Mitt köp hos datorbutiken.com
Jag började med att köpa ett uppgraderingspaket hos datorbutiken.com. Den innehöll ett moderkort, processor och 2 ram-minnen.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=UPA12
Jag fick hem allting som det skulle. Jag monterade ihop datan och skulle starta. Datan ville inte fungera och jag skickar tillbaka moderkortet för felsökning hos dom.
Jag får tillbaka moderkortet och dom säger att det inte är något fel, och en smaskig faktura på ca 250kr för besväret.
Då skickar jag processorn och samma sak där, inget fel och en ny faktura.
Jag vet att det är fel på någon av dessa två komponenter och lämnar då in datan på en felundersökning hos en annan datoraffär.
De säger att det inte är fel på processorn och att moderkortet inte vill fungera med den. Det är samma socket och bör fungera, men det gör det inte. Då en till faktura på 300kr....
När jag kommer hem så skickar jag tillbaka processorn och moderkortet tillsammans till datorbutiken.com. Jag märkte då att det var ganska mycket silverpasta på CPUn, men inget jag tyckte såg så allvarligt ut.
Nån vecka senare får jag mail av en tekniker på datorbutiken där han säger att det var mycket silverpasta på moderkortet och processorn som kan orsaka felet, och då täcks det inte av garantin. "Som sagt innan, detta är ett handhavandefel och garantin är förverkad då silverpasta KAN leda ström."
Jag gick då tillbaka till datoraffären där jag lämnade in datan på felundersökning och frågade vad dom tyckte om saken. De nekade totalt till att de använde silverpasta, de använder tydligen bara silikonpasta (stavas det så?). Men de säger att de tror inte silverpastan inte kan skada.
Jag vet nu inte riktigt vad jag ska göra.
Men kom ihåg: det är fel på moderkortet som jag lämnade in först som datorbutiken.com sa var felfri.
Jag hade inte på silverpasta.
Vad ska jag göra?
****INGEN KORSLUTNING ELLER FEL PÅ NÄTAGGET!!!****
Help me plzz
tack på förhand