Permalänk
Medlem

Datorn till TV:n

Ja, jag ska väl inte vara sämre än alla andra med en tv-out fråga;)

Men jag är helt novis på detta, dvs att koppla datorn till TV:n och hur mycket jag än försöker läsa här i tidigare trådar så blir jag inte klokare.....

.....hjälpte en annan att koppla datorn till TV:n och jag trodde att det skulle vara lika enkelt på min dator, iaf nästan lika enkelt, men jag är smått förvirrad.......

Det jag undrar främst över är var i datorn man kan ställa in kopplingsinställningarna, på den andra datorn som jag hjälpte till med så gick man genom "kontrollpanelen" och fram till fliken bildskärmar, men på min dator så har jag ingen sådan flik, så jag vet inte ens vart jag ska börja:(

Har win XP och grafikkortet är GeForce XF 5600.....

....skulle uppskatta lite hjälp!

Permalänk
Medlem

Tästa att läsa din instuktionsbok till ditt grafikkort. Annars så kan man ju höger klicka på skrivbordet sedan egenskaper sedan inställningar sedan avancerat sedan bildskärmar IAF på mitt kort

Permalänk
Medlem

använd nvidias senaste drivrutiner.. sedan bildskärm>egenskaper>avancerat>nvidias flikar, där hittar du alla inställningarna du behöver.

antar att vännen du hjälpte hade ett ati-kort? tycker alltid tv-ut fungerar smärtfriare och bättre med ati..

Permalänk
Medlem

Jag har ATI och får ingen bild på filmerna på TVen men jag får bild på foton och windows.. Någon som kan ge mig en vink att fixa till det där problemet?

Permalänk
Medlem

Tack för alla råd!
Blir väl att rota igenom alla lådor efter instruktionerna till grafikkortet och man som trodde att man hade den i ordning när man plockade upp datorn

source -
Jag har nividias senaste drivrutiner och jag hittar nividias flikar, men inte blir jag klokare för det ju, men jag använder sökvägen kontrollpanelen/utseende och teman/ändra datorns tema/fliken inställningar/avancerat/fliken GeForce FX 5600 och då kommer jag till Nividia fliken, det är iaf den enda Nividia fliken jag hittar, enl. "din" sökväg så hittar jag inte ens bildskärmar eller är jag på helt fel ställe och letar.....

......och visst hade kompisen ati-kort Tror jag ska byta ut våra i hemlighet