Dator/skrivare trubbel, några frågor!
Hejsan!
Är ny här på forumet och jag får väl inviga med lite problemfrågar ang. min dator.
Köpte en ny dator för ca 2 år sedan, allt har gått bra tills att datorn började betee sig underligt, stängde av sig själv och startade om, några dagar senare luktade allt bränt, datorn var svart, in på lagning och det var nätaggregatet som hade brunnit upp! Det var i slutet på 2004!
Nu har datorn igen börjat betee sig väldigt underligt!!
1. Skärmen är svår att få igång (har varit såhär i ett par få veckor nu), skärmlampan blinkar och man får trycka fler gånger för att skärmen ska tändas och ibland så slocknar den så man åter igen får trycka fram skärmbilden (hårddisken hålls dock igång)....vad är det som kan felas?
2. Vissa spel strular, dvs grafiken.....helt plötsligt så kan spelet låsa sig/hacka och sen blir hela grafiken pixlig, ibland stänger spelet av sig själv men annars så måste jag starta om hela datorn för att få bra bild igen, det räcker inte med att starta om spelet, detta börjar hända oftare och oftare, har även problem med ett spel där jag inte kommer förbi en plats i spelet dvs där den laddar till ny scen, då stängs spelet bara av!! *hjälp* Kan det vara grafikkortet som strular, de senaste drivrutinerna är iaf installerade?
3. Sen har jag en fråga ang. skrivaren, har 3 i ett skrivare (dvs scanner, skrivare och kopiator) och efter att vi skickade in hårddisken sista gången så får jag inte igång skrivaren, vi passade även på att omformatera datorn förra gången, men jag verkar inte kunna installera om den och så fort jag försöker skriva ut något så står det på skrivaren att jag ska kontrollera högra patronen (svarta), men jag får det inte att fungera, skrivaren är lite använd så färgen kan inte vara slut redan, jag har provat allt lixom.....
......nåja, det blir väl att skicka in datorn på rep. igen, men man är ju lite orolig över sin datorn, har ju lixom bara haft problem sen jag köpte den! Och nu måste jag nog skicka in alla delar....ingé kul jue!!!
Datorn är virusfri!!