Billigt nätagg+burk som orkar nyare grafikkort?

Permalänk
Medlem

Billigt nätagg+burk som orkar nyare grafikkort?

Ska köpa ett nytt grafikkort, Geforce 6600GT, vilket jag är säker att mitt gamla nätagg inte klarar. Dock så kan jag inte köpa nätagg löst för det som jag har nu är specialgjort för den burken så om jag inte vill gå å köpa en rulle silvertejp så får jag byta burk också.

Någon som har något hett tips om ett någolunda bra nätagg med burk som orkar att köra ett 6600gt (mer specs står i siggen)?
Ska helst inte överstiga 500kr. Sett ett par Q-tec lådor och SweeX, runt 350-400w och under 500kr, dock har jag hört att Q-tec är ruskigt dåliga.

Permalänk
Inaktiv

moodifiera din burk lr det nya nätagget så löser sig det problemet

Permalänk
Medlem

Både Q-tec och Sweex är otroligt värdelösa märken.

Att hitta ett chassie med bra nätagg för 500 är svårt. Försök hellre ghettomodda lite alternativt fixa mer pengar.

Permalänk
Avstängd

köpt svinbilligt skitchassi och lägg pengarna på ett bra nätagg går ju oxo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
köpt svinbilligt skitchassi och lägg pengarna på ett bra nätagg går ju oxo...

sant. 097238 på www.netonnet.se är riktigt billigt.

Permalänk
Inaktiv

150 kr har jag hittat ett för på net on net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
150 kr har jag hittat ett för på net on net

Hmpf.. diggarn det var ju det jag tipsade om!

Permalänk
Inaktiv

hehe okej.. orkade inte gå in och titta där för att se vilken det va... sry det var det svarta lr?? för det såg ganska snyggt ut tyckte jag iaf när jag va inne där igår kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
hehe okej.. orkade inte gå in och titta där för att se vilken det va... sry det var det svarta lr?? för det såg ganska snyggt ut tyckte jag iaf när jag va inne där igår kväll

Det finns ett svart och ett vitt.

Permalänk
Avstängd

500 - 150 = 350.

Då har du 350 kvar för nätagg... FSP gör säkert nått hyffsat i den prisklassen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

men 300 watt är lite i minsta laget så du kanske får lägga till nån hundring...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det billiga svarta har jag haft och det ser helt ok ut men det är en tunn och billig plåthistoria med ömtåliga plastdetaljer på framsidan . För det priset är det dock riktigt bra!!

Permalänk
Inaktiv

man kan ha det till ett moddprojekt ju

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, och keep 'em coming.

Den lådan ser helt okej ut, billig också.

Hur ser 097436 på Netonnet ut? Eller kanske 096872?
Nätdel 350W ATX12V rev 2.0, passiv PFC, 1x12cm för 299kr
Står inget märke dock, känns lite skumt. Tänkte bara att det hade varit smidigare att beställa nätagg från samma butik så man inte drar på en extra hundring i frakt.

Permalänk
Medlem

300 Watt orkar med hans system utan vidare, ni överdriver alltid så mycket. Personligen tror jag inte att Sweex eller Q-tek kommer har några problem med hans system.

Permalänk

300 watts nätagg klarar ganska mycket.
bara alla entusiaster som över driver ofta.
jag har ett 300 watts fläktlöst. inga problem alls.

www.pixmania.com har asus nya miditowerlådor, de kommer med 350 watts nätagg, kostar 600.
http://www.pixmania.com/se/se/768/280/xx/103/9/criteresn.html

Permalänk
Medlem

Den där lådan ser onekligen jäkligt slick ut. Dock, hade jag kunnat gå över budgeten för någon hundralapp hade jag gjort det, tyvärr så ligger det lite rysligt till på studentkontot

Jag tycker också att 300w borde räcka, min dator har kunnat klara sig på mycket sämre. Tror jag kör något 140-160w just nu, kan inte gå in i hardware settings i bioset och så kan jag inte stoppa in en till hd (80g + 200g just nu inne) för då dör den. Men den funkar!

Dock har jag hört att ett 450w q-tec motsvarar ungefär 300w nätagg från ... andra ställen. Vet dock inte hur man ska bemöta detta.

Permalänk

du kan juh alltid kolla runt på typ blocket.se lite efter begagnade delar.
ibland hittar man nåt man gillar.
http://www.nordichardware.se/forum/kop-och-salj-vf36.html
dom har en liten köp och sälj avdelning där med.

om du köper separat psu så satsa på en från fortron source(fsp)
vet att dom ska vara stabila och ganska problemfria.

netonnet.se har juh några billiga chassin samt nätdelar.
http://www.netonnet.se/index.asp?iid=62393
150kr
sen en billig nätdel från samma ställe så tror jag du klarar dig ganska bra.

annars kanske du bara kan köpa nytt nätagg till ditt nuvarande chassi? fast du kanske inte gillar det du har.

Permalänk

Jag tror att det är bättre för dig att köpa silvertejp och ett bra agg för 500:- och sen köpa ett nytt chassi. För 500:- får du bara ett budget chassi med en budget psu... Annars så kan du med lite tur hitta beg agg och chassi...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2