ha (även om slumpmässig laddning oxå är kul och spännande ))

Det ska jag inte
Tack för att ni skriver, det hjälper mycket!
Fortsätt även rösta i pollen!

Peace / x

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.m-bird.se
XT-22s

Oslagbar. Jag har haft en ipod, både mini och vanlig 20gb. Aldrig mer.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk

Iaudio har väll fått utmärkta recensioner lite överallt?

Permalänk
Medlem

Hur är det? Kan man använda flashspelare som hårddisk också, eller gäller det enbart de "hårddiskbaserade" så som iPod?

Tack för tipsen kahn & Lurcazzus, ser mycket bra ut

Edit: Är det i första hand denna man ska jämföra med då eller?
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010078051

Tack för hjälpen alla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur är det? Kan man använda flashspelare som hårddisk också, eller gäller det enbart de "hårddiskbaserade" så som iPod?

Varför inte gå in på http://www.ipod.com och kolla?
[Visst går det utmärkt]

Visa signatur

Permalänk
Medlem

iRiver H10 Junior kommer ju nu snart så den skulle jag defenitivt ta en titt på, 40h batteritid är ju inte heller fel. Har nämligen H10 5GB och den är ljuvlig.

http://www.irivernordic.com/system/search/product.asp?id=28&c...

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Ja du kan använda en vanlig flash-spelare som "hårddisk", alltså lägga in dokument ect, om det var så du menade... Det kan man iaf på min iRiver ifp-999 (som jag förövrigt också rekomenderar) och på andra flash-spelare som jag har kommit i kontakt med, som tex JoS 100 (eller 110).

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att om du inte springer på något helvilt sätt fungerar iPoden hur länge som helst. Jag var ute och sprang i drygt en timme förut, hackade aldrig. Dock bör du ha något skydd så du inte kladdar ner den alltför mycket;)

Den enda nackdelen med iPod vid löpning är väl storleken, man måste ha den i handen hela tiden och det kan kännas aningen tungt ibland.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
Ja du kan använda en vanlig flash-spelare som "hårddisk", alltså lägga in dokument ect, om det var så du menade... Det kan man iaf på min iRiver ifp-999 (som jag förövrigt också rekomenderar) och på andra flash-spelare som jag har kommit i kontakt med, som tex JoS 100 (eller 110).

Tack, det va det jag ville veta.
Vad tror ni om den här?
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010082479

Tack för alla svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

iAudio U2 ska vara en grymt bra spelare, det finns gott om recensioner ute på webben. Det var grymt nära att jag själv valde att köpa en U2 men istället föll jag för ifp-999 (som nu verkar vara svår att få tag på..).

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keishi
iAudio U2 ska vara en grymt bra spelare, det finns gott om recensioner ute på webben. Det var grymt nära att jag själv valde att köpa en U2 men istället föll jag för ifp-999 (som nu verkar vara svår att få tag på..).

En kompis har en iAudio U2 fast med 256 eller 512mb minne... Ljudet är hur bra som helst (tycker jag, dock finns det säkert bättre..) Har själv en iRiver ifp-190TC som fungerar kanon för mig när jag är ute och springer... Dock har min bara 256mb minne men det räcker gott och väl för mig...

Visa signatur

Laptop: ASUS U31SG 13"
[Intel i3 2350M] [8 GB DDR3] [nVidia GeForce 610M] [120 GB SSD]

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt bra. Tänkte inte på iAudio innan jag gjorde tråden, men dem har ju fått ett flertal riktigt bra recensioner, så det är ett hett alternativ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att det var problem med 2 GB-modulerna i U2. Det fanns tydligen någon maxgräns på 492 filer, kommer inte ihåg exakt hur det var eller om de fixat det nu.

Någon som vet hur läget är nu? Om de fixat det eller..?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter ju inte bra om det nu är så. Någon som kan bekräfta eller dementera dessa uppgifter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast tänk på att om du har låtar som är kodade i 192 kbps och uppåt får du ändå inte in så många låtar. Jag har väl 100 MB ledigt på mitt 1 GB minne och det är väl ungefär 130 låtar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ny firmwareuppdatering till iaudios 2gspelare så nu kan man ha runt 600 filer och också ett större antal mappar. iaudio g3 har väldigt bra batteritid

Permalänk
Hedersmedlem

iAudio gör bra spelare, helt klart. Bra ljud och kvalité.

Sen går flashminnesbaserade att använda som "hårddisk" också (UMSD tänker ni på vilket står för USB Mass Storage Device). 2 GB:arn såg inte helt fel ut, skulle det vara någon bugg så kommer med med stor sannolikhet firmware-updateringar, vilket det verkar gjort.

Skulle jag vara i din sits skulle jag kollat in iAudio U2 eller m-bird XT-22S. U2-modellerna vet jag är fina och smidiga. Känns inte bra att ha hårddiskbaserad spelare om man skall använda den när man är ute och springer etc.

Förresten, tänk på att Dustin anger prisen exkl moms, kolla på Dustin Home istället: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082479

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
iAudio gör bra spelare, helt klart. Bra ljud och kvalité.

Sen går flashminnesbaserade att använda som "hårddisk" också (UMSD tänker ni på vilket står för USB Mass Storage Device). 2 GB:arn såg inte helt fel ut, skulle det vara någon bugg så kommer med med stor sannolikhet firmware-updateringar, vilket det verkar gjort.

Skulle jag vara i din sits skulle jag kollat in iAudio U2 eller m-bird XT-22S. U2-modellerna vet jag är fina och smidiga. Känns inte bra att ha hårddiskbaserad spelare om man skall använda den när man är ute och springer etc.

Förresten, tänk på att Dustin anger prisen exkl moms, kolla på Dustin Home istället: http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082479

Det hade jag inte tänkt på!
Tack så mycket för alla synpunkterna Rich, blir lättare att välja nu. Funderar mellan iAudio u2, iPod Mini och iRiver 799 just nu. Är dock fortfarande lite tveksam då jag inte vet riktigt vad man ska prioritera i valet. Så här ser det ut just nu:

Ipod:
+Mycket minne
+Snygg design
+Lättnavigerad(Är tidigare van vid ipod då jag lånat min brors ett par gånger)
-Lite stor att springa med

iAudio:
+Utseendet (Snyggast imo.)
+Smidig att använda när man motionerar
+Bra ljud
-Laddas över usb (Både för och nackdelar med detta, men jag ser det främst som en nackdel då jag är utan dator stora delar av sommaren när jag är på landstället)
-Aningen dyr

iRiver:
+Bra ljud
+Smidig att använda vid motion
+Drivs av 1xAA batteri
+Lång speltid
-Fult utseende (Tycker jag)

Det var väl ungefär det. Har inte avfärdat JoS spelaren helt än, men känns som att det ligger långt borta att köpa den i dagsläget. Vore isf. priset som skulle få mig att överväga den igen.

Glad Midsommar alla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker equalizern på min mp-120 är riktigt bra, går att få många olika sorters ljud, tror det är 10 sorters förgjorde, + WOW srs och SRS TB (turbo bass eller något sånt ).

Visa signatur
Permalänk

Beosound 2, den är snygg och har sd-minne.
http://www.bang-olufsen.com/web2/systems/product.asp?section=...
Pris? 4500kr inklusive ett par hörlurar som också är mycket snygga.

Visa signatur

Macbook